AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Far har dårlig råd, men det har jeg også. Han har bedre råd enn meg, det skal sies. Likevel tjener han lite nok til at nav ikke gir noe mer i bidrag til meg til konfirmasjon. Så han bidrar ikke en krone til noe som helst. Han sier han heller ikke skal gi gave da det er mange foreldre som ikke gir gave mener han,men det er jo fordi de gir selskapet og evt klær i gave, han har jo ikke gitt noenting. Hele den siden av familien til barnet mitt forventer å være med i konfirmasjonen, men ingen skal bidra med noe. Jeg merker jeg blir sur bare jeg skriver om dette. Er det innafor av meg å bli sur for at far ikke gir gave, mtp at han ikke gir noe annet heller? Jeg ber den siden av familien for barnet mitt sin del, så de må være med. Anonymkode: 83bb7...a6c 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Uff, det høres ufattelig trist og leit ut. Du har virkelig min sympati. Jeg kunne ha vært smålig nok til droppe å invitere hans side av familien i og med at han ikke gidder å bidra med ei jævla krone. Du er en mye bedre person enn meg. Anonymkode: b1fd7...15f 2 1
Brunello Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 (endret) Da ber du ikke den delen av familien. Send en melding til barnets farmor og farfar og si at de får komme om den delen av familien stiller opp og betaler for seg, men at du ikke gidder når sønnen deres ikke gidder å bidra. Endret 30. april 2023 av Brunello 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 Jeg hadde invitert dem for barnets del. Men jeg hadde nok vært såpass smålig at jeg hadde spurt eks-svigers om de kunne hjulpet til, fordi du står helt alene med det. Hvis de er noenlunde fornuftige mennesker.. Ellers kan du være sikker på at ungdommen ser hvem som bryr seg, og hvem som gir blaffen. Det straffer seg i det lange løp for han Anonymkode: 7747f...d32 3 1
Andro Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 Jeg er lei meg på vegne av barnet ditt, som har en slik forelder. Du har prøvd å kreve særbidrag ? https://www.nav.no/bidrag-utgifter Om han ikke har råd så burde han lagd maten, eller på annen måte gjort det praktiske. Ingen har så dårlig råd at de ikke kan gi en gave til barnet sitt på en slik dag. Jeg tenker at du bør prate med barnet om dette på forhånd, slik at konfirmanten er oppmerksom på hva hen kan forvente. Det er dumt å få skuffelsen på konfirmasjonsdagen. Da kan du jo også høre hvem konfirmanten ønsker å invitere. Er det viktigste at de kommer, tross alt, eller tenker konfirmanten at de som ikke bidrar ikke bør være velkomne? Det bør veie tyngst, tenker jeg. De fleste vil vel ha pappa til bords også om han er en gnien raring, men slett ikke alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå