Kompis2 Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Naboen mistet en vimpel (Norsk flagg) i stormen sist vinter. Senere hang de opp en ny, som nå ser ut som om den har ei lang flette i enden. De er ofte borte i helgene og andre fridager og langhelg, osv. De er bortreist denne langhelga. Noe som betyr at de ikke flagger 1. mai. De har heller ikke flagget andre offentlige flaggdager, ei heller 17. Mai i fjor. Har man ikke plikt til å holde vimpel i orden og flagge på offentlige flaggdager, hvis man har flaggstang? (og er hjemme) Er man bortreist bør man vel ha en vimpel som ser bra ut? Eller ta bort hele flaggstanga. De bor slik at mange går forbi så det er ikke slik at "ingen ser det". 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Var da også noe å gidde og bry seg med. Anonymkode: 8d2b3...71b 9
svartkatt Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 Vet ikke jeg, men du kan jo tilby deg å heise et ordentlig flagg på flaggdagene. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 Nei, man er IKKE pliktet til å flagge bare fordi man har flaggstang! Det er kun offentlige flaggstenger som er pålagt å flagge på offentlige flaggdager! Anonymkode: 65e30...bd7 3 1 1
Peanut Skrevet 30. april 2023 #6 Skrevet 30. april 2023 Det er frivillig for privatpersoner å flagge på offisielle flaggdager. Man kan flagge på hvilke dager man måtte ønske. Flagget heises i månedene mars tom oktober kl 08.00, i månedene november tom februar kl 09.00. Flagget fires ved solnedgang, dog ikke senere enn kl 21.00 hvis solen går ned senere. I fylkene Nordland, Troms og Finnmark heises flagget i månedene november tom februar kl 10.00 og fires kl 15.00. Vimpler kan henge opp hele døgnet. Her er en flaggstang, med vimpel som henger oppe hele tiden. 1 1
Kompis2 Skrevet 30. april 2023 Forfatter #7 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, man er IKKE pliktet til å flagge bare fordi man har flaggstang! Det er kun offentlige flaggstenger som er pålagt å flagge på offentlige flaggdager! Anonymkode: 65e30...bd7 Du trenger ikke bruke så mange utropstegn for å si det du vil
Capazitet Skrevet 30. april 2023 #8 Skrevet 30. april 2023 Er einig i at fillete flagg og vimplar er stygt og disrespekt for flagget
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 Jeg har en slik nabo. Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre. Om noe setter jeg egentlig pris på at den er så sliten, fordi det irriterer naboen min (typ bitter, middelaldrende dame) enormt. Hun hadde vel funnet noe/noen å være sur på uansett, men heller han enn meg. Anonymkode: aaf75...6a3 2
Phoenix Heart Skrevet 1. mai 2023 #10 Skrevet 1. mai 2023 Du kan kjøpe nytt til dem om det plager deg sånn 🙃
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #11 Skrevet 1. mai 2023 Kompis2 skrev (10 timer siden): Du trenger ikke bruke så mange utropstegn for å si det du vil Og du trenger ikke å bry deg om flaggstangen til naboen Anonymkode: 65e30...bd7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 Mener du seriøst at de skal flagge på flaggdager selv om de er vekkreist? Eller skru ned flaggstanga før de reiser på tur hvis de ikke har hyret folk til å flagge for dem? Anonymkode: f1c49...15e
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 Kompis2 skrev (15 timer siden): Naboen mistet en vimpel (Norsk flagg) i stormen sist vinter. Senere hang de opp en ny, som nå ser ut som om den har ei lang flette i enden. De er ofte borte i helgene og andre fridager og langhelg, osv. De er bortreist denne langhelga. Noe som betyr at de ikke flagger 1. mai. De har heller ikke flagget andre offentlige flaggdager, ei heller 17. Mai i fjor. Har man ikke plikt til å holde vimpel i orden og flagge på offentlige flaggdager, hvis man har flaggstang? (og er hjemme) Er man bortreist bør man vel ha en vimpel som ser bra ut? Eller ta bort hele flaggstanga. De bor slik at mange går forbi så det er ikke slik at "ingen ser det". Dette er Norge. Norge er ikke et totalitært land. Hva mener du man skulle gjort med naboen din? Flådd han på torget? Pisket henne på åpen gate? Folk gjør med sitt flagg som de lyster i frie, demokratiske land. Fordi - igjen - vi ikke er et totalitært regime. Og det, ts, er noe å flagge for. Du kan flagge med hva du vil. Bare ikke gjør som Emil og flagg med folk. Anonymkode: 972f1...aa5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #14 Skrevet 1. mai 2023 Plikt? Nei, det er fint å flagge, men vi lever ikke i et diktatur hvor vi er pliktig til å flagge Anonymkode: 025ad...1fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå