AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Er en anspent og stresset (psykisk) person, som sliter med muskelsmerter på grunn av det. Bruker å tøye, og har trent på treningsenter og, noe jeg liker. Nå har jeg så vondt i skuldra/nakken på venstre side, og jeg kjenner det oppover mot øret, frem mot brystet, bak mot ryggen, og litt ned mot armen og. Har vart i nesten to, og det virker som det kom etter en trening. Kan ikke skjønne det, for brukte ikke musklene hardt. Har ikke trent etter det, bare prøvd å bevege armen litt forsiktig, og tøye forsiktig, men føler det bare er blitt verre. Trenger yoga i livet mitt pga psykiske vansker, og fordi jeg trenger tøyingen og. Er så redd ikke legen eller noen finner ut hva dette er, og at det kan bli kronisk. Hva som er grunnen osv. Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke kan trene eller gjøre yoga? Er det andre som sliter med skade/smerter og er veldig begrenset i hva de kan trene? Hvordan takler dere det? Anonymkode: 8f311...d4b 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er en anspent og stresset (psykisk) person, som sliter med muskelsmerter på grunn av det. Bruker å tøye, og har trent på treningsenter og, noe jeg liker. Nå har jeg så vondt i skuldra/nakken på venstre side, og jeg kjenner det oppover mot øret, frem mot brystet, bak mot ryggen, og litt ned mot armen og. Har vart i nesten to, og det virker som det kom etter en trening. Kan ikke skjønne det, for brukte ikke musklene hardt. Har ikke trent etter det, bare prøvd å bevege armen litt forsiktig, og tøye forsiktig, men føler det bare er blitt verre. Trenger yoga i livet mitt pga psykiske vansker, og fordi jeg trenger tøyingen og. Er så redd ikke legen eller noen finner ut hva dette er, og at det kan bli kronisk. Hva som er grunnen osv. Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke kan trene eller gjøre yoga? Er det andre som sliter med skade/smerter og er veldig begrenset i hva de kan trene? Hvordan takler dere det? Anonymkode: 8f311...d4b Når eg har så veldig vondt som du har (eg har masse prolapsar i nakken ++) så kan eg sjølvsagt ikkje trene hardt. Då gjer eg heller litt yin yoga eller forsiktig yoga. Ikkje "vanlig" yoga, sidan det kan gjere det vondare. MEN det som er min go-to-thing er denne fantastiske videoen for "deep tension release" i nakke og kjeve. Nyyydelig ❤️ https://www.youtube.com/watch?v=DqUyMaKuHKA&t=1315s Anonymkode: b7cbb...fd6 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 Jeg sliter ofte med smerter og det jeg gjør da er at jeg trener den delen som ikke gjør vondt. Har jeg vondt i skulder så trener jeg bein og har jeg vondt i bein så trener jeg armer osv. Noen ganger er det en tur i svømmehallen som passer kroppen best. Vær kreativ, ikke gi opp bare fordi du ikke kan gjøre akkurat det du pleier. Å få litt panikk og tenke at det blir kronisk er ganske typisk når man får smerter, det er en reaksjon veldig mange får! Men det pleier å gå over. Anonymkode: ed1a0...2c5
Helene Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 Jeg har kronisk migrene. Ved aktivitet blir hodepinen værre. Samtidig, aktivitet gjør at helsen blir bedre. Dette er en vond sirkel. Nå er jeg såpass gammel og har levd med denne sykdommen i 40 år. Jeg har kjøpt en walkinpad. Minivariant av tredemølle. Jeg bruker denne så ofte som jeg klarer. Denne står på stuen, rett foran tv. I dårlige perioder greier jeg ikke gå. I bedre perioder, går masse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå