Lamalama Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Dersom du skal i bursdag, hvilke kaker håper du/ønsker du helst at de har?
Daria Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Jeg er ganske altetende når det gjelder kake, så først og fremst håper jeg på noe spennende - og på variasjon. En venninne la ingen føringer da hun ba andre bake til bryllupet sitt og endte opp med et kakebord fullt av ostekaker... 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 Alt annet enn bløtkake og fyrstekake. Anonymkode: 4e3c6...54c
Peanut Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 Jeg er nesten altetende innen kaker, som ikke inneholder nøtter, hvit fersken og plommer. Liker sjokoladekake, ostekake, verdens beste, rullekake, honningkake, krydderkake, bløtkake ++++ (yums! )
Frkego Skrevet 30. april 2023 #6 Skrevet 30. april 2023 Ostekake med bringebær og bunn av bixitkjekse, oreokake, gulrotkake med ekstra ostekrem og bløtkake. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #7 Skrevet 30. april 2023 Det perfekte kakebord for meg inneholder bløtkake, marsipankake, kvæfjordkake, pavlova, suksessterte, sjokoladekake, ostekake med gelelokk, snickerskake, gulrotkake, fromasjekake, kransekake, eplekake med is, krokankake, hvetekringle, fyrstekake, sitronformkake, fruktsalat og lefser. Da er kakebordet perfekt. Og jeg unner mine gjester et godt utvalg når de kler på seg finstasen og tar med gave og setter av dagen sammen med oss. Har hatt dette utvalget i alle dåp/konfirmasjoner til barna og alltid fått skryt for at det ikke mangler noe. Spist har det også blitt. Er ikke fra vestlandet, og rester kan fryses. Kjipe kakebord uten utvalg og variasjon er det tristeste jeg vet. Anonymkode: f6201...ce6 1 2
Krist1an Skrevet 30. april 2023 #8 Skrevet 30. april 2023 Romkake. Bruker selv å servere lukket valnøtt da jeg synes den er enklest å lage, men har ikke funnet en god oppskrift på romkake.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #9 Skrevet 30. april 2023 Jeg er gluten- og laktoseintolerant og håper det finnes noe annet enn kake. Anonymkode: 64240...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #10 Skrevet 30. april 2023 Lukket valnøtt og kransekake. Kommer an på hvor mange kaker man skal ha, men tropisk aroma, fyrstekake, suksessterte (skinner nok gjennom at jeg er glad i nøtter og mandler), kvæfjordkake, en eller annen sjokoladekake, waleskringle eller vannbakkels, hvetebakst f.eks en kringle, krinalefse og tynnlefse med gomme. Anonymkode: 92d66...53a
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #11 Skrevet 30. april 2023 Gulrotkake med smørkrem (Philadelphia, ikke noe annet tull), saftig sjokoladekake, en variant med nøttebunn + bær eller suksessterte, ostekake. Er også godt med litt frukt og sjokolade. En god mix av enkle, barnevennlige kaker og noen litt mer fancy (bær, likør, nøtter, el.). Anonymkode: 3865d...91b
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #12 Skrevet 30. april 2023 Jeg er altetende:) Men sjokolade, gulrot og ostekake er favorittene mine tror jeg. Anonymkode: dcf0d...71b
Brunello Skrevet 30. april 2023 #13 Skrevet 30. april 2023 Kaker er helt uten interesse. Jeg håper det blir servert god mat og vin. Dersom det bare er «kake-selskap», holder det med en kake pr. 8-10 personer. Jeg liker best kaker med nøtte-bunn og marsipankake.
Helene Skrevet 30. april 2023 #14 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er gluten- og laktoseintolerant og håper det finnes noe annet enn kake. Anonymkode: 64240...cf7 Baker alltid suksessterte. Glutenfri og laktosefri. Masse sukker, men knallgod kake. 1 1
Maskinfører Skrevet 30. april 2023 #15 Skrevet 30. april 2023 Sjokoladekake marsipankake eller bløtekake
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #16 Skrevet 30. april 2023 Er ikke kake-person, men en Pavlova med masse frukt på kunne jeg tatt en bit fra. Anonymkode: 5d5b2...055 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #17 Skrevet 30. april 2023 Er dette vanlig bursdag eller rundt tall? Hvor mye er det vanlig å forsyne seg fra et kakebord per person? 🤔 Anonymkode: 86c44...45f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #18 Skrevet 1. mai 2023 For meg er variasjon nøkkelen. Så det er ikke så mye hva som er der, som at det fins litt i ulike kategorier. Noe med krem, noe mektig, noe med sjokolade, noe friskt/syrlig. Gjerne gjærbakst av noe slag, en fruktsalat, is, og litt konfekt eller lignende også. Da burde alle finne noe de liker 😊 Men det er jo om det er stort selskap med kakebord liksom. Om det er bursdag der det serveres en eller to kaker så er jeg personlig svak for bløtkake eller pavlova med masse friske bær, gulrotkake med en god ostekrem, eller ostekake. Men jeg hadde ikke blitt skuffet over en saftig sjokoladekake heller, selv om det ikke er min personlige favoritt 😊 (Om det bare er én kake syns jeg fremdeles det er en god idé å sette fram litt frukt/bær og eventuelt is. Ikke alle liker eller spiser kake, og det er hyggelig å kunne forsyne seg med noe likevel.) Anonymkode: 78148...118
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #19 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 21.14): Jeg er gluten- og laktoseintolerant og håper det finnes noe annet enn kake. Anonymkode: 64240...cf7 Her er alle kakene på kakebordet gluten og laktosefrie. Hos oss er det vanlig med lukka valnøtt eller bløtkake, noe med sjokolade, formkake, vafler, gelé. Kransekake om det er en anledning som er stor. Sjeldent ostekake, det kommer an på om noen kommer over billige kjeks til bunnen. Anonymkode: c9597...1c8
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #20 Skrevet 2. mai 2023 Som veganer med melkeproteinallergi i bunn håper jeg på kaker fri for melk og egg. Selv baker jeg alltid gulrotkake,crazy devil cake og pavlova om vi har kakebord Anonymkode: dc2f0...7c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå