Gå til innhold

Ville du vert i et forhold uten sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunne du tenkt deg å bli kjæreste med en person som ikke vil/kan ha sex?

Eller er det totalt dealbreaker?

Spiller det noen rolle om han/hun ikke har lyst eller om han/hun ikke har evne?

Jeg er selv mann i begynnelsen av 50-årene, og ville ikke hatt noe problem med et sexløst forhold, ikke fordi jeg ikke liker sex, men jeg greier meg fint uten. Litt kos holder for meg.

Anonymkode: 2c08d...181

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

• Liker 4
Skrevet

Nei, helt uaktuelt. Måtte i så fall vært som en tilleggspartner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Kvinne i starten av femtiårene her, Liker sex, men det er ikke en viktig del av et forhold for min del. Jeg kunne gjerne vært i et forhold uten sex. Samhold og vennskap er mye viktigere.

Anonymkode: 66e6a...276

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da måtte det i så fall vært greit at jeg hadde sex med andre, hvis ikke hadde det vært helt uaktuelt, spiller ingen rolle hvor bra en dame er, å slutte å ha sex er det ikke ingen som hadde klart å overtale meg til 

Anonymkode: 8b457...472

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis min partner av en eller annen grunn hadde mistet evnen til å ha sex hadde jeg sikkert overlevd. Men jeg hadde ikke gått aktivt inn i et forhold hvor premisset var at det ikke fantes noe sexliv.

Og uansett hadde det vært viktig med mye intimitet, kos, berøring, ligge inntil hverandre, stryking og klining. 

Anonymkode: f2241...4b9

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vedkommende kan ikke, ja. 
Vil ikke, nei. 

Anonymkode: c6969...958

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunne sikkert hatt et slags partnership uten sex dersom vi var to stk som var single og lei av å være alene. Kunne ikke vært monogamt da, og hadde jeg vært forelsket i ham ville jeg også ønsket å ha sex. K40

Anonymkode: 0a73c...620

AnonymBruker
Skrevet

Nei, K 57 her og sex er viktig for meg..

Anonymkode: cea51...dd1

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne vært i et forhold uten sex, men ikke i et forhold uten fysisk og emosjonell intimitet. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke. Hvos det var et symptom på dårlig forhold ville jeg så klart gått.

Hvis det var en helt annen grunn (la oss si at hun ble voldtatt, fikk smerter e.l) så tror jeg ikke jeg ville klart å gå. Jeg har det ikke i meg.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja hvis forholdet dekket alle mine andre behov. Emosjonelt, materielt, mentalt stimulerende 

Anonymkode: 79914...8b6

• Liker 1
Skrevet

Ja, har klart meg fint i mange år uten, så skulle vel klart et forhold uten og.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, snøpust said:

Jeg kunne vært i et forhold uten sex, men ikke i et forhold uten fysisk og emosjonell intimitet. 

Jeg har vært i et forhold så langt uten sex, uten fysisk og emosjonell intimitet. 
Det som er igjen er det vi har. Han finner meg ikke seksuelt attraktiv.

Anonymkode: 5d0ac...021

Skrevet

Har vært det før og sagt aldri mer. Men så traff jeg en som jeg elsker så høyt jeg aldri før har gjort ,så ja visst vi fortsatt hadde elsket hverandre som nå og hatt like mye nærhet som vi har  og det hadde vært grunner for at sexlivet tok slutt så hadde jeg ikke gått fra han

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hvis min partner av en eller annen grunn hadde mistet evnen til å ha sex hadde jeg sikkert overlevd. Men jeg hadde ikke gått aktivt inn i et forhold hvor premisset var at det ikke fantes noe sexliv.

Og uansett hadde det vært viktig med mye intimitet, kos, berøring, ligge inntil hverandre, stryking og klining. 

Anonymkode: f2241...4b9

Enig med deg

Anonymkode: 1e01b...5aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri.

M55

Anonymkode: eda10...431

Skrevet

For min del nei.

Men det finnes mange som ikke har behov for sex, og tenker at man kan prøve og finne en partner som ikke heller har det behovet. Vet om par som har det sånn. Man er da aseksuell, og det er en ting. Men man bør være ærlig om det fra førsten, om det er sånn. Mulig det finnes egene datingsider for det?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mange ting som er viktigere for meg enn det. Men hvis jeg hadde følt at han var uærlig om grunnene til det så hadde det ikke gått. Men da skyldes det altså mangel på tillit/ manglende kommunikasjon, ikke mangel på sex i seg selv.

Anonymkode: a8227...c7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...