Gå til innhold

Hvordan takle sultfølelse når man slanker seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kaffe

Anonymkode: 02e83...8dd

Kaffe gjør meg bare mer og fortere sulten

Anonymkode: 76557...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men dette med å ignorere den "sutre"sulten de første ukene man holder på med dette. Vil den sultfølelsen bli lettere/forsvinne etterhvert som kroppen blir vant? Altså når man gir kroppen det den trenger, men kutter ut det usunne og den unødvendige  småspisingen. Eller må man rett og slett bare venne seg til sultfølelse og bli vant til at den er der mellom slaga? For det er det største problemet for meg, er nesten tortur å kjenne sultfølelse når man i så mange år har vært vant til å løse det med å putte noe i seg. 

Jeg tenker det kommer an på om man snakker om cravings/avhengighet eller faktisk sult.

Spiser man min sukker og salt så vil jo suget etter det normalt roe seg. Men faktisk sult er nok mer komplekst og knyttet til blant annet hormoner. Der tror jeg vi i stor grad er genetisk ulike.

Men jeg tenker det viktige er å bare bli klar over at sult ikke er en farlig følelse. Vi bør bli flinkere til å gi kroppen det den trenger og stole på at den gjør jobben sin. Gjør den ikke det ville jeg heller kontaktet helsepersonell enn å overspise for å temme sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Kaffe gjør meg bare mer og fortere sulten

Samme her. Det virker til å være forskjellig for mennesker, akkurat det med koffein generelt. Sultdempende for noen, sultskapende for andre. 

Ellers er jeg enig i den som skriver at vi generelt bør vi flinkere til å minne oss selv på at det ikke er farlig å føle seg sulten. Vi er aldri i fare for å sulte, og kroppen tåler fint å gå sulten, og hvis vi klarer å overskrive det primal behovet, så vil vi også bygge opp vår selvtillit i oss selv. Hver gang vi motstår, vil vi dermed ha en sterke viljestyrke enn vi hadde dagen før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Hat du prøvd krom tabletter. De fungerte her iallefall iht å ikke ha så lyst på endel av det jeg cravet på. Spesielt ting med sukker

Anonymkode: 57050...5a2

Godt poeng. 

Krom, zinc, magnesium og vitamin D er godt å inkorporere daglig for å få kroppen i balanse. Magnesium bør tas på kvelden for å hjelpe søvnen, og søvnen er selvsagt veldig viktig når det gjelder vektnedgang - anbefaler også å lese opp om de forskjellige typer magnesium, for å finne den beste for egen del. Personlig tar jeg magnesium chloride. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar meg en Yt Proteinpudding eller en proteinbar hvis jeg blir småsulten. Har gått ned 20 kg på 6 mnd 🫣

Anonymkode: fa1e3...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skyr metter meg godt på lite kalorier. Mye protein også. 

Ellers er jo lediggang gift for vektnedgang. Finn nye hobbyer og vær opptatt. Da slipper man å alltid tenke på mat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise nok proteiner, og drikke nok vann.

Jeg drikker endel kaffe, og har bestandig med.meg en flaske vann eller fun light saft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må bare gi meg selv verktøy til å håndtere når jeg blir sulten mellom måltider. Jeg tror aldri jeg kommer til å slutte å være en småspiser. jeg bare er sånn. 

Bananer, gulrot, diverse grønnsaker etc. Jeg har en dipmix blandet med ekstra lettrømme som står i kjøleskapet og ferdig kutta grønnsaker sånn at jeg kan gå å ta meg en gullerotstang eller to, dippe å gå å snacke på. 

Så mitt råd, småspis, men på grønnsaker. 

Anonymkode: 0d7d8...dfc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
c_buk skrev (23 timer siden):

Skyr metter meg godt på lite kalorier. Mye protein også. 

Ellers er jo lediggang gift for vektnedgang. Finn nye hobbyer og vær opptatt. Da slipper man å alltid tenke på mat. 

Jeg prøver veldig å like Skyr, men får det ikke til ... 😔

Anonymkode: f2b0e...1fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Annerkjenn sultfølelsen og stå i den. Det er beintøft i begynnelsen, men etter egen erfaring gir ulvehungeren seg etter 1-2 mnd. Men selve følelsen av sult kjenner jeg fortsatt på selv om det er en del år siden jeg endret livsstil. Forskjellen er bare at den ikke plager meg og at jeg ikke har behov for å agere på den slik jeg gjorde da jeg var større. 

Anonymkode: b83d3...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...