AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Baby er syk og må få i seg pencillin, noen som har tips til hvordan få han til å holde hodet stille? Han vrir seg og lukker munnen og gråter Anonymkode: 74b19...6f6
tyren56 Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Baby er syk og må få i seg pencillin, noen som har tips til hvordan få han til å holde hodet stille? Han vrir seg og lukker munnen og gråter Anonymkode: 74b19...6f6 Hold hodet inntil deg og armen?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 tyren56 skrev (34 minutter siden): Hold hodet inntil deg og armen? Jeg må ha han i sittende stilling Anonymkode: 74b19...6f6
tyren56 Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg må ha han i sittende stilling Anonymkode: 74b19...6f6 Det går vel i sittende stilling der også? Hodet i armkroken din.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 tyren56 skrev (Akkurat nå): Det går vel i sittende stilling der også? Hodet i armkroken din. Han er veldig sterk og kommer seg løs. Pappan har hjulpet til så langt men skal på jobb til uka Anonymkode: 74b19...6f6
RockyRose Skrevet 30. april 2023 #6 Skrevet 30. april 2023 Vent til baby ikkje grin hysterisk, og ha dei sitjande litt bakoverlent på fanget. Bruk munnsprøyte og berre sprut det langt bak i svelget. Viss dei grin går det raskare når munnen allereie er open. Kor gamal er baby? Slik gjorde i alle fall vi det med vår 3 mnd 🤷♀️ ubehageleg, ja. Men det må til, og er fort over.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #7 Skrevet 30. april 2023 RockyRose skrev (5 minutter siden): Vent til baby ikkje grin hysterisk, og ha dei sitjande litt bakoverlent på fanget. Bruk munnsprøyte og berre sprut det langt bak i svelget. Viss dei grin går det raskare når munnen allereie er open. Kor gamal er baby? Slik gjorde i alle fall vi det med vår 3 mnd 🤷♀️ ubehageleg, ja. Men det må til, og er fort over. På fanget? Hvordan holder du hodet fast? 8 mnd og 10 kg. Han er stor og sterk. Anonymkode: 74b19...6f6
RockyRose Skrevet 30. april 2023 #8 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På fanget? Hvordan holder du hodet fast? 8 mnd og 10 kg. Han er stor og sterk. Anonymkode: 74b19...6f6 Anten på fanget, eller i spisestol. Stå bak og hold rundt kjevepartiet, eller ta det i forbindelse med måltid og tull med skeia/sprøyta sitjande framfor babyen. Eg kunne ofte tulle med sprøyta, få han til å le, og sprøyte det inn. Kvapp litt, men reagerte lite 🤷♀️ et han fint med skei kan du legge det på skeia og mate.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #9 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): På fanget? Hvordan holder du hodet fast? 8 mnd og 10 kg. Han er stor og sterk. Anonymkode: 74b19...6f6 Legg ned i armkroken, hold fast hodet mellom albuen og magen. Et par sekunder og lur det inn. Hvis det ikke fungerer og le litt og lure det inn. Så sterk er ikke en 8 mnd at man ikke kan holde dem fast om man må. Anonymkode: 6eaa9...f86
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #10 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Legg ned i armkroken, hold fast hodet mellom albuen og magen. Et par sekunder og lur det inn. Hvis det ikke fungerer og le litt og lure det inn. Så sterk er ikke en 8 mnd at man ikke kan holde dem fast om man må. Anonymkode: 6eaa9...f86 Hvordan får dere han til å le midt på natten da? Må vekke for å gi... Men forstår ikke holde fast hodet mellom albuen og magen? Han er jo ikke så kort? Anonymkode: 74b19...6f6
RockyRose Skrevet 30. april 2023 #11 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan får dere han til å le midt på natten da? Må vekke for å gi... Men forstår ikke holde fast hodet mellom albuen og magen? Han er jo ikke så kort? Anonymkode: 74b19...6f6 Då er han vel sovande og trøytt? Vi vekte vår ved å setje han opp i senga og gje med ein gong. Då er han vaken nok til å svelge fint, men samtidig trøytt nok til å ikkje jobbe mykje imot.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #12 Skrevet 30. april 2023 RockyRose skrev (45 minutter siden): Då er han vel sovande og trøytt? Vi vekte vår ved å setje han opp i senga og gje med ein gong. Då er han vaken nok til å svelge fint, men samtidig trøytt nok til å ikkje jobbe mykje imot. Takk for tips Anonymkode: 74b19...6f6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan får dere han til å le midt på natten da? Må vekke for å gi... Men forstår ikke holde fast hodet mellom albuen og magen? Han er jo ikke så kort? Anonymkode: 74b19...6f6 Du må jo tilpasse fremgangsmåten etter situasjonen Anonymkode: 6eaa9...f86
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #14 Skrevet 1. mai 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Jeg må ha han i sittende stilling Anonymkode: 74b19...6f6 Hvorfor må du det? Jeg hadde lurt det inn med tåteflaske eller sprøyte liggende til min i ca samme alder Anonymkode: 13202...6b7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #15 Skrevet 1. mai 2023 Først må alt være klart og innen rekkevidde. Jeg setter henne på stellebordet, med høyre side mot meg. Min venstre arm går bak henne, slik at hodet hennes støttes mot skuldra mi, og overkroppen holdes mellom albuen og kroppen min. Så bruker jeg venstre hånd til å holde fast hodet, mens jeg raskt sprøyter inn medisinen. Etterpå masse trøst. Det er fælt å gjøre og fælt å oppleve, men medisinen må inn. Da er det bedre å gjøre det kjapt enn å bruke en halvtime på å lure den inn. Den smaker ikke godt, uansett hvor mye vi tuller og lokker. Anonymkode: eaeb5...d6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå