Gjest Inverto Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 (endret) Jeg kjenner et par folk lokalt som ikke har jobb, og noen av dem (menn) har dame, noe jeg stusser over. Selv er jeg foreløbig ufør pga av helseplager som rammet meg for noen år siden. Det går bedre nå, og nå er fokuset mitt på å gjenoppbygge meg selv. Jeg kan desverre ikke si når eller om jeg får jobb igjen. Men om vi skal tenke verste scenario: la oss si at jeg forblir uføre (arbeidsledig), er det mulig for slike menn å få dame/kone? Om så, hva er det desse damene finner attraktivt med den mannen da? Jeg forstår det ikke. Er ikke jobb, penger og økonomisk stabilitet et av de viktigste kravene damene er ute etter? Om ikke den viktigste. Endret 30. april 2023 av Inverto
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Det held lengje med å vera ein gild kar som har omsut for folk rundt seg. Anonymkode: 0eca0...b71 8 2 2
Andro Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 Kan ikke tenke meg at dette er faktorer som kvinner legger vekt på, dersom man er et godt menneske som tar sin del av fellesoppgavene og behandler andre bra. Vi har jobb, penger og stabilitet helt selv, og er ikke avhengig av menn på den måten. Vi lever ikke i 1958, og godt er det. Det er bare kvinnehatere som kjører på de der materialistiske greiene. Ikke kvinner selv. 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det held lengje med å vera ein gild kar som har omsut for folk rundt seg. Anonymkode: 0eca0...b71 Er dette norsk? Anonymkode: b919f...a57 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 Jeg vil ha en bestevenn og en livspartner, forsørge meg greier jeg selv. Så jeg er mer opptatt av om mannen er et varmt og hyggelig menneske, som samtidig er ca like smart og morsom som meg, med grei kropp og god hygiene. Og så orker jeg ikke at han gamer masse. Anonymkode: 70440...5a3 9 1
Maya39 Skrevet 30. april 2023 #6 Skrevet 30. april 2023 Jeg er selv ufør, jobber i en tilrettelagt jobb. Mannen jobber men han tjener ikke så mye mere en meg, men det er ikke så viktig. Han er god og snill, og behandler familien sin bra. En ting er jo og noen ikke gidder og jobbe, men tror dem færreste er sånn, har dem ikke jobb så er det vel forskjellige grunner til det, og alle fortjener kjærlighet. Det og ikke ha en jobb er ikke det som burde være avgjørende for om en mann er god nok. I dag får kvinner også ta sin del i økonomi og jobb, tiden er over for og bli forsørget av en mann 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #7 Skrevet 30. april 2023 4 minutter siden, Inverto said: Jeg kjenner et par folk lokalt som ikke har jobb, og noen av dem (menn) har dame, noe jeg stusser over. Men om vi skal tenke verste scenario: la oss si at jeg forblir uføre (arbeidsledig), er det mulig for slike menn å få dame/kone? Om så, hva er det desse damene finner attraktivt med den mannen da? Jeg forstår det ikke. Er ikke jobb, penger og økonomisk stabilitet et av de viktigste kravene damene er ute etter? Om ikke den viktigste. Nei, det er ikke de viktigste kravene. Har du hentet ditt syn på hva kvinner mener ut fra tråder med spørsmål om dette på kg? Og da kun med utgangspunkt i hva menn svarer at kvinner egentlig mener? Og hvorfor stusser du over at uføre menn har dame? Til og med mange minstepensjonister har dame. Anonymkode: 4ba8c...7eb 7
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #8 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er dette norsk? Anonymkode: b919f...a57 Dette skal eg fortelje deg, er norsk i si reinaste og rette form. Anonymkode: 0eca0...b71 1 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #9 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er dette norsk? Anonymkode: b919f...a57 Ja Anonymkode: a857e...2ed
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #10 Skrevet 30. april 2023 Inverto skrev (5 minutter siden): Jeg kjenner et par folk lokalt som ikke har jobb, og noen av dem (menn) har dame, noe jeg stusser over. Selv er jeg foreløbig ufør pga av helseplager som rammet meg for noen år siden. Det går bedre nå, og nå er fokuset mitt på å gjenoppbygge meg selv. Jeg kan desverre ikke si når eller om jeg får jobb igjen. Men om vi skal tenke verste scenario: la oss si at jeg forblir uføre (arbeidsledig), er det mulig for slike menn å få dame/kone? Om så, hva er det desse damene finner attraktivt med den mannen da? Jeg forstår det ikke. Er ikke jobb, penger og økonomisk stabilitet et av de viktigste kravene damene er ute etter? Om ikke den viktigste. Bra tema. Men ikke for kvinner. De slår et slag for seg selv selvsagt, som den gode fe, og sier at økonomi, stabilitet og materialisme ikke betyr noen verdens ting. Ikke for en eneste kvinne. "Holder i lange baner at du er en hyggelig mann." Så jeg vet nå ikke om du får det reelle og oversiktlige svaret blant kvinner på KG. Ikke fra meg heller. Be myndighetene om en folke-undersøkelse. Anonymkode: 1a5a7...fcd 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #11 Skrevet 30. april 2023 Jeg var arbeidsledig når jeg ble sammen med dama, virket ikke som hun brydde seg om det. For mange damer er det sikkert en dealbreaker, men det er også nok av damer som ikke er så overfladisk Anonymkode: cb5df...f28 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #12 Skrevet 30. april 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Bra tema. Men ikke for kvinner. De slår et slag for seg selv selvsagt, som den gode fe, og sier at økonomi, stabilitet og materialisme ikke betyr noen verdens ting. Ikke for en eneste kvinne. "Holder i lange baner at du er en hyggelig mann." Så jeg vet nå ikke om du får det reelle og oversiktlige svaret blant kvinner på KG. Ikke fra meg heller. Be myndighetene om en folke-undersøkelse. Anonymkode: 1a5a7...fcd TS skulle vel ikke sagt at han har sett at menn uten jobb har dame, da motsier han jo sin egen tro på at det ikke er mulig. Anonymkode: 4ba8c...7eb 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #13 Skrevet 30. april 2023 Jeg får være den ene dama som sier at JO, faktorer som økonomisk stabilitet er viktig for meg i ett forhold. Men hadde ikke giftet meg med en mann som kun var rik uten at han måtte ha jobbe for det selv (typ innfødt i en rik familie, vunnet i Lotto) - for da har han ikke de kvalitetene jeg ser etter. Handler mer om at mannfolk som har en jobb har mest sannsynlig egenskaper som: arbeidsmoral, evnen til å ta ledelse, forsørger, stabil osv. Anonymkode: 102c1...cb8 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #14 Skrevet 30. april 2023 Inverto skrev (20 minutter siden): Jeg forstår det ikke. Er ikke jobb, penger og økonomisk stabilitet et av de viktigste kravene damene er ute etter? Om ikke den viktigste. Nei absolutt ikke. De viktigste kravene er at mannen er snill, omsorgsfull og oppløftende å være med. Sitat la oss si at jeg forblir uføre (arbeidsledig),er det mulig for slike menn å få dame/kone? Om så, hva er det desse damene finner attraktivt med den mannen da? Det er mange uføre menn som har dame/kone. Man er ikke sykdommen din, men personen og personligheten bak. De fleste uføre kan gjøre normale ting i blandt og det er nok for de fleste partnere, man har jo uansett hvert sitt liv i forhold der begge er friske også, også gjør man ting sammen i blandt. Men en person som er kjempeaktiv, løper tur hver dag og går på ski hver helg og vil gjøre dette med en partner passer ikke sammen med en som ikke kan eller vil være med på sånt, uavhengig om det er fordi personen er syk eller bare ikke har den interessen. Eller en person som elsker å reise og møte nye mennesker og lære andres kulturer vil ikke passe sammen med en som ikke kan bli med på sånt, uavhengig om det er fordi partneren har angst eller bare ikke har den interessen. De færreste uføre er pleietrengende så uførhet i seg selv trenger ikke være noe negativt så lenge personens personlighet er bra og positiv. Uføre har jo også egen inntekt så det blir ikke sånn at de ikke kan bidra økonomisk heller. Det er personligheten og ikke jobben til noen som gjør noen attraktiv. Anonymkode: 3eaed...de3 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #15 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): da har han ikke de kvalitetene jeg ser etter. Handler mer om at mannfolk som har en jobb har mest sannsynlig egenskaper som: arbeidsmoral, evnen til å ta ledelse, stabil osv. Anonymkode: 102c1...cb8 En person som er ufør kan jo også ha de egenskapene. Kanskje enda mer enn den gjennomsnittlige arbeider, men pga sykdom ikke kan yte de i en fulltidsjobb men f eks på andre måter som hobby eller frivillig arbeid. Egenskaper kommer fra personlighet og ikke funksjonsevne. Anonymkode: 3eaed...de3 3 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #16 Skrevet 30. april 2023 Det tror jeg ikke ville vært så lett, for det er rødt flagg! Man vil jo gjerne ha en mann som kan stille opp og være med på ting? Jeg vil i alle fall ha en mann som har mål i livet. Dessuten er jeg ufør selv og hadde ikke orket å gå oppå noen hele tiden slik. Kanskje akkurat DU er grei, men jeg tror kanskje du bør se over landegrensene. Jeg har ikke fordommer mot uføre (er det selv), men selv om jeg ikke var det hadde jeg vært veldig skeptisk. Om min fremtidige mann er politi, elektriker eller lege betyr ikke noe, bare han har mål, ordnet økonomi og et aktivt liv. Anonymkode: 76b96...e7d 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #17 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Bra tema. Men ikke for kvinner. De slår et slag for seg selv selvsagt, som den gode fe, og sier at økonomi, stabilitet og materialisme ikke betyr noen verdens ting. Ikke for en eneste kvinne. "Holder i lange baner at du er en hyggelig mann." Så jeg vet nå ikke om du får det reelle og oversiktlige svaret blant kvinner på KG. Ikke fra meg heller. Be myndighetene om en folke-undersøkelse. Anonymkode: 1a5a7...fcd Den reelle oversikten, uansett hva man spørr om, er at folk er ulike Anonymkode: adeb4...f63 2
Adrenalina1 Skrevet 30. april 2023 #18 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er dette norsk? Anonymkode: b919f...a57 Selvsagt er det norsk. Målføre heter nynorsk.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #19 Skrevet 30. april 2023 Adrenalina1 skrev (2 minutter siden): Selvsagt er det norsk. Målføre heter nynorsk. Ein nyttar helst "målføre" om dialektar. Anonymkode: 0eca0...b71
Gjest Inverto Skrevet 30. april 2023 #20 Skrevet 30. april 2023 Jeg ble rammet av spiseforstyrrelse i 2015 og begynte gjenoppbyggingen i 2021. Mange år ble frastjålet. Jeg bruker nå mesteparten av tiden min på å fikse vekten og kostholdet og gjenoppbygge kroppen på trening. Det er en lang prosess, men jeg finner glede i det. Det eneste jeg kan håpe på er at det å være arbeidsledig, ikke forhindrer meg i å finne en å dele livet med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå