AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Jeg har alltid blitt fortalt at inkubasjonstid på influensa og forkjølelse er på noen dager, minst. Men, forrige uke mener jeg å ha opplevd det jeg her kaller akutt influensa, altså at smitte og sykdom forekommer kun med noen timer mellom. Jobben min er i en svært liten bedrift og jeg jobber mye hjemmefra eller alene, og har ikke vært fysisk nærme noen via jobb, og ingen i bedriften har vært syke. Barn har jeg ikke, og samboer er sykmeldt (ikke grunnet virus). Har altså hatt begrensa omgang med verdens virus, inntil onsdag ettermiddag. Da besøkte jeg søsteren min, og satt og tegnet med nevøene mine. Delte blyanter, hadde dem på fanget, holdt dem i hendene. Allerede samme kveld begynte jeg å føle meg rar, og ved leggetid hadde jeg febertokter, feberfantasier, vondt i halsen og var gjennomsvett. Verre ble det utover natten og jeg har vært så syk som jeg ikke har vært på årevis siden. Selv ikke da jeg fikk korona ble jeg så syk - og jeg har aldri blitt syk så fort før. Fikk dessuten vite at ene nevøen er blitt forkjølet i etterkant av mitt besøk. Men bare litt snufsete? Er dette engang immunologisk mulig? Kan man bli dævvsjuk fire timer etter smitte? Anonymkode: 54ec6...4ea
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Har du ikke vært i en butikk heller? Altså, man kan jo bli smittet "overalt".... Influensa har vel inkubasjonstid på ca 2 dager, men det kan også være 1.... Og man kan smitte før man blir syk selv, så akkurat det er ikke så rart, om nevøen smittet deg før han ble syk selv... Men som sagt, har du vært i en butikk, innom et bilverksted, sånne ting? Anonymkode: 14ba8...17b 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har du ikke vært i en butikk heller? Altså, man kan jo bli smittet "overalt".... Influensa har vel inkubasjonstid på ca 2 dager, men det kan også være 1.... Og man kan smitte før man blir syk selv, så akkurat det er ikke så rart, om nevøen smittet deg før han ble syk selv... Men som sagt, har du vært i en butikk, innom et bilverksted, sånne ting? Anonymkode: 14ba8...17b Ser på kontooversikt at sist jeg var i butikk var samme onsdag. Før dette igjen var jeg i butikk fredag. Samboer har gjort noen ærender da, kan jo ha blitt smittet av ham… selv om han har vært merkelig frisk gjennom alt dette. Han er sykmeldt pga ryggen, og har vært hos kiropraktor. De møter jo mange i løpet av en arbeidsuke. Anonymkode: 54ec6...4ea
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser på kontooversikt at sist jeg var i butikk var samme onsdag. Før dette igjen var jeg i butikk fredag. Samboer har gjort noen ærender da, kan jo ha blitt smittet av ham… selv om han har vært merkelig frisk gjennom alt dette. Han er sykmeldt pga ryggen, og har vært hos kiropraktor. De møter jo mange i løpet av en arbeidsuke. Anonymkode: 54ec6...4ea Hvor lang tid etter ble nevø syk? Anonymkode: d3f73...2f3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvor lang tid etter ble nevø syk? Anonymkode: d3f73...2f3 Dagen etter jeg var der. Men, nå har jeg lest at forkjølelse kommer gradvis og influensa kommer plutselig… så da er alt normalt ift. influensa. Da er jeg vel smittet på matbutikken eller noe. Håper ikke dette smitter samboer - han har jo klart seg så langt. Anonymkode: 54ec6...4ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå