AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Gått ned 6kg siden mars. Håret mitt faller av. Jeg er kvalm hele tiden. Våkner på nettene og kaldsvetter. Mye hodepine og sykdomsfølelse. Jeg har(idiotisk nok) takket ja til enda en jobb, og har nå 2 jobber itillegg til å gå VG2. Den ene jobben inkluderer nattevakter/sen kveldsjobbing. Skolen er ekstremt hektisk og oppi dette forventes det at jeg er sosial med venner, og er med ut hver helg. Jeg er så sliten. Strøyk i tillegg på oppkjøring nylig som betyr at jeg kastet bort 5000kr + at jeg må fortsette drive å gå/sykle frem og tilbake fra jobb/skole hver dag(det ikke fungerende kollektivtilbud her jeg bor). Jeg bare vil ikke mer. Føler ikke jeg kan si opp noen av jobbene da jeg er nyansatt i begge jobbene og trenger pengene til fremtidig bolig + ny oppkjøring. Redd hele snittet mitt ødelegges nå i innspurten. Jeg hadde gode karakterer sist halvår men nå bare rakner alt. vet ikke hva jeg vil med innlegget. trenger bare lufte hodet til noe. vil bli bedre/mindre sliten men tørr samtidig ikke si opp jobb Anonymkode: f34b9...f56 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 ❤️ høres ut som du har det stritt om dagen! Hvor gammel er du? Anonymkode: 76ade...d9a
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ❤️ høres ut som du har det stritt om dagen! Hvor gammel er du? Anonymkode: 76ade...d9a Ble 18 i år Anonymkode: f34b9...f56
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ble 18 i år Anonymkode: f34b9...f56 Da ville jeg tatt en prat med en som kan hjelpe deg med å sortere litt tanker, og se hvordan du kan bedre situasjonen din og se løsninger. Det er ikke alltid så lett å gjøre alene! Dessuten blir man fort litt..lite løsningsorientert når man er veldig sliten og kanskje litt nedfor. Du kan prate med helsesykepleier på skolen, ta kontakt med helsestasjon for ungdom eller fastlegen din? Anonymkode: 76ade...d9a
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 Eller en voksen du har rundt deg, om det er noen du tror kunne vært god å prate med 😊 Det høres ut for meg som at kroppen din gir tydelig beskjed om at du må roe ned, at du har for mye dårlig stress i livet ditt til at det er bærekraftig over tid. Hva er viktigst? Forslag: Skriv ned alle tingene du «må» gjøre, alt du nevnte her og om det er flere ting. Så tar du en markeringspenn og merker de 5 tingene som er aller viktigst. Om du MÅ kutte noe, hva ville du kutta sist liksom? Så prøver du å prioritere de fem tingene i rekkefølge. Anonymkode: 76ade...d9a
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #6 Skrevet 30. april 2023 Du legger alt for mye press på deg selv TS. Drit i jobbene, lappen, boligsparing osv., og fokuser på skole. Det er det beste du kan gjøre for fremtiden din. Husk også at du skal jo ha en helse for fremtiden også. Hva godt gjør det for ditt fremtidige jeg at du sliter det ut nå? Jobb, bolig osv. det kan vente. Man må ikke ha alt sånt med en gang! Du har knapt rukket å bli 18 år. Man skjønner det ikke selv hvor ung man faktisk er når man er 18år:P Jeg pleide å legge umenneskelig press på meg selv og det førte bare til angst, depresjon, selvskading og suicidalitet. Det var helt grusomt. Tok meg årevis å komme meg på beina igjen og jeg er fremdeles ikke bra. Jeg er 35. En del av det å bli voksen handler også om å ta vare på seg selv, sette grenser og ta pauser:) Det handler også om å be om hjelp når man trenger det, og det kan kanskje være greit å snakke med noen du stoler på? Foreldre, søsken, skolesøster/veileder/lærer... Anonymkode: e1862...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #7 Skrevet 30. april 2023 Enig i mye som er sagt her men skole og lappen (du har jo sikkert brukt mye penger opp mot oppkjøringsnivået) ville jeg nok ha satset mest på. Snakk med de du stoler på ja 🙂 Anonymkode: e9331...83d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #8 Skrevet 30. april 2023 Når du går på videregående så har foreldrene dine forsørgerplikt for deg. Dette er fordi du skal slippe å jobbe så mye at det ødelegger utdannelsen din. Hvis du ikke har kontakt med foreldrene dine kan du søke barnebidrag via NAV og be de kreve inn pengene for deg. Anonymkode: a5907...b1d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #9 Skrevet 30. april 2023 Det er viktigere å bevare god helse og karakterer enn å tjene masse penger nå for å få deg bolig raskt. Helsen din og karakterene dine skal du ha med deg hele livet! Det er krise om du blir syk av dette og utvikler utbrenthet og kronisk sykdom, da vil du ikke kunne jobbe, få råd til bolig eller ha god nok inntekt på Nav resten av livet! Det er ikke krise å utsette å kjøpe bolig i fem år for å prioritere skolen og helsa nå, og jobbe mere når skolen er overstått. Anonymkode: 7a879...197 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå