AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Står mellom disse områdene og disse husene - kjør debatt! Oppgård: https://www.finn.no/300219867 Fjellhamar: https://www.finn.no/295719376 Anonymkode: dba3a...dea
Brunello Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 (endret) Personlig ville jeg aldri bodd på Fjellhamar eller området rundt der. Men sikkert mange som liker seg der. Prisene er nok et lite knepp høyere i Oppegård, men begge steder er både sentrale og nær friluftsområder. Når det gjelder de to boligene, vil jeg si at nytt er å foretrekke fremfor noe som er over hundre år gammelt. Endret 30. april 2023 av Brunello 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 Oppegård, uten tvil. Både fordi jeg syns Oppegård er et bedre område, og jeg liker eldre sveitserhus fremfor nybygg som krever balansert ventilasjon for å klare å "puste". Jeg kan ikke fordra den nye byggeskikken, det alene vil gjøre at jeg velger det vekk. Anonymkode: 9eddc...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 Brunello skrev (29 minutter siden): Personlig ville jeg aldri bodd på Fjellhamar eller området rundt der. Men sikkert mange som liker seg der. Prisene er nok et lite knepp høyere i Oppegård, men begge steder er både sentrale og nær friluftsområder. Når det gjelder de to boligene, vil jeg si at nytt er å foretrekke fremfor noe som er over hundre år gammelt. Så da hadde du lander på…? Anonymkode: dba3a...dea
Brunello Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så da hadde du lander på…? Anonymkode: dba3a...dea En annen bolig på Kolbotn, Oppegård eller i Ski 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #6 Skrevet 30. april 2023 Oppegård er et bedre område. Anonymkode: 3ca5e...1f4 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #7 Skrevet 30. april 2023 Det fjellhamarhuset er omtrent den siste stilen jeg personlig ville valgt på boligen min. Hadde valgt Oppegård over Fjellhamar som sted også, men mye heller en annen plass enn Oppegård også. Anonymkode: 90aa3...831 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #8 Skrevet 30. april 2023 Er det strømmaster som går over huset på Fjellhamar? Det kan se sånn ut basert på kartet til FINN.no. I så fall så er det Oppegård som vinner. Men for den prisen ville jeg personlig gått for noe sentralt i Oslo. Anonymkode: a9748...9ae
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #9 Skrevet 30. april 2023 Er det ikke fryktelig bratt og trangt på Fjellhamar akkurat der mot Strømmen? Har bodd flere steder på Fjellhamar og ville ikke bodd der det er prosjektert.... Anonymkode: 65457...125 1
Brunello Skrevet 30. april 2023 #10 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det strømmaster som går over huset på Fjellhamar? Det kan se sånn ut basert på kartet til FINN.no. I så fall så er det Oppegård som vinner. Men for den prisen ville jeg personlig gått for noe sentralt i Oslo. Anonymkode: a9748...9ae Men da får du bare halve arealet.
norw Skrevet 30. april 2023 #11 Skrevet 30. april 2023 Brunello skrev (4 minutter siden): Men da får du bare halve arealet. 100-120 kvm er ikke så galt, avhengig av hvor mange man er, antall soverom man trenger osv.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #12 Skrevet 30. april 2023 Brunello skrev (6 minutter siden): Men da får du bare halve arealet. Du får mindre areal, men til gjengjeld så har du bedre beliggenhet. Livet blir rett og slett bedre. Både Fjellhamar og Oppegård er på ingenmannsland med lite for seg. Da kan man heller se på boliger nærmere sjøen. Når jeg sier sentralt i Oslo så mener jeg at man skal styre unna visse områder som f.eks. bydel Søndre Nordstrand, Stovner osv. Det er og blir forsteder til Oslo, og er på toppen av det belastede områder. Anonymkode: a9748...9ae 1
Brunello Skrevet 30. april 2023 #13 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får mindre areal, men til gjengjeld så har du bedre beliggenhet. Livet blir rett og slett bedre. Både Fjellhamar og Oppegård er på ingenmannsland med lite for seg. Da kan man heller se på boliger nærmere sjøen. Når jeg sier sentralt i Oslo så mener jeg at man skal styre unna visse områder som f.eks. bydel Søndre Nordstrand, Stovner osv. Det er og blir forsteder til Oslo, og er på toppen av det belastede områder. Anonymkode: a9748...9ae Jeg foretrekker bedre plass. Og bor du i nærheten av togstasjon, bruker du kortere tid til Oslo Sentrum enn mange steder i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #14 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Er det strømmaster som går over huset på Fjellhamar? Det kan se sånn ut basert på kartet til FINN.no. I så fall så er det Oppegård som vinner. Men for den prisen ville jeg personlig gått for noe sentralt i Oslo. Anonymkode: a9748...9ae Ikke strømmaster. Det viser bare hvor Romeriksporten går Stortrives for øvrig på Fjellhamar. Anonymkode: 9bf98...5e1
norw Skrevet 30. april 2023 #15 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du får mindre areal, men til gjengjeld så har du bedre beliggenhet. Livet blir rett og slett bedre. Både Fjellhamar og Oppegård er på ingenmannsland med lite for seg. Da kan man heller se på boliger nærmere sjøen. Når jeg sier sentralt i Oslo så mener jeg at man skal styre unna visse områder som f.eks. bydel Søndre Nordstrand, Stovner osv. Det er og blir forsteder til Oslo, og er på toppen av det belastede områder. Anonymkode: a9748...9ae Søndre Nordstrand er relativt sentralt, men det er overhodet ikke Stovner. Oppegård har i hvert fall topp beliggenhet mellom Ski og Oslo. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #16 Skrevet 30. april 2023 Brunello skrev (1 minutt siden): Jeg foretrekker bedre plass. Og bor du i nærheten av togstasjon, bruker du kortere tid til Oslo Sentrum enn mange steder i Oslo. Hvis man er glad i buss for tog, ja. ☺️ Poenget er vel at det er få som jobber på Oslo S så selv om toget går dit så må man ofte bytte og det tar tid. Men er man bosatt sentralt i Oslo så har man flere muligheter med flere transportmidler. Vi er forskjellige og det er ditt valg, men jeg ville i så fall sett heller mot Asker. Lykke til! Anonymkode: a9748...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #17 Skrevet 30. april 2023 norw skrev (Akkurat nå): Søndre Nordstrand er relativt sentralt, men det er overhodet ikke Stovner. Oppegård har i hvert fall topp beliggenhet mellom Ski og Oslo. Tja, bor du på Bjørndal så vil jeg ikke si at det er veldig sentralt. Det ligger også i utkanten av Oslo bor som betyr at su først må til Oslo S for så å bytte til T-bane/buss. Stovner ligger mer sentralt enn Søndre Nordstrand ift. antall arbeidsplasser. Stovner drar nytte av Lørenskog/Lillestrøm som ligger like i nærheten. Her er det mange arbeidsplasser i form av f.eks. Ahus osv. Områdene rundt Søndre Nordstrand har lite for seg. Anonymkode: a9748...9ae 1
norw Skrevet 30. april 2023 #18 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tja, bor du på Bjørndal så vil jeg ikke si at det er veldig sentralt. Det ligger også i utkanten av Oslo bor som betyr at su først må til Oslo S for så å bytte til T-bane/buss. Stovner ligger mer sentralt enn Søndre Nordstrand ift. antall arbeidsplasser. Stovner drar nytte av Lørenskog/Lillestrøm som ligger like i nærheten. Her er det mange arbeidsplasser i form av f.eks. Ahus osv. Områdene rundt Søndre Nordstrand har lite for seg. Anonymkode: a9748...9ae Hvis man bor i nærheten av Hauketo eller Holmlia stasjon er det relativt sentralt mtp strekning/reisetid til Oslo sentrum. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #19 Skrevet 30. april 2023 De er jo på hver sin side av Oslo, så avstand til jobb hadde hatt mye å si gor meg. Uten å tenke på det hadde jeg uten tvil valgt Fjellhamar. Både pga beliggenhet og type hus. Anonymkode: 1aa6e...121 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #20 Skrevet 30. april 2023 Fjellhamar lett Anonymkode: 2267c...2f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå