TLR Skrevet 2. mai 2023 #41 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 22.30): Vel, det var en danske som kvalte damer i ubåten sin...syke folk finnes over alt. Anonymkode: 3a441...17a Ja sant. Tror at vi kvinner må slutte å være for naive 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #42 Del Skrevet 2. mai 2023 En venninne av meg ble nesten drept av sin marokkanske samboer så neitakk. Hun kunne få juling bare av å se ut vinduet, eller av at været var dårlig en dag. Helt utrolig. Han raserte også leiligheten og ødela vegger, dører og tingene hennes. Møbler, pc osv. Han dro tilbake til Marokko men stjal fra henne alt gullet hun eide, konfirmasjonsgave osv. Ville aldri ha inngått noe med en marokkaner. De har et helt annet kvinnesyn og temperament. Anonymkode: 83c0a...426 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjalloh Skrevet 2. mai 2023 #43 Del Skrevet 2. mai 2023 On 5/1/2023 at 8:30 AM, AnonymBruker said: Likestilt ja….Han lager mat, vasker gulv og du kan dra ut med venninner anytime? Anonymkode: 97169...4a0 Hva mener du med det? Jeg har vært sammen med en Muslim i 15 år. Han henter i bhg, vasker gulv, lager mat, legger barn, steller meg/barn om vi er syke +++ Og ja, jeg kan gå ut med venninner 'anytime', han oppfordrer faktisk til at jeg skal gjøre det. Det ville nok tjent deg å være litt mindre forutinntatt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettmagica Skrevet 2. mai 2023 #44 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 22.57): Ærlig...han kan da ikke være verre enn enn disse rasistene og islammotstandere som skrive her på denne tråden. Anonymkode: 8605d...327 🤯 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #45 Del Skrevet 3. mai 2023 Troende muslimske marokkanere er noen av de mest eiesyke, kontrollerende og konebankende menn som finnes. Anonymkode: 8c4fc...96f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #46 Del Skrevet 3. mai 2023 Har reist endel i Marokko. Pappa hadde leilighet der pga jobb. Folk er stort sett ok og imøtekommende, men klart desperate på en måte priviligerte nordmenn ikke kan forstå helt. Ville nok ikke blitt sammen med en marokkaner med mindre jeg var sikker på at han var litt moderne og reflektert. Men med tanke på at de er villige til å juge om det meste for å unnslippe fattigdom kan man ikke være sikker på om det de sier er sant. Så nei, står over. Dette hørtes fordomsfullt ut, men jeg liker landet så lenge det er med endel forbehold. Syns mange av mennene er kjekke, elsker interiøret, god mat, endel fine steder langs kysten men også nokså forsøplet mange steder. Anonymkode: 70602...9f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 3. mai 2023 #47 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har reist endel i Marokko. Pappa hadde leilighet der pga jobb. Folk er stort sett ok og imøtekommende, men klart desperate på en måte priviligerte nordmenn ikke kan forstå helt. Ville nok ikke blitt sammen med en marokkaner med mindre jeg var sikker på at han var litt moderne og reflektert. Men med tanke på at de er villige til å juge om det meste for å unnslippe fattigdom kan man ikke være sikker på om det de sier er sant. Så nei, står over. Dette hørtes fordomsfullt ut, men jeg liker landet så lenge det er med endel forbehold. Syns mange av mennene er kjekke, elsker interiøret, god mat, endel fine steder langs kysten men også nokså forsøplet mange steder. Anonymkode: 70602...9f6 Ja det er mye fattigdom og prostitusjon der spesielt i turist områdene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #48 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 22.46): Vil ikke kalle Marokko et liberalt land med folk fra ulike kulturer. Det er en grunn til at 99% av befolkningen er muslimer. Det vitner ikke akkurat om liberalitet og mangfold. Jeg vil heller kalle det tolerering av de ekstremt få kristne og jødene som måtte bo der. Men problemet er ikke kristne og jøder. Det er holdnignene deres til ateister som er problemet. Og den er ikke akkurat liberal. Marokkaneres største kutlursjokk når de kommer til Europa er den utbredte ikke-religiøsiteten de møter på her. De forstår den ikke. Og anser det som dekadens og moralsk forall. Og da er veien dessverre kort til å se på kvinnene som horer. Anonymkode: 4c3fb...83a Da jeg reiste til Marokko første gang fikk jeg tre råd fra min manns familie; Ikke diskuter folks religion, for forholdet til Gud er personlig, ikke kritiser kongefamilien og ikke kritiser okkupasjonen av Vest- Sahara. Holder du deg til dette vil folk møte deg med vennlig nysgjerrighet i hele Marokko, men de tre temaer er betente og grunnlag for konflikter, så de temaene er det best å la ligge. Kongefamilien har sunket såpass i ansiennitet i befolkningen at å kritiser kongefamilien nå er åpent for debatt, ellers har det vært gode råd å ta med seg, og noe marokkanske folk i stor grad holder seg til. De er merkelig (for en nordmann) lite redde for å ta en høylytt krangel, men de temaene ville og vil (bortsett fra kongefamilien nå) de ikke krangle om. Det er en respekt for ulike syn på områdene som gjennomsyrer befolkningen. Det er mange kristne og jøder i Marokko fremdeles, og ja du har rett i at å ikke tro på Gud er ganske merkelig for dem, for språket, kultur og høytider er slik at Gud er med i alt fra å hilse til å si farvel, og alt mellom. Samtidig er landet gjennomsyret av gammel overtro som absolutt ikke har noe med Islam å gjøre, men ting som ville blitt kalt kjetteri og helsekunst i tidligere kristne samfunn. Antagelig levninger etter før- islamske naturreligioner. Det har overlevd der, tross Islam, og er ikke blitt utryddet på samme måte som i kristne samfunn. Jeg pleier å tulle med at svigermor er 50% muslim og 50% tilhenger av en slags afrikansk woodo. Det er ganske vanlig spesielt blant eldre, selv i storbyer. Marokko mistet mye av sin jødiske befolkning ved opprettelsen av Israel. Det var ikke noe "Så bra at de dro." Tvert imot har den jødiske befolkningens eiendommer vært forseglet og bevart, i tilfelle de ville komme tilbake. Først nå har det begynt å bli endringer på det, rett og slett fordi det antas at de som eide eiendommene er svært gamle og døde, ingen har gjort krav på eiendommene, og nå begynner de å bli farlig forfalte. Til nå har de stått inngjerdet og ingen fikk røre dem, selv om byene har utviklet seg rundt dem, og forsømmelse og forfall har satt sitt preg på disse bygningene. Så nå har det etterhvert gått opp for marokkanske folk at de ikke kommer tilbake. Først nå! Kanskje de ville komme, kanskje barna deres, kanskje barnebarn. Da skulle deres eiendommer stå der til dem. At menn kaller kvinner horer er ikke noe norske menn kan skryte på seg særlig mye bedre holdninger og handlinger rundt. Å påstå at marokkanske menn har større tendenser til det... vel de lærer jo språket av nordmenn. Jeg har ikke opplevd verre tendenser angående slikt hos marokkanske menn enn hos nordmenn. Det er vanlig å ikke være jomfru når man gifter seg i Marokko også. Kjærestepar drar på turer og slikt sammen, og kravet om å være jomfru når man gifter seg henger stort sett mest fast i fattige landsbyer. Som fremdeles lever mye på samme måte som for hundre år siden. At det ikke akkurat er kremen av marokkanske folk som kommer til Europa, men ofte uskolerte unge menn uten fremtid i eget land... ja jeg er ikke så sikker på at tilsvarende menn i Norge oppfører seg bedre. Jeg heller heller til at samme ulla i Norge oppfører seg temmelig likt. Den dagen norske menn virkelig jevnt over oppfører seg likestilte med kvinner i ord og handlinger skal jeg heller ta det opp til vurdering på ny. Enn så lenge lever jeg betydelig mer likestilt med min marokkanske mann enn jeg gjorde med to helnorske ekser, som i mye større grad overlot "kvinnejobb" til meg, og det er ikke marokkanske menn jeg hører ordet hore fra oftest. Eller ludder, felleshull, løs, med mer. Nordmenn er ille angående slikt, så stein i glasshus... Jeg er forøvrig enig i at de bør sendes tilbake. Jeg er veldig direkte angående at jeg ikke har noe som helst til overs for at det er en løsning å sende unge villfarne menn til Europa. De havner i dårlige miljøer, og hadde de gitt bare halvparten av innsatsen de legger i å komme seg til Europa i å skape seg en fremtid i eget land ville de klart seg godt der. Bedre! Det er mange som lever svært kummerlig og triste liv her. Marokkanske folk er familiekjære, og de reiser fra familie for et ofte lite konstruktivt/kriminelt og ulykkelig liv her, men det er en så stor skam å dra tilbake uten å ha lykkes at da går de heller under og kutter kontakt med familie enn å gjøre det. Det er jo en fattig familie med håp om at de skal hjelpe dem som de har forlatt. Europa burde som Australia være flinke til å advare mot å komme. De tror jo faktisk at det nesten vokser penger på trærne i Europa. Realiteten blir ofte et enormt sjokk, og noe helt annet enn drømmen. Det er som nevnt de uten særlig utdanning eller ressurser ellers som kommer. Med en drøm og et håp, som er temmelig urealistisk i de fleste tilfeller. Det positive er at de som faktisk blir SENDT tilbake kommer tilbake betydelig mer realistiske, og får seg ofte jobb. Kalddusjen Europa var i forhold til drømmen, og det tøffe livet de har opplevd en periode, medfører ofte en betydelig modning i å ta tak I livet sitt. Så lenge noen lykkes godt, og det er historiene om dem som fortelles i Marokko, mens de som ikke lykkes tier i skam, samt at det ikke drives noe forebyggende ala det Australia gjør, så vil dette vedvare. Det er et problem for Europa, og det er også et problem for Marokko at altfor mange unge tror de ikke trenger å gå på skole eller fikse seg jobb, for man kan bare dra til Europa og bli rik. Det er vel litt det samme som da utallige nordmenn dro til Amerika for lykke og rikdom. Noen lykkes godt ja, men at det måtte innsats til der også oppdaget nok de fleste da de kom dit. For mange ble det vel så tungt liv, og også et fremmed sted og tap av familierelasjoner i tillegg. Men noen ble jo rike, så flere dro... Anonymkode: 2c9d8...945 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #49 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 8.30): Likestilt ja….Han lager mat, vasker gulv og du kan dra ut med venninner anytime? Anonymkode: 97169...4a0 Selvfølgelig. Marokkanere er fryktelig opptatt av mat,og han er en fantastisk kokk. Trives mye bedre på kjøkkenet enn jeg gjør. Der jeg er opptatt av hvor kjapt jeg kan lage noe kan han lett bruke timer for å diske opp med tradisjonell marokkansk mat. Han er også flink angående italiensk og grilling. Tradisjonell norsk mat tar jeg meg av. Det er kun han som støvsuger og vasker gulv, og det gjør han oftere enn jeg mener det er behov for det. Jeg gjør annet. Som jeg mener er naturlig i et forhold spør jeg alltid om det passer at jeg går ut/drar på turer med venninner, og han gjør det samme omvendt, men det skal virkelig krasje med noe annet for å få nei. Med likestilt mente jeg ikke at vi står i samme stilling, jeg mente likestilt. Min mann har betydelig bedre holdninger til rettferdig fordeling av oppgaver hjemme enn begge mine helnorske ekser hadde. Min ene norske eks lot fint og konsekvent rot og tørrkokte panner ligge igjen til meg på kjøkkenet og var mye mer sjalu. Min andre norske eks var ikke stort bedre angående husarbeid generelt, men laget ikke så mye rot på kjøkkenet, fordi han knapt laget mat. Har du inntrykk av at norske menn er veldig flinke til å ta sin del av husarbeid generelt? Jeg oppfatter det som en stadig kilde til konflikt i helnorske par, og kan ikke skryte av de norske menn jeg har vært sammen med. Jeg kan skryte litt av min far. En del norske menn er flinke, men det er ikke utbredt normalt. Ikke noe norske menn har såpass styrke angående at det er særlig årsak til å hevde seg bedre enn andre menn. Jeg antar det finnes menn som er både flinke og ikke som er fra Marokko, som menn fra Norge. Anonymkode: 2c9d8...945 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #50 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 9.05): Hvordan opplevde du å bli akseptert av hans familie som norsk? Anonymkode: 868a1...926 Jeg er glad i mat, og det var visst veldig positivt. Nok til å vinne svigermors hjerte, og det er hun som er sjefen i familien, så... Nei seriøst, jeg ble tatt imot med åpne armer. Nesten litt overveldende for en nordmann. Det kan fremdeles føles litt overveldende, men jeg har en fantastisk svigermor som har en veldig vilje til å forstå sin eksotiske svigerdatter fra nord. "Nå går vi over til meg, så xxxx får slappe av litt. Hun kommer etter litt senere. Hun er norsk skjønner dere." sier hun med største selvfølge når gjester blir litt lengre enn jeg synes er greit. Samme når jeg gjør andre ting marokkanske kvinner OG menn leier inn folk til, som å klatre høyt for å fikse noe, som å male et rom, som å koble opp et tv. "Ja hun er norsk skjønner du." sier svigermor med største selvfølge og tydelig stolthet, og da aksepterer de det, selv om de kanskje innimellom synes at nordmenn er litt rare. 😄 Så jeg er absolutt blitt akseptert av familien, og det er ikke noe tull at det er en fordel å være glad i mat egentlig. Mat er viktig for marokkanske folk. Jeg er veldig glad for at jeg ikke er kresen eller redd for å smake på nye ting. De blir stresset og bekymret når gjester plukker forsiktig i maten. Man må ikke like alt, men det er en stor fordel å være villig til å prøve, og de blir veldig begeistret om man spiser godt. Anonymkode: 2c9d8...945 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #51 Del Skrevet 4. mai 2023 TLR skrev (På 3.5.2023 den 0.34): De har turistområder i Marokko som er veldig åpne der du finner lettkledde marokkanske jenter i mini kort. Det finner du midt i storbyer som ikke er turistområder også. Eller homofile som flørter og tuller med politimenn for eksempel, eller lesbiske hånd i hånd. Å sitte midt i Casablanca for eksempel en sommerdag er en merkelig studie av differanser. Så minikjoler at du i Norge knapt ser det på nattklubber,midt på dagen, til fargerike eksotiske klær, til heldekkende burka. Tettsittende og flagrende om hverandre. Fra å se mer eller mindre alt, til å se ingenting. Og det var bare kvinnene. Samme vide spekter hos menn. Fra veldig veldig utpreget homofilt eller bare spinnvillt til stramme dresser, til tradisjonelle marokkanske klær, til... kan du tenke det så finnes det der. Og da har jeg slått ihel noen timer angående å fortelle om Marokko, så nå kan jeg snart gå i seng også. Håper det var nyttig for noen. Det er et land vel verdt å besøke. Legg helst bort fordommer før du drar, og bare ta det inn. Det er veldig annerledes enn Norge, men om man har hengt seg opp i populær- sladder om hvordan muslimer er vil man få store overraskelser. De fleste positive. Noen negative, men også de tingene noe du trolig ikke har tenkt på angående ulikheter og fordommer. Anonymkode: 2c9d8...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #52 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 23.10): Jeg er forlovet med en derifra. Men vi har problemer pga kontrolleringen hans. Han liker ikke at jeg prater med menn. Må kle meg på en viss måte. Vil at jeg skal være hjemmeværende. Noe jeg forsåvidt ønsker selv også med tida. Hvis jeg ikke svarer på tlf når han ringer, så ringer han i eninga fram til jeg svarer. Og han har temparament. Spørs hvordan dette går om ikke situasjonen mellom oss blir bedre. Anonymkode: ab15e...758 Vil ikke anbefale noen å være sammen med en slik mann som du beskriver, uansett nasjonalitet på mannen. Sykelig sjalusi er ikke noe man kan skylde på nasjonalitet. Det finnes sykelig sjalu folk blant alle nasjonaliteter, og det er absolutt ikke noe man bør satse på å leve med. Jeg kjenner til flere nordmenn med samme "personlighet" som du beskriver. Har også vært sammen med en slik, og det holdt med en gang. Du kan ikke unnskylde det med nasjonalitet. Ikke han heller. Anonymkode: 2c9d8...945 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #53 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 3.5.2023 den 5.19): Har reist endel i Marokko. Pappa hadde leilighet der pga jobb. Folk er stort sett ok og imøtekommende, men klart desperate på en måte priviligerte nordmenn ikke kan forstå helt. Ville nok ikke blitt sammen med en marokkaner med mindre jeg var sikker på at han var litt moderne og reflektert. Men med tanke på at de er villige til å juge om det meste for å unnslippe fattigdom kan man ikke være sikker på om det de sier er sant. Så nei, står over. Dette hørtes fordomsfullt ut, men jeg liker landet så lenge det er med endel forbehold. Syns mange av mennene er kjekke, elsker interiøret, god mat, endel fine steder langs kysten men også nokså forsøplet mange steder. Anonymkode: 70602...9f6 Jeg er enig med deg. Jeg ville aldri anbefalt en kvinne å bli sammen med en marokkansk mann bosatt i Marokko, med mindre han er 1. Høyt utdannet. 2. Har relativt velstående familie. 3. Ønsker at du helst skal flytte til Marokko, ikke han til Norge. Jeg kjenner flere lykkelige langvarige par som har truffet hverandre via studier og jobb for eksempel. De fleste av dem bor i Marokko. Det var aldri for å komme til Europa de mennene ble sammen med sine koner. Jeg kjenner til altfor mange tilfeller hvor alt er løgn og bedrag for å få papirer i Norge, og dessuten vet jeg hvor tøft det er for en marokkaner å tilpasse seg livet i Norge. Man bør være kone nr 2 om mannen kom fra Marokko, så han har bodd her lenge nok til å ikke dra deg gjennom hvor vanskelig det er å bli vant til livet her, og ikke trenger deg for papirer, eller han bør være født og oppvokst i Norge. Å imponere en marokkansk mann til Norge er veldig uklokt av to årsaker. 1. Å stole på at det er ekte kjærlighet er umulig. De gjør alt for å komme til Europa. (De uten god økonomi altså. ) 2. Den første tiden hans her vil være forferdelig tung for ham, og når du "har skylden " og han mest sannsynlig er mer glad i papirene enn virkelig i deg, samt det er sjokk og skuffelse over at livet her ikke er så enkelt, er det nok du som får hans frustrasjon tredd nedover deg. Det blir ikke hvetebrødsdager. Så er det med marokkanske menn som menn ellers, de bør ha litt ressurser i seg. Menn med dårlig selvfølelse og selvtillit, og lite å stå stolt og sikkert i, pleier ikke å være trygge menn å satse på. Ikke nordmenn og ikke marokkanere heller. Når marokkanere også kan unnskylde sykelig sjalusi og kontrolltrang på sin kultur, og folk er villige til å kjøpe det, ja da kan det nok fort bli ugreit. Nordmenn pleier å skylde slikt på ekser istedenfor. Den egentlige årsaken til sykelig sjalusi er nok likevel den samme i begge tilfeller. Ta bort mulighet til å skylde på kultur eller ekser, og det hadde kommet en annen unnskyldning. Det er en viss tendens til å gi mer utrykk for følelser vi nordmenn legger mer bånd på fra Sør- Tyskland og videre sørover, men å bedrive mental vold er ikke ok i Marokko heller. "Bråkete/kranglete oppførsel" er forøvrig mest low class marokkansk oppførsel. I de velstående kretser legger også folk der mer bånd på seg. Er opptatt av å oppføre seg ordentlig. Med det jeg har skrevet om hvem som kommer til Europa synes jeg ikke det er så rart at en del av dem ikke har så høy selvfølelse og selvtillit i møte med norske kvinner som gjerne har både bedre utdanning, bedre jobb og bedre økonomi enn dem. Så om du har fordommer? Nei jeg vil kalle det reflektert og smart det du tenker. Realistisk. Litt moderne og reflektert bør heller ikke være tilstrekkelig. Han må rett og slett ikke trenge deg for å kunne reise til Europa, men kunne skaffe slike papirer uten utfordringer selv. Først da kan man føle seg trygg på at det er ekte kjærlighet. Jeg elsker landet, men jeg er ikke blind. Anonymkode: 2c9d8...945 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 4. mai 2023 #54 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er enig med deg. Jeg ville aldri anbefalt en kvinne å bli sammen med en marokkansk mann bosatt i Marokko, med mindre han er 1. Høyt utdannet. 2. Har relativt velstående familie. 3. Ønsker at du helst skal flytte til Marokko, ikke han til Norge. Jeg kjenner flere lykkelige langvarige par som har truffet hverandre via studier og jobb for eksempel. De fleste av dem bor i Marokko. Det var aldri for å komme til Europa de mennene ble sammen med sine koner. Jeg kjenner til altfor mange tilfeller hvor alt er løgn og bedrag for å få papirer i Norge, og dessuten vet jeg hvor tøft det er for en marokkaner å tilpasse seg livet i Norge. Man bør være kone nr 2 om mannen kom fra Marokko, så han har bodd her lenge nok til å ikke dra deg gjennom hvor vanskelig det er å bli vant til livet her, og ikke trenger deg for papirer, eller han bør være født og oppvokst i Norge. Å imponere en marokkansk mann til Norge er veldig uklokt av to årsaker. 1. Å stole på at det er ekte kjærlighet er umulig. De gjør alt for å komme til Europa. (De uten god økonomi altså. ) 2. Den første tiden hans her vil være forferdelig tung for ham, og når du "har skylden " og han mest sannsynlig er mer glad i papirene enn virkelig i deg, samt det er sjokk og skuffelse over at livet her ikke er så enkelt, er det nok du som får hans frustrasjon tredd nedover deg. Det blir ikke hvetebrødsdager. Så er det med marokkanske menn som menn ellers, de bør ha litt ressurser i seg. Menn med dårlig selvfølelse og selvtillit, og lite å stå stolt og sikkert i, pleier ikke å være trygge menn å satse på. Ikke nordmenn og ikke marokkanere heller. Når marokkanere også kan unnskylde sykelig sjalusi og kontrolltrang på sin kultur, og folk er villige til å kjøpe det, ja da kan det nok fort bli ugreit. Nordmenn pleier å skylde slikt på ekser istedenfor. Den egentlige årsaken til sykelig sjalusi er nok likevel den samme i begge tilfeller. Ta bort mulighet til å skylde på kultur eller ekser, og det hadde kommet en annen unnskyldning. Det er en viss tendens til å gi mer utrykk for følelser vi nordmenn legger mer bånd på fra Sør- Tyskland og videre sørover, men å bedrive mental vold er ikke ok i Marokko heller. "Bråkete/kranglete oppførsel" er forøvrig mest low class marokkansk oppførsel. I de velstående kretser legger også folk der mer bånd på seg. Er opptatt av å oppføre seg ordentlig. Med det jeg har skrevet om hvem som kommer til Europa synes jeg ikke det er så rart at en del av dem ikke har så høy selvfølelse og selvtillit i møte med norske kvinner som gjerne har både bedre utdanning, bedre jobb og bedre økonomi enn dem. Så om du har fordommer? Nei jeg vil kalle det reflektert og smart det du tenker. Realistisk. Litt moderne og reflektert bør heller ikke være tilstrekkelig. Han må rett og slett ikke trenge deg for å kunne reise til Europa, men kunne skaffe slike papirer uten utfordringer selv. Først da kan man føle seg trygg på at det er ekte kjærlighet. Jeg elsker landet, men jeg er ikke blind. Anonymkode: 2c9d8...945 Enig. Det er sant at mange av dem utnytter kvinner for å få et bedre liv så naive skal man ikke være. Er ingen rasist men realist. Hvis du tjener rundt 3000 kr i måneden og man har en marokansk kjæreste (jente) han har ikke mulighet til å gifte seg med henne uten en extra inntekt. Turister er da løsningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 4. mai 2023 #55 Del Skrevet 4. mai 2023 Det virker som du har mest fokus på han? Ville tenkt på om du vil ha ferie i Marokko hvert år, er i en økonomisk situasjon som gjør at du kan sende ned penger, hvordan familien hans vil reagere om deres fremtidige barn er trans etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #56 Del Skrevet 4. mai 2023 Majer skrev (6 timer siden): Det virker som du har mest fokus på han? Ville tenkt på om du vil ha ferie i Marokko hvert år, er i en økonomisk situasjon som gjør at du kan sende ned penger, hvordan familien hans vil reagere om deres fremtidige barn er trans etc. Når han er født og oppvokst i Sverige er det antagelig Sverige hun må vurdere som hyppig ferieland. Men ja det er en viss faktor å ha familie så langt borte at man må prioritere reiser dit. Uansett om det er i Stavanger/Nord Norge og man bor i Oslo eller Sverige/Marokko når man bor i Norge. Det har vært perioder jeg har vært... ikke lei av Marokko, men hatt ønsker om andre ferier også. Da vet man at man skuffer familien litt, men vi har likevel gjort det. Vil tro dette er en problemstilling når man har familie annet sted uansett, også innen Norge. Anonymkode: 2c9d8...945 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #57 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 23.10): Jeg er forlovet med en derifra. Men vi har problemer pga kontrolleringen hans. Han liker ikke at jeg prater med menn. Må kle meg på en viss måte. Vil at jeg skal være hjemmeværende. Noe jeg forsåvidt ønsker selv også med tida. Hvis jeg ikke svarer på tlf når han ringer, så ringer han i eninga fram til jeg svarer. Og han har temparament. Spørs hvordan dette går om ikke situasjonen mellom oss blir bedre. Anonymkode: ab15e...758 Dette høres ikke bra ut for din del. Når det er slik nå, før giftemål, så blir det ikke bedre etter. Når han er så kontrollerende nå ang ikke snakke med menn, hva du skal ha på deg, telefonoppringninger an mass, temperament… Er det flere måter han kontrollerer deg på? Du sier at han vil at du skal være hjemmeværende, og du skriver at det vil du og. Dette vil jo da føre til at han kan ha full kontroll på deg og isolere deg fra omgivelsene. På jobb ville du ihvertfall hatt arbeidskollegaer og tjent deg opp pensjonspoeng. Økonomisk trygghet for deg selv. Uten jobb blir du totalt økonomisk avhengig av ham. Jeg håper han ikke isolerer deg fra venninner (at du ikke kan møte de på byen/kafé uten ham) eller fra familien din. Sånn som du beskriver forholdet nå, så ville jeg tenkt meg godt om før du gifter deg med ham (du sier dere er forlovet). Det gjelder fremtiden din. Så det er en viktig beslutning. Jeg ønsker deg lykke til🌺og håper du ikke lar deg kontrollere, men at du står stødig i deg selv. Å leve er liv med sosial kontroll og alt hva det innebærer er forferdelig. Anonymkode: e1044...823 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå