AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Del Skrevet 30. april 2023 Jeg har fått en liten gjeng med kyllinger som straks er 5 uker gamle. De har bodd på badet til nå, men i dag fikk de komme ut for første gang. Det virket som om de ELSKET å være ute i solen, men med en gang det kom litt skygge var det tydelig at de frøs. Nå er det mellom 5-10 grader ute her vi bor. De virket ikke til å søke inn selv om de var kalde, og nå har jeg tatt dem inn i huset igjen for at de ikke skal fryse i natt. (Har et ikke-isolert hønsehus) Hvor mye tåler de egentlig nå? I morgen skal det regne her, og jeg føler de ikke får nok varme ute selv med varmelampe så vurderer å holde dem inne.... Anonymkode: 015bc...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Del Skrevet 1. mai 2023 Jeg har ingen svar til deg, da jeg akkurat har skaffet meg kyllinger selv. Men følger tråden for gode råd. hvor mange kyllinger har du? Hvilken rase? Og vet du kjønn? jeg har skaffet meg 4 kyllinger, men vet ikke kjønn og kjenner jeg er veldig spent på det. Må jo finne en løsning dersom det er overtall av haner... Anonymkode: 43df7...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Del Skrevet 1. mai 2023 De tåler veldig lite frem til de er fullfjæret. Mine står i kasser med hønemor (varmeplate) frem til de i alle fall er ti uker. Anonymkode: 0009a...693 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 1. mai 2023 #4 Del Skrevet 1. mai 2023 De må ha varmelampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 2. mai 2023 #5 Del Skrevet 2. mai 2023 Vi pleier å flytte våre ut i lite kyllinghus når de er 2-3-4 uker. Ville kanskje sperret av til utegående om det er meldt regn, men med varmelampe klarer de seg fint i uisolert hus. Bare følg med, rens ofte, rent vann, pass på at de ikke setter seg fast noe sted, at de ikke drukner i vannet eller kan komme seg ut på noen måte. Vi har alltid litt frafall på kyllingene, men har aldri mistet noen til kulde. Å holde de i en kasse til de er ti uker høres veldig rart og usannsynlig ut 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 2. mai 2023 #6 Del Skrevet 2. mai 2023 Altså, hva slags varmeplate har plass til kyllinger på ti uker under seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Del Skrevet 2. mai 2023 solsolsol skrev (2 timer siden): Vi pleier å flytte våre ut i lite kyllinghus når de er 2-3-4 uker. Ville kanskje sperret av til utegående om det er meldt regn, men med varmelampe klarer de seg fint i uisolert hus. Bare følg med, rens ofte, rent vann, pass på at de ikke setter seg fast noe sted, at de ikke drukner i vannet eller kan komme seg ut på noen måte. Vi har alltid litt frafall på kyllingene, men har aldri mistet noen til kulde. Å holde de i en kasse til de er ti uker høres veldig rart og usannsynlig ut 😬 Nå har jeg hverken skrevet størrelse på kasse eller hvilken rase jeg har da. Jeg har veldig sjelden frafall, så kanskje jeg gjør noe som fungerer? solsolsol skrev (2 timer siden): Altså, hva slags varmeplate har plass til kyllinger på ti uker under seg? De er justerbare i høyden, antall kyllinger og rase avgjør hvor mange varmeplater de trenger. Anonymkode: 0009a...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 2. mai 2023 #8 Del Skrevet 2. mai 2023 solsolsol skrev (2 timer siden): Altså, hva slags varmeplate har plass til kyllinger på ti uker under seg? Vanlige lamper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #9 Del Skrevet 2. mai 2023 Flyttet de ut nå med varmelampe. De er jo kanskje ikke så kloke, for hvis de først går ut i innhegningen ser jeg at de ikke finner veien inn i hønsehuset igjen 🙈 men har satt inn termometer i huset og med varmelampe blir det 20 grader inne. så hjelper dem litt inn og ut nå og satser på de langsomt skjønner tegningen 😁 har lagt mais og korn på «stigen» så satser på dette går bra. Første natt ute i natt, og jeg har nesten ikke sovet.. 🙈 Men hele gjengen virket varme og fornøyde da jeg kom ut i dag tidlig ❤️ Har forresten 6 kyllinger. ts Anonymkode: 015bc...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 2. mai 2023 #10 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Nå har jeg hverken skrevet størrelse på kasse eller hvilken rase jeg har da. Jeg har veldig sjelden frafall, så kanskje jeg gjør noe som fungerer? De er justerbare i høyden, antall kyllinger og rase avgjør hvor mange varmeplater de trenger. Anonymkode: 0009a...693 Jeg vil gjerne se bilde, klarer bare ikke se det for meg 😅 Vi forer opp noen hundre kyllinger i året, at noen av dem ikke klarer seg tåler jeg helt fint. Til sammenligning, når mine er ti uker går de fritt på eiendommen sammen med alle de andre dyrene, hanene er på størrelse med fullvoksne høner, og ved naturlig ruging vil hønene begynne å legge egg igjen (og overlate kyllingene til seg selv) etter 8-10 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #11 Del Skrevet 2. mai 2023 solsolsol skrev (1 time siden): Jeg vil gjerne se bilde, klarer bare ikke se det for meg 😅 Vi forer opp noen hundre kyllinger i året, at noen av dem ikke klarer seg tåler jeg helt fint. Til sammenligning, når mine er ti uker går de fritt på eiendommen sammen med alle de andre dyrene, hanene er på størrelse med fullvoksne høner, og ved naturlig ruging vil hønene begynne å legge egg igjen (og overlate kyllingene til seg selv) etter 8-10 uker. Denne fungerer for de som driver smått, finnes på Felleskjøpet. Driver man større sånn som vi gjør kan det bestilles, men da må du nok ha orgnr. Anonymkode: 0009a...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 2. mai 2023 #12 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Denne fungerer for de som driver smått, finnes på Felleskjøpet. Driver man større sånn som vi gjør kan det bestilles, men da må du nok ha orgnr. Anonymkode: 0009a...693 Ja, ville gjerne se bilde av kyllinger på ti uker under en sånn en 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå