Gå til innhold

Venninne kom ikke i dåpen. La gå, eller kutte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde dere gjort her? 

Jeg har blitt veldig god venninne med ei fra jobb i Oslo og hun har blitt en god venn av meg. Hun har også vært på trilletur med datteren min samt hjulpet meg litt på hjemmebane nå mens jeg er i permisjon da hun tilbudte seg dette. Hun vet at jeg har lite familie og venner, og derfor er jeg glad jeg ble kjent med henne fordi vi fikk en fin tone og møttes mye. Hun og familien hennes har flyttet ifra Bergen til Oslo for å starte et nytt liv, da de ikke kom overens med familien i Bergen. 

Hun ble invitert i dåpen til min datter, og jeg spurte om hun ville være fadder. Hun sa hun var usikker fordi hun ville ikke si ja til noe hun ikke visste hva innebar, og i tillegg møtte hun ikke opp og skrev bare at hun var syk forrige helg. Ble veldig lei meg og føler meg litt sveket:( Hadde gledet meg veldig til å ha henne der. Har ikke fått noe melding om hvordan dåpen gikk eller noe, så jeg føler ikke på en følelse av at hun bryr seg . 

Hun er veldig blid, hyggelig og super engasjert. I jobben er hun litt for «opptatt av detaljer», og hun henger seg opp i mye som vi andre ikke bryr oss så veldig mye om. Hun er veldig dyktig og veldig flink, men kanskje litt for nøye hvis dere forstår. Selv om hun ikke har høy utdanning som meg og de andre så er hun flink og veldig presis. 

Hun har tatt seg veldig til rette i huset mitt tidligere, og har i tillegg vært veldig på med kontakt. Når jeg har møtt henne så har jeg følt at hun ble veldig intens, og blikket hennes var nesten litt «mye og veldig intens» til tider men jeg tenkte kanskje at jeg overdrev litt fordi det kan jeg fort gjøre, men jeg lot ikke magefølelsen få bestemme.

I tillegg la jeg merke til at hun var litt kontrollerende og ble blant annet sur hvis jeg ikke svarte på melding med en gang osv, samt at hun forventet veldig mye av meg. I tillegg var hun veldig direkte og veldig bestemt.
Har møttes mye men opplever henne som veldig opp og ned. Hun virker litt  svingende, da hun i det ene øyeblikket skal flytte til andre siden av verden for å så ta facelift, til å skal selge huset å gjøre noe helt nytt. 

Nå revurderer jeg vennskapet og stiller meg litt kritisk til å fortsette å ha en relasjon til henne utenom jobb.. Hun jobber ikke der fast, men hun tar en vakt i ny og ned. For meg er det viktig at venner og familie kommer i dåpen til min datter, men forstår også at ikke alle kan. 

Eller overdriver jeg? Jeg ble oppriktig lei meg. 

Anonymkode: 404f0...027

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sier jo at du forstår ikke alle kan komme i dåpen - så hvorfor fikk ikke hun lov til å ikke komme? Jeg dro dessverre ikke i dåpen til min beste venninne, men vi fikk invitasjonen lovlig sent og vi hadde planer allerede med fire barn. Om hun ville kuttet meg ut for det, er hun hjertelig velkommen. Det sier mer om henne enn meg. 

Anonymkode: cbc4d...408

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Overdriver, og så håper jeg du har endret historien litt så hun plutselig ikke kjenner seg igjen...kanskje hun allerede har det -i den forrige tråden? (Og derfor er litt lunken)

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke vært venninne med noen jeg ikke liker, som du åpenbart ikke gjør her. Men at en venninne ikke kom i barnedåp ville jeg ikke lagt meg opp i.

Anonymkode: 6a95d...205

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde ikke vært venninne med noen jeg ikke liker, som du åpenbart ikke gjør her. Men at en venninne ikke kom i barnedåp ville jeg ikke lagt meg opp i.

Enig i denne. MEN eg hadde blitt kjempelei meg om ei bestevenninne takka ja til dåp, for så å utebli. 

Anonymkode: 34849...5bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid alt som handler om DEG, ts. Du vet jo ikke hva som skjer med venninna di. Du går fra å vil ha henne til fadder, til å ville kutte henne ut! Det virker jo som du er litt ubalansert her! Kan du ikke ta et vennskap for hva det er? Må det være alt eller ingenting? Det høres jo ut som noen her skal gifte seg når de får venner..,.Det er så voldsomt. Jeg har venninner som jeg ikke har bedt i dåp, og noen jeg har bedt, og jeg har egentlig ikke helt tråden i om de kom eller ei. Det går fint liksom...og vi er venner 20 år etter. Det er ganger de stiller opp, og det er ganger de forsvinner i sitt. Må det det være så intenst å være venner? Kan man ikke bare henge sammen når det passer og nyte et vennskap?

Anonymkode: 4c6d6...a9c

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her 

Hun er 35 år og har ett barn fra før, og jeg har flere barn. Hun er superflink til å hjelpe til, å hun er verdens herligste person. Men jeg blir litt såret når hun ikke kunne komme til oss da vi hadde leid lokale, ordnet god mat og gledet oss veldig til å ha henne der.

Har ikke snakket med henne på over en ukes tid nå, fordi siden jeg ikke hørte mer fra henne etter avlysningen så ble det bare slik. Føler hele greia ble litt klein når hun avlyste bare noen timer før. 

Personlig så føler jeg ikke så veldig for å ta noe mer kontakt med henne, men heller bare få et vanlig vennskap til henne på jobb. 

Litt dårlig magefølelse på henne noen ganger men får ikke til å plassere det. Har litt dårlig følelse på dette med alle planene hennes hele tiden som ikke blir noe av. Reagerer veldig på dette med at hun er så kontrollerende, og at hun er så opp og ned. I det ene øyeblikket skal hun flytte til andre siden av jordkloden å var i gang med å lære seg ett nytt språk, og i det andre sekundet skulle hun selge huset i Oslo å flytte til Stavanger fordi hun ville få ny jobb. 2 uker etter alt dette hadde hun tatt kosmetisk kirurgi og bestilt time til fettsuging og planene om flytting ble igjen avlyst. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Enig i denne. MEN eg hadde blitt kjempelei meg om ei bestevenninne takka ja til dåp, for så å utebli. 

Anonymkode: 34849...5bd

Ja, så du hadde blitt skuffet med andre ord?

Jeg vil ikke si at vi var bestevenner men vi var veldig gode venner som pratet om nesten alt sammen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så hvis du inviterte venninne i din barnedåp så hadde du ikke brydd deg om vedkommende sa nei? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snabeltann skrev (30 minutter siden):

Overdriver, og så håper jeg du har endret historien litt så hun plutselig ikke kjenner seg igjen...kanskje hun allerede har det -i den forrige tråden? (Og derfor er litt lunken)

Norge er stort kjøre deg og veldig mange tusen nordmenn feirer konfirmasjon og dåp i hele April/Mai. 

Kan kanskje være flere som opplever at venner ikke kommer i dåp?😅🙈

Gjelder nok ikke bare meg, da dette er en veldig kjent problemstilling. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun sa hun var syk, hvorfor tror du henne ikke? Alle kan bli syke, og selv ville jeg ikke gått syk i en dåp.

Jeg hadde ikke blitt lei meg om en venninne ble syk  eller ikke kunne komme i en dåp, nei.

Anonymkode: d22cc...0c4

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Venner/venninner i dåp? Kom ikke på tanken å invitere slike til dåp. Det er jo slike man inviterer til bryllup.

Anonymkode: 44cbe...630

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun sa hun var syk, hvorfor tror du henne ikke? Alle kan bli syke, og selv ville jeg ikke gått syk i en dåp.

Jeg hadde ikke blitt lei meg om en venninne ble syk  eller ikke kunne komme i en dåp, nei.

Anonymkode: d22cc...0c4

Det har du rett i. Men da er der rart at man avlyser for å si ikke gi lyd ifra seg. Til vanlig sendte hun meldinger daglig til meg og snaps.

Nå er der plutselig stille. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hvis du inviterte venninne i din barnedåp så hadde du ikke brydd deg om vedkommende sa nei? 

Jeg hadde blitt lei meg for at hun var syk selvsagt, men hadde selvsagt ikke klandret henne for det. Og selvsagt ikke skrevet innlegg om henne på kg.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Venner/venninner i dåp? Kom ikke på tanken å invitere slike til dåp. Det er jo slike man inviterer til bryllup.

Anonymkode: 44cbe...630

Hun har hatt veldig mye med barnet mitt å gjøre så det er noe annet, og hun ble superglad da hun fikk invitasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde blitt lei meg for at hun var syk selvsagt, men hadde selvsagt ikke klandret henne for det. Og selvsagt ikke skrevet innlegg om henne på kg.

Ts her.

Synes det er helt innfor jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo helt hang-up på kollegaen din. 

Anonymkode: 49eb2...416

• Liker 20
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her.

Synes det er helt innfor jeg. 

Ja hvis man er trollete er det sikkert innafor å kutte ut noen fordi de ble syke. 

• Liker 2
Skrevet

Du vil kutte ut å ha kontakt med noen fordi de blir syke? Du er kanskje ikke mangt til venn.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kutte fordi hun ble syk? Du skriver mye om hvor stor hjelp hun er for deg.. er du til hjelp for henne? 

Anonymkode: 9c2d7...005

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...