AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Jeg ble 100% sykemeldt i uke 20 pga sterke bekkensmerter, greide ikke bevege meg. Nå er jeg i uke 25. Nå når det har gått noen uker så er jeg blitt mye bedre i bekkenet, og har meldt min ankomst tilbake på jobb etter vi hadde vært på ferie (planlagt ferie før sykemelding). Planen er å prøve 50% først, men nå er det dukket opp en del andre graviditetsplager som hovne ben. Babyen ligger godt på blæra så når han sparker må jeg bare løpe ellers tisser jeg meg ut. Jeg har en sånn jobb at jeg ikke bare kan løpe for at jeg må på do, kan ikke bare sette meg ned om jeg må. Den siste uken har jeg hatt et mye større behov for å sitte oftere pga bena. Så jeg kjenner på stor bekymring om hvordan dette skal gå, jeg var så optimistisk på å komme tilbake på jobb igjen helt til nå. Nå er jeg virkelig bekymret på om det går i det heletatt. Er det noen andre som har erfaringer med disse plagene fra uke 25 og hvordan det utarter seg. Hvordan får dere det til å fungere med jobben dersom det er vanskelig å tilrettelegge? Hilsen førstegangsfødende som trodde graviditet var lekende lett, så ble hun ble gravid selv. Anonymkode: b4537...1cb
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Om du ikke er i stand til å jobbe de prosentene du har fordelt på feks flere dager, så er det jo ikke så mye ågjøre. Du får nok ikke sykemelding fordi du må tisse og ikke kan gå på do, men basert på smerter som hemmer deg stiller nok saken seg annerledes. Spørs jo hva smertene kommer fra, ift hva fu kan gjøre med det. Kanskje støttestrømper hjelper? Anonymkode: 660ed...b34
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Om du ikke er i stand til å jobbe de prosentene du har fordelt på feks flere dager, så er det jo ikke så mye ågjøre. Du får nok ikke sykemelding fordi du må tisse og ikke kan gå på do, men basert på smerter som hemmer deg stiller nok saken seg annerledes. Spørs jo hva smertene kommer fra, ift hva fu kan gjøre med det. Kanskje støttestrømper hjelper? Anonymkode: 660ed...b34 Merker godt at jeg gravid nå som jeg har fått mer vann i kroppen. Alt er tyngre. All ære til damene som jobber fram til permisjon. Har prøvd støttestrømper litt men synes ikke det hjelper, bare ubehagelig da det blir for stramt over leggene som allerede er steinharde og stramme. ts Anonymkode: b4537...1cb
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Hehe ja, noen av dere tidligere bedrevitere møter dere selv i døra på den der... 😬 mens andre seiler igjennom og får dessverre bekreftet for dem selv at det er jo lekende lett, så hva er det folk syter sånn for? Men uff, det er veldig trasig med smerter. Det som er med bekkensmerter er at det kan variere. Det er ikke automatikk i at det bare blir verre utover svangerskapet. Jeg har fått manuell behandling av fysioterapeut og har blitt en god del bedre bare av det, har du prøvd det? Men det er jo ikke rart at det har blitt bedre av mer hvile. Jeg hadde vært forsiktig med å gå tilbake for hardt. 50% er ganske mye, hva med å prøve en mindre prosent til å begynne med? Synd om de ikke kan tilby noe tilrettelegging på jobb. Hvordan er kostholdet ditt? Jeg merker selv at jeg hovner opp mer om jeg spiser mye karbohydrater. Ser nå at du har prøvd støttestrømper og det ikke funker så bra. Da er det vel hvile med beina høyt som gjenstår. Anonymkode: 5b9c3...d33
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hehe ja, noen av dere tidligere bedrevitere møter dere selv i døra på den der... 😬 mens andre seiler igjennom og får dessverre bekreftet for dem selv at det er jo lekende lett, så hva er det folk syter sånn for? Men uff, det er veldig trasig med smerter. Det som er med bekkensmerter er at det kan variere. Det er ikke automatikk i at det bare blir verre utover svangerskapet. Jeg har fått manuell behandling av fysioterapeut og har blitt en god del bedre bare av det, har du prøvd det? Men det er jo ikke rart at det har blitt bedre av mer hvile. Jeg hadde vært forsiktig med å gå tilbake for hardt. 50% er ganske mye, hva med å prøve en mindre prosent til å begynne med? Synd om de ikke kan tilby noe tilrettelegging på jobb. Hvordan er kostholdet ditt? Jeg merker selv at jeg hovner opp mer om jeg spiser mye karbohydrater. Ser nå at du har prøvd støttestrømper og det ikke funker så bra. Da er det vel hvile med beina høyt som gjenstår. Anonymkode: 5b9c3...d33 Har vært i syden så det kan være at teorien din med karbohydrater stemmer!😅 Vanligvis er kostholdet bra! Har prøvd fysioterapi men om det fungerte eller ikke er jeg usikker på, jeg tror det fungerer best å avlaste. Jeg har jo funnet ut av hva som trigger og når jeg må roe ned de siste ukene. Jeg tror jeg bare må prøve å jobbe så ser vi hvordan denne uken utarter seg, jeg er fremdeles 100% sykemeldt så planen var å prøve seg litt fram ut sykemeldingsperioden. ts tusen takk for veldig fint svar❤️ Anonymkode: b4537...1cb
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har vært i syden så det kan være at teorien din med karbohydrater stemmer!😅 Vanligvis er kostholdet bra! Har prøvd fysioterapi men om det fungerte eller ikke er jeg usikker på, jeg tror det fungerer best å avlaste. Jeg har jo funnet ut av hva som trigger og når jeg må roe ned de siste ukene. Jeg tror jeg bare må prøve å jobbe så ser vi hvordan denne uken utarter seg, jeg er fremdeles 100% sykemeldt så planen var å prøve seg litt fram ut sykemeldingsperioden. ts tusen takk for veldig fint svar❤️ Anonymkode: b4537...1cb Ajj, sydenvarme + masse karbo kan nok få noen av oss til å hovne opp selv uten å være gravid. Prøv å stram inn litt på kostholdet fremover og se om det roer seg litt Håper du får til å ta det gradvis! Anonymkode: 5b9c3...d33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå