AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Jeg har veldig innsukne øyne pga massivt vekttap som jeg bare ikke klarer å bli kvitt. Vekten har for lengst normalisert seg, alle vitaminer og mineraler er ok. Er det noe jeg kan gjøre for å få bukt med dette? Anonymkode: ed1f0...0aa
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har veldig innsukne øyne pga massivt vekttap som jeg bare ikke klarer å bli kvitt. Vekten har for lengst normalisert seg, alle vitaminer og mineraler er ok. Er det noe jeg kan gjøre for å få bukt med dette? Anonymkode: ed1f0...0aa Kan ikke se noen annen måte å fikse dette på enn å legge inn såkalte fillers. Anonymkode: 80237...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 Fionas skrev (1 minutt siden): Lavt stoffskiftet? Nei, alle prøver er ok. Anonymkode: ed1f0...0aa
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan ikke se noen annen måte å fikse dette på enn å legge inn såkalte fillers. Anonymkode: 80237...a8a Det er ihvertfall helt uaktuelt. Anonymkode: ed1f0...0aa
Fionas Skrevet 30. april 2023 #6 Skrevet 30. april 2023 Man kan sminke øynene mindre innsunkne om det er så nøye
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #7 Skrevet 30. april 2023 Fionas skrev (Akkurat nå): Man kan sminke øynene mindre innsunkne om det er så nøye "Om det er så nøye". Dette er så fremtredende at det er sjenerende. Får meg til å se gammel og syk ut. Anonymkode: ed1f0...0aa 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #8 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ihvertfall helt uaktuelt. Anonymkode: ed1f0...0aa Vel, det er vel eneste logiske alternativ? Eventuelt legge på deg mer? Det finnes selvsagt ikke mat eller kosttilskudd eller kremer som har direkte innvirkning på innsunkne øyne. Anonymkode: 7f547...eac 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #9 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, det er vel eneste logiske alternativ? Eventuelt legge på deg mer? Det finnes selvsagt ikke mat eller kosttilskudd eller kremer som har direkte innvirkning på innsunkne øyne. Anonymkode: 7f547...eac Jeg har allerede lagt på meg nok, legger jeg på meg mer blir jeg i grenseland overvektig. Det er faktisk vitaminer som påvirker dette, men jeg vet at jeg ikke mangler. Kanskje det bare tar lenger tid enn 6 mnd. Anonymkode: ed1f0...0aa
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #10 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er ihvertfall helt uaktuelt. Anonymkode: ed1f0...0aa Hvis fillers er uaktuelt er det ikke noe å få gjort desverre. Jeg har fillers under øynene mine og er veldig fornøyd Anonymkode: 700bf...cb1 1
Carrot Skrevet 30. april 2023 #11 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): "Om det er så nøye". Dette er så fremtredende at det er sjenerende. Får meg til å se gammel og syk ut. Anonymkode: ed1f0...0aa da er vel avvisningen av fillers etc litt dum vel? Siden det er den beste måten å fjerne noe som sjenerer deg på? 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #12 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis fillers er uaktuelt er det ikke noe å få gjort desverre. Jeg har fillers under øynene mine og er veldig fornøyd Anonymkode: 700bf...cb1 Dette er ikke under, men over øyet hos meg. Anonymkode: ed1f0...0aa
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #13 Skrevet 30. april 2023 Carrot skrev (5 minutter siden): da er vel avvisningen av fillers etc litt dum vel? Siden det er den beste måten å fjerne noe som sjenerer deg på? Du får bare kalle det "dumt", men fillers kommer med en hel del potensielle negative langtidseffekter. Fillers er enda verre enn botox sånn sett. Fikk tips om e-vitamin, og tester heller ut dette først. Anonymkode: ed1f0...0aa
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #14 Skrevet 30. april 2023 Carrot skrev (5 minutter siden): da er vel avvisningen av fillers etc litt dum vel? Siden det er den beste måten å fjerne noe som sjenerer deg på? I utgangspunktet vil jeg si meg enig med deg fordi resultatet fra tear through filler kan bli veldig bra! Men det kan i værste fall føre til blindhet med fillers under øynene og veldig mange leger har SLUTTET delvis eller helt å tilby fillers under øynene pga forskjellige risikoer ved området som har blitt mer og mer kjent de siste årene. Så det er forståelig at de fleste vil vegre seg for fillers og det er viktig å ikke spre det som en super og problemfri løsning for det er det ikke. Anonymkode: 700bf...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #15 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er ikke under, men over øyet hos meg. Anonymkode: ed1f0...0aa Er det ved øyeeplet så kjenner jeg ikke til noe som kan hjelpe, annet enn sminke kanskje? Lys øyenskygge fremhever øynene mens mørk øyenskygge gjør øynene med innsunkne. Anonymkode: 700bf...cb1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #16 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I utgangspunktet vil jeg si meg enig med deg fordi resultatet fra tear through filler kan bli veldig bra! Men det kan i værste fall føre til blindhet med fillers under øynene og veldig mange leger har SLUTTET delvis eller helt å tilby fillers under øynene pga forskjellige risikoer ved området som har blitt mer og mer kjent de siste årene. Så det er forståelig at de fleste vil vegre seg for fillers og det er viktig å ikke spre det som en super og problemfri løsning for det er det ikke. Anonymkode: 700bf...cb1 Takk for at du sier dette. Nå er det over øynene det er innsunket hos meg, men det samme gjelder vel for det. Jeg vil heller se sånn ut, enn å utsette meg for helserisikoen det er å ta fillers. Anonymkode: ed1f0...0aa
Carrot Skrevet 30. april 2023 #17 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får bare kalle det "dumt", men fillers kommer med en hel del potensielle negative langtidseffekter. Fillers er enda verre enn botox sånn sett. Fikk tips om e-vitamin, og tester heller ut dette først. Anonymkode: ed1f0...0aa Selvsagt kan du teste alt annet men sansynligheten for å få et så bra resultat som ved fillers utført riktig er lav. Og når du sier fillers og botox har negative langtidseffekter - hva begrunner du det med? For eksempel har jeg de siste 17 årene fått medisinsk botox for kronisk migrene uten en este langtidseffekt som er negativ, og jeg har de siste 8 årene fått tear through fillers i ene øyet pga paralyse som resultat av migrene og har bare positive erfaringer fra dette - men selvsagt er det kanskje fordi jeg har fått det fra medisinsk utdannet personell og ikke fra en omreisende på hudpleieklinikken borti gata kanskje.. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I utgangspunktet vil jeg si meg enig med deg fordi resultatet fra tear through filler kan bli veldig bra! Men det kan i værste fall føre til blindhet med fillers under øynene og veldig mange leger har SLUTTET delvis eller helt å tilby fillers under øynene pga forskjellige risikoer ved området som har blitt mer og mer kjent de siste årene. Så det er forståelig at de fleste vil vegre seg for fillers og det er viktig å ikke spre det som en super og problemfri løsning for det er det ikke. Anonymkode: 700bf...cb1 Som jeg skrev over har jeg erfart over lang tid at det er til hjelp men ja, jeg også vet at det ikke er alle som er like påpasselige eller flinke - og man trenger kanskje ikke ta fillers hver 12 uke slik noen tilbydere mener osv, men det er heller ikke slik at fillers er farlig i utgangspunktet.
Embla Othea Skrevet 30. april 2023 #18 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har veldig innsukne øyne pga massivt vekttap som jeg bare ikke klarer å bli kvitt. Vekten har for lengst normalisert seg, alle vitaminer og mineraler er ok. Er det noe jeg kan gjøre for å få bukt med dette? Anonymkode: ed1f0...0aa Nei, jeg tror ikke du får gjort noe med dette. Litt mascara og lysebrun øyenskygge vil få deg til å se mer våken ut, men det er normalt å få innsunkne øyne når man har gått med mye i vekt, det normaliserer seg etter hvert. Uten sammenligning for øvrig, man kan se på anorektikere på øynene deres hvis de ikke har spist på en stund, de blir blanke og innsunkne. Når de begynner å få i seg næring normaliserer det seg. Kanskje du skal sjekke deg for vitamin- og mineralmangel og spiser du nok karbohydrater? Jeg kan få innsunkne øyne hvis jeg er i underskudd på det. 😬
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #19 Skrevet 30. april 2023 Carrot skrev (Akkurat nå): Selvsagt kan du teste alt annet men sansynligheten for å få et så bra resultat som ved fillers utført riktig er lav. Og når du sier fillers og botox har negative langtidseffekter - hva begrunner du det med? For eksempel har jeg de siste 17 årene fått medisinsk botox for kronisk migrene uten en este langtidseffekt som er negativ, og jeg har de siste 8 årene fått tear through fillers i ene øyet pga paralyse som resultat av migrene og har bare positive erfaringer fra dette - men selvsagt er det kanskje fordi jeg har fått det fra medisinsk utdannet personell og ikke fra en omreisende på hudpleieklinikken borti gata kanskje.. Som jeg skrev over har jeg erfart over lang tid at det er til hjelp men ja, jeg også vet at det ikke er alle som er like påpasselige eller flinke - og man trenger kanskje ikke ta fillers hver 12 uke slik noen tilbydere mener osv, men det er heller ikke slik at fillers er farlig i utgangspunktet. Jeg skrev vel "potensielt negative langtidseffekter". Det er jo masse informasjon om dette på nettet, og jeg har 2 bekjente som jobber som medisinsk hudpleie som også har sett baksiden av det, og innrømmer at man vet ikke på sikt. Og fillers anses som verre enn botox mtp hvordan det settes. Jeg hadde aldri tatt botox for rynker, så jeg ville ikke tatt fillers for andre kosmetiske ting. Så jeg prøver e vitamin i noen mnd, og se om det hjelper. Anonymkode: ed1f0...0aa
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #20 Skrevet 30. april 2023 Embla Othea skrev (2 minutter siden): Nei, jeg tror ikke du får gjort noe med dette. Litt mascara og lysebrun øyenskygge vil få deg til å se mer våken ut, men det er normalt å få innsunkne øyne når man har gått med mye i vekt, det normaliserer seg etter hvert. Uten sammenligning for øvrig, man kan se på anorektikere på øynene deres hvis de ikke har spist på en stund, de blir blanke og innsunkne. Når de begynner å få i seg næring normaliserer det seg. Kanskje du skal sjekke deg for vitamin- og mineralmangel og spiser du nok karbohydrater? Jeg kan få innsunkne øyne hvis jeg er i underskudd på det. 😬 Som sagt så mangler jeg ingenting, alt er ok. Vekten har vært normal over et halvår, og jeg spiser for mye karbohydrater Anonymkode: ed1f0...0aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå