AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Jeg er skilt fra min eks (halvannen pr siden det ble slutt) Han tok fellesboligen som jeg eier 25%. Han har prøvd å selge meg ut og gjøre ferdig oppgjør men jeg vet han har annet unna penger som han har skjult som arv så jeg har ikke gått med på oppgjøret. Nå skal han selge huset. Det er forsåvidt greit, men jeg trenger å bo der en liten stund fordi leiekontrakten på huset mitt går ut. Han vil ikke la meg flytte inn fordi han sier han ikke orker å prøve å selge huset og måtte forholde seg til meg samtidig. Jeg ser ikke problemet! Jeg vil flytte inn et par mnd, nye kjæresten min har sagt han kan være med - OG ungene våre slipper å miste to hjem samtidig. Siden oppgjøret ikke er ferdig og jeg tross alt eier litt huset - har jeg rett til å flytte inn igjen?? Anonymkode: 5714c...093
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Den nye kjæresten din har i hvert fall IKKE rett til å flytte inn. Anonymkode: 34b42...cec 35 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 Skal du og din nye kjæreste flytte inn til din eks og barna? Anonymkode: a4f1a...a22 14
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 Er du sprø? Du tenker virkelig det er en god ide? Det blir merkelig for barna orkan virke forvirrende. Velvillig ny kjæreste du har da som orker det styret. Hvorfor kan du ikke bo hos kjæresten? Anonymkode: 1b902...43e 29
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 Kontakt heller advokat og få løsning på oppgjøret. Dersom du har flytter ut kommer du deg neppe inn igjen i praksis. Anonymkode: a467d...ac1 4 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Få heller til et kjapt oppgjør. Anonymkode: 3c40e...aa9 3
BMF Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 Skjønner ikke hva du mener med at han har lurt unna penger, siden du ikke har gått med på oppgjør/salg på 1,5 år? 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Skrevet 1. mai 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er skilt fra min eks (halvannen pr siden det ble slutt) Han tok fellesboligen som jeg eier 25%. Han har prøvd å selge meg ut og gjøre ferdig oppgjør men jeg vet han har annet unna penger som han har skjult som arv så jeg har ikke gått med på oppgjøret. Nå skal han selge huset. Det er forsåvidt greit, men jeg trenger å bo der en liten stund fordi leiekontrakten på huset mitt går ut. Han vil ikke la meg flytte inn fordi han sier han ikke orker å prøve å selge huset og måtte forholde seg til meg samtidig. Jeg ser ikke problemet! Jeg vil flytte inn et par mnd, nye kjæresten min har sagt han kan være med - OG ungene våre slipper å miste to hjem samtidig. Siden oppgjøret ikke er ferdig og jeg tross alt eier litt huset - har jeg rett til å flytte inn igjen?? Anonymkode: 5714c...093 Slutt å torturer eksen din. Det er nok nå. Anonymkode: 5deb0...d18 33 1 4
altflyter Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 Her klarer jeg ikke helt å se hvorfor han er urimelig. Hans penger er da hans penger, særlig hvis det er snakk om arv. Hvorfor nekter du å selge huset på grunn av det? Var dere gift? Hvis det er så kaotisk som det fremstår så må dere få en advokat på saken, men arv er altså ikke noe du har rett på. Og at du skal flytte inn med ny kjæreste? Er du sprø? Finn en annen løsning. Du er ekstremt urimelig her. 22 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #10 Skrevet 1. mai 2023 Du har ingenting med hans arv I call bullshit Anonymkode: 3b0ef...b29 7 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #11 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er skilt fra min eks (halvannen pr siden det ble slutt) Han tok fellesboligen som jeg eier 25%. Han har prøvd å selge meg ut og gjøre ferdig oppgjør men jeg vet han har annet unna penger som han har skjult som arv så jeg har ikke gått med på oppgjøret. Nå skal han selge huset. Det er forsåvidt greit, men jeg trenger å bo der en liten stund fordi leiekontrakten på huset mitt går ut. Han vil ikke la meg flytte inn fordi han sier han ikke orker å prøve å selge huset og måtte forholde seg til meg samtidig. Jeg ser ikke problemet! Jeg vil flytte inn et par mnd, nye kjæresten min har sagt han kan være med - OG ungene våre slipper å miste to hjem samtidig. Siden oppgjøret ikke er ferdig og jeg tross alt eier litt huset - har jeg rett til å flytte inn igjen?? Anonymkode: 5714c...093 Mener du at han har tatt felles sparepenger på egen konto og påstått at det er hans arv? Anonymkode: 3c40e...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er skilt fra min eks (halvannen pr siden det ble slutt) Han tok fellesboligen som jeg eier 25%. Han har prøvd å selge meg ut og gjøre ferdig oppgjør men jeg vet han har annet unna penger som han har skjult som arv så jeg har ikke gått med på oppgjøret. Nå skal han selge huset. Det er forsåvidt greit, men jeg trenger å bo der en liten stund fordi leiekontrakten på huset mitt går ut. Han vil ikke la meg flytte inn fordi han sier han ikke orker å prøve å selge huset og måtte forholde seg til meg samtidig. Jeg ser ikke problemet! Jeg vil flytte inn et par mnd, nye kjæresten min har sagt han kan være med - OG ungene våre slipper å miste to hjem samtidig. Siden oppgjøret ikke er ferdig og jeg tross alt eier litt huset - har jeg rett til å flytte inn igjen?? Anonymkode: 5714c...093 Dette høres rart ut, det er mye styr for å flytte inn i ett hus for noen måneder. Jeg skjønner godt at eksen din er skeptisk. Anonymkode: 8d5d1...fd3 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 Nei det har verken du eller kjæreste. Det du har rett til er å bli kjøpt ut av huset. Kontakt advokat. Du trenger ikke vente på at han selger før du får oppgjøret ditt. Men du trenger en advokat asap. Anonymkode: b5528...adc 3
lillevill Skrevet 1. mai 2023 #14 Skrevet 1. mai 2023 Høres stress ut for barna å allerede nå bo med din nye kjæreste. 🙈 I en hus din eks skal selge.. 5 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #15 Skrevet 1. mai 2023 Finn deg noe på airBnB heller. Men om det virkelig er sånn at du står som deleier, har du vel strengt tatt lov til å flytte inn i det huset du tross alt eier litt av. Med mindre han betaler deg husleie for din del da, i så fall har du ingen rettigheter. Interessant problemstilling, det skal du ha. Poeng for originalitet. Anonymkode: 8f0cf...776 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #16 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mener du at han har tatt felles sparepenger på egen konto og påstått at det er hans arv? Anonymkode: 3c40e...aa9 Han har en konto han påstår er arv etter moren men hun døde jo mens vi var sammen og da mener jeg vi skal dele ts Anonymkode: 5714c...093
Populært innlegg Duff Skrevet 1. mai 2023 Populært innlegg #17 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han har en konto han påstår er arv etter moren men hun døde jo mens vi var sammen og da mener jeg vi skal dele ts Anonymkode: 5714c...093 Den arven er kun hans og skal holdes utenfor, du har ikke rett på noe der uansett om du er gift eller ikke. Hvis ikke du tror meg så snakk med en advokat. 47 7
Thyra Skrevet 1. mai 2023 #18 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han har en konto han påstår er arv etter moren men hun døde jo mens vi var sammen og da mener jeg vi skal dele ts Anonymkode: 5714c...093 Det kan du selvsagt mene. Men du har ingen juridisk rett på de pengene. Arv er særeie. 27 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #19 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han har en konto han påstår er arv etter moren men hun døde jo mens vi var sammen og da mener jeg vi skal dele ts Anonymkode: 5714c...093 Håper din eks kontakter advokat asap! Du har ikke rett på din del av arven, arven er hans. Du er utrolig urimelig og sær. Det var kanskje hab som gjorde det slutt også? Og du er bitter fordi du ikke kommer godt ut av det rent økonomisk? Anonymkode: 1b902...43e 17
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #20 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Han har en konto han påstår er arv etter moren men hun døde jo mens vi var sammen og da mener jeg vi skal dele ts Anonymkode: 5714c...093 Det er ikke dine penger, så frekt av deg 🙈 ta oppgjøret å finn deg et annet sted å bo. Stakkars mann 🙈 Anonymkode: 90f5b...331 15 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå