Mountain Man Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 (endret) Personlig lever jeg nå i ett forhold der min kone har definert og formell kontroll i sex og samliv. Studier og forskning indikerer at kvinnelig ledet forhold øker raskest i antall. Til og med i forhold dem ikke formelt sier at dama er sjefen er dama nå ofte den reelle sjefen i forholdet. Mens det tradisjonelt fra gammelt av har vært mest vanlig med mannelig ledet forhold og de siste tiår har vært mest vanlig med likestilte forhold er nå flere og flere forhold klart dominert og styrt av kvinnen i forholdet. Studier og leksikon definerer kvinlig ledet forhold i forskjellige nivåer der nivå 1 eggentlig er det vi kaller for likestilling i forholdet. Nivå 1 - Dama har delevis kontroll.(dette er det vi kaller for ett likestilt forhold) Nivå 2- Dama har moderat mer kontroll. Nivå 3 - Dama har formell og definert klart mest kontroll. (forholdet jeg har med min kone) Nivå 4 - Dama har ekstrem kontroll i forholdet. (her er mannen damas komplette slave) Kvinner forventes ikke lenger å ha tradisjonelle roller i sine forhold og husholdninger og de kvinnelige egenskaper blir mer og mer verdifull i ett moderne samfunn. Generelt er menn fysisk sterkere og i stand til å dominere kvinner med sin fysiske styrke om alle siviliserte lover ikke er tilstede. Som et resultat, gjennom historien, har de fleste forhold mellom menn og kvinner vært mannelig ledet og mannen kunne velge å ta seg en kone om han var sterkere en andre menn som ville ha samme dame og sterk nok til å ta dama med makt. Men fysisk styrke har i dagens samfunn blitt irelevant i forhold til å være sjef og leder og ikke relevant i forhold til å få seg dame. Selv om mange damer fremdeles har en svakhet for en mann med fysisk styrke og kvaliteter er det henne som velger mannen hun vil ha. Nå er det mange flere kvinner en menn som innehar moderne leder og sjefs egenskaper og flere og flere damer er også den reelle sjefen i sine kjærlighets forhold. Så flere og flere damer tar en mer dominerende rolle i sine partnerskap med menn. Tar vi med dem som ofessielt ikke regner seg som kvinnlig ledet men er det i praksis er det nå mer vanlig at Dama er sjefen en Mannen i samlivet. Kanskje du har funnet ut at du også er i et kvinneledet forhold eller at du eggentlig ønsker å være i et kvinnelig ledet forhold som passer med din dominante personlighet som kvinne. Da har du i dag langt flere muligheter en for bare hundre år tilbake. For ofte er det også de menn som er mest dominante i andre sammenhenger som også ønsker og lengter etter en sterk Kvinne de kan være submissive til. Gjennom intervju og spørre-undersøkelser har man funnet ut at kvinneledede forhold er i rask stigende antall og at partene er mer fornøyde en de i likestilte eller mannelig styrte forhold. Noe som antagligvis skjer både fordi flere kvinner en menn utdanner seg høyt og at de kvinnelige egenskaper er mer relevante i dagens samfunn en de typiske manlige egenskaper. I tillegg er Kvinnen når fysisk styrke tas bort ofte den sterkeste psykisk i den som kontrollerer det seksuelle. Organisering, psykisk styrke og empati trumfer fysisk styrke og evnen til å utføre fysisk makt. I motsetning til urtiden da forsvar mot rovdyr, jakt og fysisk styrke og kamp for å få parre seg med dama var viktigst. Nå vil de kvinnelige egenskaper ofte være mest relevant for å skape å opprettholde gode samliv og ekteskap. I studier om kvinneledede forhold er det rangert med forskjellige nivåer av kontroll. I mitt tilfelle som er ett definert kontrollnivå I denne typen kvinneledede forhold så er min rolle som den submissive mann til kvinnen godt definert, og kvinnen er husets overhode. Hun har 100% myndighet til å ta beslutninger om alt i husholdningen og lede meg som mann på ulike måter i samlivet og hverdagen. Mannen har på dette nivået forstått sin rolle som sin kvinnes submissive partner og er villig til å underkaste seg kvinnen i alt som handler om sex, samliv, privat økonomi og fritid. Som tidligere mer tradisjonelt manlig ledet forhold kjenner jeg ikke til de andre nivåer. Så om noen har tanker om hva de ønsker eller er i hadde det vært intresant. Dem som mener dette kun handler kink burde heller komentere i andre tråder da dette handler om høyst seriøse forhold og definerte roller i dagliglivet. Så er det flere både damer og menn som har ønsker og tanker rundt dette og om hvordan vi kan fremme gode og varige kvinnelig ledede forhold så kommenter i vei. Det har også kommet flere tegn på at klart definerte kvinnelig ledede forhold varer lengre en de moderate likestilte forhold som ofte opplever tautrekking og mye krangling. Noe mannelig ledede forhold også har mye av. Endret 30. april 2023 av Mountain Man Div retting og utfyllende 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Kan du poste lenke til disse studiene du nevner? Anonymkode: cbd10...b52 1
Gjest Inverto Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 Som de sier på engelsk: "trust goes both ways"
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 Jeg foretrekker en handlekraftig og selvsikker mann. Jeg kan godt være dominerende og lede, det ligger lett for meg, men alt jeg ønsker meg er en mann som er sterk nok så jeg kan slippe kontrollen helt og likevel føle meg 100% trygg. Jeg synes menn som vil bli dominert er litt antennende, samtidig så er det ikke noe mer hot en å få den selvsikre sterke mannen til å smelte som smør i hendene mine. Så det er litt komplisert for min del. Jeg vil ha begge deler. Jeg vil at han skal være dominant i senga 90% av tiden, for så å være myk og føyelig når jeg forteller han at jeg vil han skal være det. Så vil jeg at han skal være selvstendig og handlekraftig i hverdagen, ta de fleste beslutningene, men jeg vil alltid ha det siste ordet. om jeg kunne fått alt som jeg ville. Anonymkode: e0540...e60 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 De fleste forhold er vel ufrivillig/automatisk female led fordi de færreste menn gidder å tenke på hva middagen i morgen skal være, når ingen har tannlege time og at man må huske å henge opp klærne til tørk. Kvinnen må ta styringen fordi mannen ikke gidder. Anonymkode: c287b...bb5 4
Mountain Man Skrevet 30. april 2023 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2023 (endret) Det du Anonym Bruker 10 809 148 22 998 343 beskriver er nettopp ett kvinnelig ledet forhold i nivå 3 med en mann som har dominant personlighet og evner. En naturlig veldig submissive og beta mann vil nok passe enten i det extreme nivået 4 eller med en kvinne i nivå 3 som liker at mannen er åpenbart svakere en henne selv og som fremstår veldig submissive også utad. Fir selvfølgelig er ikke alle menn eller kvinner like. Du beskriver i bunn og grunn det forholdet min kone og jeg har. Endret 1. mai 2023 av Mountain Man Redigerte inn hvem komentaren var svar til.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #7 Skrevet 30. april 2023 Mountain Man skrev (24 minutter siden): Det du beskriver er nettopp ett kvinnelig ledet forhold i nåvå 3 med en mann som har dominant personlighet og evner. En naturlig veldig submissive og beta mann vil nok passe enten i det extreme nivået 4 eller med en kvinne i nivå 3 som liker at mannen er åpenbart svakere en henne selv og som fremstår veldig submissive også utad. Fir selvfølgelig er ikke alle menn eller kvinner like. Du beskriver i bunn og grunn det forholdet min kone og jeg har. Snakker du til meg? Nei det jeg beskriver er forholdet til de aller aller fleste og det har ingenting med dominant eller submissiv personlighet på noens side å gjøre, men at noen er nødt til å ta ansvar for de grunnleggende tingene som får ting til å gå rundt og de fleste menn gidder ikke bry seg med kjedelig planlegging og viktige ting å huske for de vil heller se på tv og huske på fotball statestikken, og undertrykker kvinnens eksistens som et menneske som gjerne også ville få koble av med tv og bare tenke på seg selv men blir tatt for gitt til å fikse alt for mannen og husholdningen i stedet. Anonymkode: c287b...bb5 1
Mountain Man Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #8 Skrevet 1. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kan du poste lenke til disse studiene du nevner? Anonymkode: cbd10...b52 Ja. Det blir ett langt innlegg for studiene er mange og ofte med ganske snevert innhold der hver studie har med få ellementer som viser disse ting. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4059345/ "Den generelle livstilfredsheten for en ulykkelig gift mann avhenger av hvordan kona beskriver forholdet deres. Hvis hun beskriver ekteskapet deres som av høy kvalitet, øker livstilfredsheten også hans - selv om han gir ekteskapet en mindre strålende vurdering forteller denne studien. https://isr.umich.edu/news-events/news-releases/happy-wife-happy-life-new-study-finds-truth-older-couples/ En Rutgers-studie fra 2007 av over 500 par fant ut at menn og kvinner med feministiske partnere hvor dama tok mer aktiv lederrolle i forholdet var mer tilfredse i sine heterofile forhold en tradisjonelle mansdominerte par. De fant at det å ha en feministisk partner var knyttet til sunnere heterofile forhold for kvinner. Menn med feministiske partnere rapporterte også om både mer stabile forhold og større seksuell tilfredshet. I følge disse resultatene forutsier ikke feminisme dårlige romantiske forhold, faktisk tvert imot. https://www.sciencedaily.com/releases/2007/10/071015102856.htm Her er en Britisk studie fra noen år tilbake som viste at par med en klar dominant part var mest lykkelig og fungerende og at det der og da var litt over 24% av alle forhold som hadde dama som den klart dominante sjefen. Det var meget intresant at så mange var klare på at de hadde ett kvinnelig ledet forhold siden Storbritania er veldig tradisjonelt og gammeldags innstilt. De fleste vil ikke innerømme at Dama er sjefen. Likevell var altså så stor andel det der. Vi må også regne med at størstedelen av de andre forhold var såkalte kvinnelig ledet i nivået med det vi kaller likestilling. https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2944977/A-quarter-women-prefer-submissive-men-study-finds-couples-one-dominant-partner-happier-produce-children.html Her er en studie som viste at ett forhold der kvinnen er fornøyd og lykkelig også gjør at mannen er fornøyd og lykkelig uavhengig hva han føler om andre sider ved forholdet. Altså at det viktigste for forhold er at Dama får ha samlivet og sexlivet slik hun ønsker og vil ha det. Da blir som regel begge mer lykkelige. Ett kvinnelig ledet forhold har det som hovedellement. Happy Wife. Happy life. https://www.medicalnewstoday.com/articles/282545 Nøkkelen til ekteskapelig lykke er å la kona få viljen sin. NEW YORK (Reuters Life!) - Menn dominerer kanskje fortsatt de fleste arbeidsplasser, men en studie har bevist det mange lykkelige par vet - kona styrer hjemmet, og mannen lar henne gjerne gjøre det. Et team av forskere fra Iowa State University studerte 72 par og fant ut at konens syn på hvordan man løser problemer i ekteskapet eller hjemmet gikk foran mannens mening, og han var glad og mer lykkelig av å akseptere det. "Kvinnene kommuniserte kraftigere meldinger og menn svarte på disse meldingene ved å godta eller gi etter," sa førsteamanuensis i psykologi David Vogel, en av lederne for studien, i en uttalelse. https://www.reuters.com/article/us-marriage-happiness-idUSN0621276520070707 Andelen kvinner som tar og fullfører utdanning har ligget klart over menn i lengre tid og forskjellen bare øker viser tallene. Mens det helt siden årtusen skifte har ligget på ca 60% kvinner kontra 40% menn som tar bachelor og master har det kvinneandelen de siste åra økt enda mer med 10% flere mens menn har økt med 5% flere en tidligere. https://www.ssb.no/utdanning/artikler-og-publikasjoner/stort-kjonnsgap-i-hoyere-utdanning-blant-unge https://khrono.no/jenter-har-vaert-i-klart-flertall-i-hoyere-utdanning-de-siste-20-arene/706568#:~:text=Kjønnsandelen blant søkerne har faktisk,er en økning på masternivå. En pen kone med bedre selvtillit en mannen fører til at menn (og interessant nok, konene selv) føler seg mer tilfredse i ekteskapet, ifølge en studie fra 2013 publisert i Journal of Personality and Social Psychology. Det samme gjaldt ikke når ektemenn mente at de så bedre ut enn konene deres. Altså at par der dama ble sett på som den i høyest liga var de mest lykkelige forhold. https://www.huffpost.com/entry/marriage-study_n_4299002?_gl=1*cybies*_ga*R3o0RldoNkl2aGhTcFlzdnRkM2k2TmR0WWNiNkx2SnFyczdjUklkT1VLTWp6LXFBZFJhSE5DeGJ1QUZHaXJYeQ.. Instituttet ved UCLA nådde et lignende funn. Forskeres studie viste at menn som følte at dem hadde fått en kone som var over dem selv ved å gifte seg med attraktive selvbeviste koner, var lykkeligere og mer sannsynlig til å bøye seg for konenes behov - og i sin tur var de vakre konene også lykkeligere i forholdet. "Ektemennene så ut til å være i utgangspunktet mer engasjerte og mer investert i å gjøre som konene deres ville når de følte at de fikk en ganske god avtale," forklarte studieforfatter Benjamin Karney. Selv om denne studien fokuserte på attraktive kvinner kan vi trygt si ut fra resultatet at det fremst av alt dreide seg om at kvinnene så sin høye egenverdi og at mennene så det samme. Noe som førte til at damene ble mer sjef i forholdene og begge parter ble mer lykkelige. Når mannen så på seg selv som den fremste ble begge parter mer ulykkelige. https://www.huffpost.com/entry/marriage-study_n_4299002?_gl=1*cybies*_ga*R3o0RldoNkl2aGhTcFlzdnRkM2k2TmR0WWNiNkx2SnFyczdjUklkT1VLTWp6LXFBZFJhSE5DeGJ1QUZHaXJYeQ.. Selv om denne analytiske Norske artikkelen bærer preg av å være skrevet av en som ikke skjønner alle aspekter ved ett kvinnelig ledet forhold tas det frem intresant statestikk som viser at ett flertall i dag har ønske om at Dama skal være sjefen i forholdet. Men tanken om at dama må være den som har størst inntekt i ett klart definert FLR stemmer ikke med virkeligheten. For du kan godt være hjemmeværende kvinne og likevell være 100% sjef i forholdet. Totalt sett har eller er 70 % av unge kvinner interessert i en FLR.(femalelead relaisionship/kvinnelig ledet forhold) 8 av 10 par oppga at de var ekstremt glade og fornøyde med makt- og rollefordelingen i kvinnelig ledet forhold. I følge statistikk fra en undersøkelse har 65 % av unge kvinner hatt tidligere kvinneledede ekteskap, og mer enn 70 % av FLR-ekteskap har vart i mer enn 6 år. https://no.molooco.com/female-led-relationship/ Menn, det er på tide å gi etter for at begge parter skal vinne. Hvis heteroseksuelle menn i forhold ikke aksepterer kvinnens autoritet, er det en 81% sjanse for at ekteskapet vil ødelegges av seg selv. Når menn lærer å akseptere partnerens innflytelse og jobbe mot en vinn-vinn-løsning, er resultatene fantastiske i heterofile ekteskap. I en langtidsstudie av 130 nygifte par oppdaget vi at menn som lar konene deres styre dem, har lykkeligere ekteskap og har mindre sannsynlighet for å skilles. https://www.gottman.com/blog/emotionally-intelligent-husbands-key-lasting-marriage/ Endret 1. mai 2023 av Mountain Man Rettet små taste feil.
Mountain Man Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #9 Skrevet 1. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Snakker du til meg? Nei det jeg beskriver er forholdet til de aller aller fleste og det har ingenting med dominant eller submissiv personlighet på noens side å gjøre, men at noen er nødt til å ta ansvar for de grunnleggende tingene som får ting til å gå rundt og de fleste menn gidder ikke bry seg med kjedelig planlegging og viktige ting å huske for de vil heller se på tv og huske på fotball statestikken, og undertrykker kvinnens eksistens som et menneske som gjerne også ville få koble av med tv og bare tenke på seg selv men blir tatt for gitt til å fikse alt for mannen og husholdningen i stedet. Anonymkode: c287b...bb5 Svaret var ikke til deg men til henne som kommenterte rett før deg. Vi sier det på to forsjellige måter. Men jeg er altså helt enig med deg. Hun skriver at hun på alle måter ønsker en typisk mannemann altså en mann med dominante egenskaper samtidig som hun vil ha det siste ordet i avgjørelser. Det er eksagt det forholdet min kone har nevnte nivå 3 FLR med meg. Mange tror p.g.a manglende kunnskap att kvinnelig ledet forhold handler om kink og dominant/submissive lek og at mannen der ønsker å være en beta svak slave. Det stemmer som regel ikke og slettes ikke i mitt forhold. Selv om noen kvinner og noen menn har det slik. Du kan som kvinne godt være 100% submissive i senga og ha en mann som er dominant leder i arbeidslivet ogden som tjener mest penger og likevell ha ett klart definert FLR/kvinnelig ledet forhold der du er 100% sjefen med det siste ordet i samliv, privat økonomi, fritid, hjem og sexliv. Endret 1. mai 2023 av Mountain Man Redigerte svaret i forhold til hva jeg svarte på
Mountain Man Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #11 Skrevet 1. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg foretrekker en handlekraftig og selvsikker mann. Jeg kan godt være dominerende og lede, det ligger lett for meg, men alt jeg ønsker meg er en mann som er sterk nok så jeg kan slippe kontrollen helt og likevel føle meg 100% trygg. Jeg synes menn som vil bli dominert er litt antennende, samtidig så er det ikke noe mer hot en å få den selvsikre sterke mannen til å smelte som smør i hendene mine. Så det er litt komplisert for min del. Jeg vil ha begge deler. Jeg vil at han skal være dominant i senga 90% av tiden, for så å være myk og føyelig når jeg forteller han at jeg vil han skal være det. Så vil jeg at han skal være selvstendig og handlekraftig i hverdagen, ta de fleste beslutningene, men jeg vil alltid ha det siste ordet. om jeg kunne fått alt som jeg ville. Anonymkode: e0540...e60 Det er denne ⬆️ kommentaren jeg svarte med dette ⬇️ Det du beskriver er nettopp ett kvinnelig ledet forhold i nivå 3 med en mann som har dominant personlighet og evner. En naturlig veldig submissive og beta mann vil nok passe enten i det extreme nivået 4 eller med en kvinne i nivå 3 som liker at mannen er åpenbart svakere en henne selv og som fremstår veldig submissive også utad. Fir selvfølgelig er ikke alle menn eller kvinner like. Du beskriver i bunn og grunn det forholdet min kone og jeg har. Endret 1. mai 2023 av Mountain Man
Mountain Man Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #12 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Snakker du til meg? Nei det jeg beskriver er forholdet til de aller aller fleste og det har ingenting med dominant eller submissiv personlighet på noens side å gjøre, men at noen er nødt til å ta ansvar for de grunnleggende tingene som får ting til å gå rundt og de fleste menn gidder ikke bry seg med kjedelig planlegging og viktige ting å huske for de vil heller se på tv og huske på fotball statestikken, og undertrykker kvinnens eksistens som et menneske som gjerne også ville få koble av med tv og bare tenke på seg selv men blir tatt for gitt til å fikse alt for mannen og husholdningen i stedet. Anonymkode: c287b...bb5 Mitt svar var ikke til din kommentar. Jeg trykker forøvrig like på din komentar fordi de forhold du beskriver eggentlig er slik mange manlig dominerte og likestilte forhold "fungerer"(les ikke fungerer). Min komentar du henviser til var til den før din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå