Gå til innhold

Hva ca er deres utgifter på babymat, bleier osv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og da tenker jeg per måned, hva ca ligger utgiftene på til baby? :)

Lurer også på hva dere liker best å gå for å kjøpe når det kommer til produkter (bleier for eksempel) - skriv også gjerne hva dere absolutt ikke kjøper!

Anonymkode: c2805...eb0

AnonymBruker
Skrevet

Bleier: 450 kr ish. Går i snitt 1,5 pakker i uka. Bruker Libero Comfort.
Våtservietter: 100 kr. 5 for 100 kr for medlemmer på Apotek1. Bruker våtservietter til mer enn bare bleieskift, derav mengden. 😛
MME: Får på blå resept, så ingenting.
Mat: Synes den er veldig vanskelig å regne på. Mini spiser for det meste samme mat som oss voksne, men vi har ekstrautgifter i forbindelse med allergier, og hvor mye det utgjør i måneden har jeg ikke turt å regne på, haha. Men liker å ha noen klemmeposer og sånne mais-puffer liggende, så fra babymat-hylla på butikken går det kanskje 200 kr?
Klær: I snitt 500 kr. Noen måneder kjøper vi ingenting, og andre måneder går det mye penger fordi mye må byttes ut på én gang. Vi handler for det meste brukte klær, men det går en del likevel.
Leker: I snitt 200 kr. Igjen er det måneder hvor vi ikke kjøper noen ting og måneder hvor vi kjøper flere leker.
Andre stellesaker: Tenker da på alt fra såpe til Paracet. I snitt 400 kr, tipper jeg. Inotyol utgjør mye av den posten, haha.
Hundeposer: I snitt 5 kr. Plantasjen har sånn 3 for 20 kr (mener jeg å huske?) på hundeposer. Bruker hundeposer i stedet for sånne dyre bleieposer ute på tur og til bæsjebleier hjemme.

Akkurat bleier er vanskelig å anbefale eller fraråde. Avhenger så utrolig mye av fasongen til baby. Min er lang og tynn, og det er bare Libero som har passet godt på han. Hvor godt/mye tiss bleiene holder har ikke så mye å si om bleiene ikke passer. Vi klarer for eksempel ikke å få Pampers til å sitte stramt nok rundt lårene hans, og tisset renner ut på sidene.

Anonymkode: d6831...34f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri regnet på hva vi bruker på bleier 😅 men det går kanskje 1-1,5 pakke i uka ish (5 mnd). Bruker kun libero (comfort akkurat nå, men skal bytte til up&go når vi bytter str), eneste som sitter godt nok og som ikke gir lekkasje på henne. 

bruker mme (nan), så der går det ca en boks i uka, handler det i sverige og der koster de ca 130 kr pr boks. Pluss noen ferdig kartonger når vi er på farten, 12 kr fra sverige, varierer veldig hvor mange vi bruker. 

Ellers har vi ikke utgifter til annen mat. Hun får foreløbig bare små smaksprøver (så potet, gulrot osv som vi uansett har i hus). 

Anonymkode: 11fff...926

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Bleier: 450 kr ish. Går i snitt 1,5 pakker i uka. Bruker Libero Comfort.
Våtservietter: 100 kr. 5 for 100 kr for medlemmer på Apotek1. Bruker våtservietter til mer enn bare bleieskift, derav mengden. 😛
MME: Får på blå resept, så ingenting.
Mat: Synes den er veldig vanskelig å regne på. Mini spiser for det meste samme mat som oss voksne, men vi har ekstrautgifter i forbindelse med allergier, og hvor mye det utgjør i måneden har jeg ikke turt å regne på, haha. Men liker å ha noen klemmeposer og sånne mais-puffer liggende, så fra babymat-hylla på butikken går det kanskje 200 kr?
Klær: I snitt 500 kr. Noen måneder kjøper vi ingenting, og andre måneder går det mye penger fordi mye må byttes ut på én gang. Vi handler for det meste brukte klær, men det går en del likevel.
Leker: I snitt 200 kr. Igjen er det måneder hvor vi ikke kjøper noen ting og måneder hvor vi kjøper flere leker.
Andre stellesaker: Tenker da på alt fra såpe til Paracet. I snitt 400 kr, tipper jeg. Inotyol utgjør mye av den posten, haha.
Hundeposer: I snitt 5 kr. Plantasjen har sånn 3 for 20 kr (mener jeg å huske?) på hundeposer. Bruker hundeposer i stedet for sånne dyre bleieposer ute på tur og til bæsjebleier hjemme.

Akkurat bleier er vanskelig å anbefale eller fraråde. Avhenger så utrolig mye av fasongen til baby. Min er lang og tynn, og det er bare Libero som har passet godt på han. Hvor godt/mye tiss bleiene holder har ikke så mye å si om bleiene ikke passer. Vi klarer for eksempel ikke å få Pampers til å sitte stramt nok rundt lårene hans, og tisset renner ut på sidene.

Lite tips: Coop extra, Kiwi og rema har 50% rabatt på bleier, så da blir det ca 240 kr i bleieutgifter om du bruker 1,5 pakke i uka

Anonymkode: d05e4...8a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke styr på utgiftene. Men har Coop medlemsskap og har betalt halv pris på alle bleier, I tillegg til at jeg får 20% babybonus på alle babyprodukter (Bleier, våtservietter, babymat, smokker osv). Så der får man den desidert beste bleieavtalen. Brukte kun libero touch og comfort i starten. Når babyen ble mer mobilt gikk jeg over til anglamark sine økologiske bleier, som er helt supre og enda mer økonomisk. Pampers bleier har vi ikke likt. De blir liksom "våte" igjennom på utsiden, og klærne blir klamme og ekle. 

Kjøpte ofte babymat på glass hos meny pga større utvalg og alltid 2 for 3.

Og våtservietter de har på meny sitt 10kronersmarked er kjempefine å ha et lager av. Våte nok, god beskyttelsesdeksel og har ikke gitt noe tegn til utslett her. Libero sine har vi styrt unna, de er alltid veldig tørre og tynne. Utenom kjøper vi 4pk av pampers sine våtservietter med babybonus på coop. Får veldig ofte kupong på de med ekstra 12kr avslag eller noe, de er også fuktige nok, men mangler praktisk deksel. 

Ved storhandel i Sverige så ble det en del babymat på glass (helt sinnsykt utvalg av retter) og masse grøt. Grøten er vel omtrent halv pris av den i Norge. 

Anonymkode: 1d487...72b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir veldig ca, men prøver😅 Baby på 5 mnd. 

Bleier: 200 kr (Kjøper på halv peis med bleierabatt. Bruker Rema sine om dagen og Libero sine i en str større (de er på en måte en halv str større enn Rema sine og mykere) om natta.
Av en eller annen grunn opplever vi ofte lekkasje med Kiwi sine bleier (har gutt, mens søsteren min med bare jenter bruker kun de bleiene, vet ikke hvorfor det funker sånn🤷🏻‍♀️😅) og pampers føles både stive og parfymerte så de styrer vi unna.

Tørrservietter: ca 50kr (bruker kun tørre, da babyen får utslett av våtservietter. Ved en lett tissebleie vasker vi ikke heller hver gang.) Der andre bruker våtservietter i ansikt og hender etter mat, bruker vi stoffklut flere ganger.

MME: ca 800 kr, det går nesten en stor NAN boks i uka, samt litt ferdigblanda bokser. 

Klær: ca 200 kr, vi finner det meste på Finn.

Utstyr: ca 300 kr, ting som man finner ut litt underveis at man vil ha, som solskjerm, vognpose, bæresele osv. Igjen, har brukt Finn og Tise til mye.

Leker/bøker: ca 200 kr, kjøper minimalt med leker med mottar go’boken i blant.

Diverse: ca 300 kr, ekstra flasker og tutter, Paracet, nesesugfilter og den type ting😅

Mat: max 150 kr, lager grøt fra bunn og fyller på med most frukt og grønnsaker.

Oppsummert var det mer enn jeg trodde😂Fin øvelse det her! Men det er ikke mange poster å kutte ned på. Av ekstra utstyr har alt vært gjennomtenkt og jeg har vært veldig fornøyd med kjøpene. Det er vel det eneste stedet å kutte.

Anonymkode: 52b4a...9eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir veldig ca, men prøver😅 Baby på 5 mnd. 

Bleier: 200 kr (Kjøper på halv peis med bleierabatt. Bruker Rema sine om dagen og Libero sine i en str større (de er på en måte en halv str større enn Rema sine og mykere) om natta.
Av en eller annen grunn opplever vi ofte lekkasje med Kiwi sine bleier (har gutt, mens søsteren min med bare jenter bruker kun de bleiene, vet ikke hvorfor det funker sånn🤷🏻‍♀️😅) og pampers føles både stive og parfymerte så de styrer vi unna.

Tørrservietter: ca 50kr (bruker kun tørre, da babyen får utslett av våtservietter. Ved en lett tissebleie vasker vi ikke heller hver gang.) Der andre bruker våtservietter i ansikt og hender etter mat, bruker vi stoffklut flere ganger.

MME: ca 800 kr, det går nesten en stor NAN boks i uka, samt litt ferdigblanda bokser. 

Klær: ca 200 kr, vi finner det meste på Finn.

Utstyr: ca 300 kr, ting som man finner ut litt underveis at man vil ha, som solskjerm, vognpose, bæresele osv. Igjen, har brukt Finn og Tise til mye.

Leker/bøker: ca 200 kr, kjøper minimalt med leker med mottar go’boken i blant.

Diverse: ca 300 kr, ekstra flasker og tutter, Paracet, nesesugfilter og den type ting😅

Mat: max 150 kr, lager grøt fra bunn og fyller på med most frukt og grønnsaker.

Oppsummert var det mer enn jeg trodde😂Fin øvelse det her! Men det er ikke mange poster å kutte ned på. Av ekstra utstyr har alt vært gjennomtenkt og jeg har vært veldig fornøyd med kjøpene. Det er vel det eneste stedet å kutte.

Må rette på meg sjøl litt, det går ca en NAN-boks på 10 dager, og den koster vel 160. Så da er vel rundt 600 mer korrekt.

AnonymBruker
Skrevet

Vil også legge til at å lage egen babymat er billigere enn glass, veldig enkelt og mye sunnere! 
Pengene vi sparer på å lage selv, bruker vi på å kjøpe gode alternative til når vi er på farta fra feks grogro🤗

AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Lite tips: Coop extra, Kiwi og rema har 50% rabatt på bleier, så da blir det ca 240 kr i bleieutgifter om du bruker 1,5 pakke i uka

Det vet jeg, jeg regnet på hva prisen blir uten diverse rabatter. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Bleier: Ca 250 kr. Kjøper sånn 2f1 deal. 

Mat: Fullammer og gir grøt, i tillegg til frukt og smaksprøver av middag. Kanskje rundt 300 kr. 

Diverse (våtservietter, tørre kluter osv) : ca 200 kr.

Hun får ikke nye leker eller klær hver måned, så det varierer. Men er med i Goboken, så mellom 200-400 kr på det å. 

Anonymkode: a7e4b...640

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Meny har også 2 for 1 på bleier! :). 

Anonymkode: a7e4b...640

Skrevet

Babymat - ingenting. Baby fikk det jeg spiste . Smoothier lagde jeg selv. 

Bleier lå vel på 200 i mnd. Mer i starten da jeg måtte ha prematur bleier. 

Kjøper kun tørrkluter , har 6 for 100 kr på apotek 1. Bruker vann og olje. 

Ikke kjøpe ferdig mat,  smoothier og slikt piss. Ihvertfall ikke om du har forventing om at ungen skal spise skikkelig mat. Ingen glassmat smaker det det egentlig skal være. Spar pengene dine og ungen din for slikt tull 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...