AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Får oppgitt rundt 600kr i renter. Er det slik at jeg slipper å betale de om jeg betaler restskatt i mai? Eller øker rentene om jeg betaler senere- typisk august? Anonymkode: 842e7...26a
Million Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Dette kan man google seg frem til på sekunder. Hentet fra google. Se det understrekede. Renter. Renten er 2,15 prosent per år, beregnet fra 1. juli i inntektsåret frem til forfall for første termin for restskatt i det påfølgende skatteåret. Hvis du betaler restskatten innen 31. mai slipper du renter på restskatten. Dersom du har betalt inn for mye restskatt, vil du godtgjøres renter ved tilbakebetaling. Restskatt - må betale penger - Skatteetaten
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 Ja, du slipper rentene hvis du betaler inn i mai. En av grunnene til at mange av oss foretrekker restskatt, jo større, jo bedre. Du kan også la det stå igjen i underkant av 100 kr når du betaler inn. Anonymkode: 775ef...c19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå