Gå til innhold

Ville du ønsket å få vite at din sønn ikke har vært snill?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min hadde et av og på forhold i 2-3 år med en gutt. Han var utro flere ganger og det var veldig vondt for henne. 
I en av deres mange pauser var hun på fest med venninner. Der ble hun utsatt for overgrep. Det tok et halvt år før hun klarte å fortelle dette til meg. I denne perioden hadde hun vanvittig mye angst, spesielt for å gå på skolen. Hun var veldig deprimer og var hjemme og på rommet sitt hele tiden. Jeg spurte utallige ganger, men hun klarte ikke å fortelle. 

Da det kom frem viste det seg at hun hadde klart å si dette til noen hun følte seg trygg på. Denne personen hadde fortalt det videre og en gjeng med gutter startet en mobbe-kampanje. Veddemål i klasserommet om hun snakket sant eller ikke. Et bilde som gikk rundt av henne hvor det sto hore. 
Hun var livredd for å gå på skolen. 
Etter at hun klarte å fortelle det har hun fått hjelp av psykolog for traume. Rektor og rådgivere anbefalte oss å anmelde både overgriper og denne gjengen. 
Det var helt uaktuelt. Hun nektet å fortelle hvem personen som hadde gjort dette og gjengen som mobbet henne. Livredd for at det skulle bli verre. 

Det endte med at hun byttet skole, fortsatte med behandling og blomstret. 

Akkurat nå fikk jeg melding om at det var eksen hennes hun hadde fortalt dette til. Han hadde kalt henne hore… Fortalt det til sine venner og de var da grupperingen som utsatte henne for et helvete. 

Jeg koker nå. Jeg er rasende. Hans familie bor 400 m unna. Jeg er fristet til å fortelle foreldrene hva som skjedde den gangen. 1,5 år siden. 

Personlig ville jeg ønsket beskjed om mine barn hadde oppført seg sånn. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 4a32f...bc9

• Liker 3
  • Hjerte 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det.

Anonymkode: b3694...bb1

• Liker 5
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Hadde rabla for meg tror jeg og gitt denne gjengen en lære penge personlig. Er de store nok til å være rasshøl og overgripere er de store nok til å ta konsekvensene.. tydelig at foreldrene er totalt løkruller og skaller😡😡😡! Hadde gjort alt for å fått de vekk. Ødelagt så til de grader! Do not mess with my child! 

Anonymkode: 6f982...467

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

HI: Selvfølgelig det første som slår meg også. Jeg sitter nå og er så sint at jeg skjelver. 

Men nå har hun det bra og jeg er redd alt vil eskalere igjen hvis jeg snakker med dem. De siste årene har vært helt jævlig for oss foreldre også. Jeg har vært oppriktig redd for at hun skulle ta livet av seg. 

• Hjerte 8
Skrevet (endret)

Jeg hadde likt å få beskjed. Hadde selv meldt han til politiet og han hadde ikke vært velkommen hjem på en god stund.

Endret av Honey Dew
  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hatt beskjed. Hadde blitt så skuffet og sint over sønnen min!! 

Anonymkode: 8265b...f8e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette ville jeg definitivt ha fått beskjed om. Dersom hun hadde hatt skjermdumper der denne etterfølgende nettmobbingen foregikk, ville jeg også vært den som tok denne saken videre. Hadde jeg fått lov ville jeg betalt hennes injuriesøksmål mot de guttene som gjorde dette, også mot min egen sønn.

Er det noe jeg håper å ha fått innprentet barna mine så er det at victim blaming og slut shaming aldri er greit.
Om de ikke har lært det, og presterer å bli med på noe som dette, så ville jeg tatt parti med offeret for ugjerningen, og sørga for at de visste hva jeg forventa av anstendig adferd heretter.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Datteren min hadde et av og på forhold i 2-3 år med en gutt. Han var utro flere ganger og det var veldig vondt for henne. 
I en av deres mange pauser var hun på fest med venninner. Der ble hun utsatt for overgrep. Det tok et halvt år før hun klarte å fortelle dette til meg. I denne perioden hadde hun vanvittig mye angst, spesielt for å gå på skolen. Hun var veldig deprimer og var hjemme og på rommet sitt hele tiden. Jeg spurte utallige ganger, men hun klarte ikke å fortelle. 

Da det kom frem viste det seg at hun hadde klart å si dette til noen hun følte seg trygg på. Denne personen hadde fortalt det videre og en gjeng med gutter startet en mobbe-kampanje. Veddemål i klasserommet om hun snakket sant eller ikke. Et bilde som gikk rundt av henne hvor det sto hore. 
Hun var livredd for å gå på skolen. 
Etter at hun klarte å fortelle det har hun fått hjelp av psykolog for traume. Rektor og rådgivere anbefalte oss å anmelde både overgriper og denne gjengen. 
Det var helt uaktuelt. Hun nektet å fortelle hvem personen som hadde gjort dette og gjengen som mobbet henne. Livredd for at det skulle bli verre. 

Det endte med at hun byttet skole, fortsatte med behandling og blomstret. 

Akkurat nå fikk jeg melding om at det var eksen hennes hun hadde fortalt dette til. Han hadde kalt henne hore… Fortalt det til sine venner og de var da grupperingen som utsatte henne for et helvete. 

Jeg koker nå. Jeg er rasende. Hans familie bor 400 m unna. Jeg er fristet til å fortelle foreldrene hva som skjedde den gangen. 1,5 år siden. 

Personlig ville jeg ønsket beskjed om mine barn hadde oppført seg sånn. Hva tenker dere? 

Jeg er en sånn type mamma som hadde likt å visst det, og korrigert sønnen min , for å unngå lignende adferd i fremtiden . Men kjenner ( dessverre ) mange som ikke vil vite sånt og . Kommer litt an på hvor gamle ungdommene er, å om datteren din syns det er greit det blir rippet opp igjen . Og resten av gjengen som var med på mobbingen , er jo minst like skyldige . Fint å høre det går bedre for datteren din nå🙏❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har dokumentasjon/bildebevis så fortell. Jeg ville ha ønsket det, dersom det var min sønn.

Anonymkode: 5ef25...004

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Jeg er en sånn type mamma som hadde likt å visst det, og korrigert sønnen min , for å unngå lignende adferd i fremtiden . Men kjenner ( dessverre ) mange som ikke vil vite sånt og . Kommer litt an på hvor gamle ungdommene er, å om datteren din syns det er greit det blir rippet opp igjen . Og resten av gjengen som var med på mobbingen , er jo minst like skyldige . Fint å høre det går bedre for datteren din nå🙏❤️

Ja det er ufattelig mange som ikke ønsker å vite. Så lenge det ikke er deres egen unge som blir mobbet så gir dessverre de fleste foreldre fullstendig faen. Og de fleste stoler blindt på versjonen til sitt eget barn, uansett hvor søkt den er.

Anonymkode: 5ef25...004

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv hadde jeg grisebanka eksen hennes. 

Anonymkode: 8368b...ae5

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke turt å ta det opp. Hvis sønnen er en drittsekk, hadde jeg ikke stolt på at foreldrene ikke skulle ta hans side de også. Jeg hadde vært redd for at alt skulle blusse opp igjen, og at det denne gangen var min skyld at barnet mitt hadde det vanskelig. 

Anonymkode: efc17...4a7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selv hadde jeg grisebanka eksen hennes. 

Anonymkode: 8368b...ae5

Enig . Hvis det hadde vært min sønn skulle jeg personlig fotfulgt han , til han troppet opp på trappen til denne jenta, med blomster og beklagelser i fleng . Det at mange slipper unna konsekvenser ,  gjør at det skapes  hensynsløse monster   . 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er alvorlig og helt på sin plass å si fra! Dette er så alvorlig at det burde anmeldes, så det sier litt om alvorlighetsgraden. 
Inviter foreldrene hans hjem til dere for en prat og ta gjerne med mannen din på dette møtet. De må få vite. 
Jeg er selv mamma til gutte rop 15 og 17, og hadde våre gutter oppført seg stygt mot jenter hadde vi villet vite. For å veilede og sørge for at det ikke gjentar seg igjen. 
selvfølgelig er det kjipt som foreldre å høre at gutten deres har gjort noe slikt, men det må de tåle

Anonymkode: 74f33...f46

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde ikke turt å ta det opp. Hvis sønnen er en drittsekk, hadde jeg ikke stolt på at foreldrene ikke skulle ta hans side de også. Jeg hadde vært redd for at alt skulle blusse opp igjen, og at det denne gangen var min skyld at barnet mitt hadde det vanskelig. 

Anonymkode: efc17...4a7

Du kan f eks si at dere er anbefalt å anmelde dette, men du vil ordne opp privat. Da blir de redd og vil ordne opp for å slippe politiet involvert 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan f eks si at dere er anbefalt å anmelde dette, men du vil ordne opp privat. Da blir de redd og vil ordne opp for å slippe politiet involvert 

Dette👏👏👏

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg ville ha ønsket beskjed. Det er en alvorlig sak og foreldrene bør være glad han ikke ble anmeldt.

"ikke vært snill" er mildt uttrykt, for å si der mildt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Vet ikke hvor gamle de er, men jeg hadde sagt det uansett!!!!!

Anonymkode: bc615...1e8

Skrevet

Hva ser du for deg at skal komme ut av å ta det opp så lenge etterpå? Vil det gjøre det bedre for noen? Ikke minst, hva sier datteren din om denne idéen? Det er primært henne det vil gå ut over og hennes traumer og smerte som vil bli ytterligere spredt. Du har ingen garanti for at hans foreldre hverken vil tro deg eller la være å snakke om det til andre, kanskje i en versjon dere ikke kjenner igjen. Jeg kan skjønne ønsket, men tror ikke det vil føre til noe godt i praksis. Selv ikke for deg når det umiddelbare raseriet har lagt seg.

AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Hva ser du for deg at skal komme ut av å ta det opp så lenge etterpå? Vil det gjøre det bedre for noen? Ikke minst, hva sier datteren din om denne idéen? Det er primært henne det vil gå ut over og hennes traumer og smerte som vil bli ytterligere spredt. Du har ingen garanti for at hans foreldre hverken vil tro deg eller la være å snakke om det til andre, kanskje i en versjon dere ikke kjenner igjen. Jeg kan skjønne ønsket, men tror ikke det vil føre til noe godt i praksis. Selv ikke for deg når det umiddelbare raseriet har lagt seg.

HI: Hvis hennes lillebror hadde oppført seg på denne måten ville jeg gjerne ha fått vite det. Enn å gå rundt å tro at mine barn aldri gjør noe galt. 
Jeg gjør overhodet ikke noe med dette så lenge hun ikke gir klarsignal. 
Ble rasende når jeg nå fant det ut, og ville høre litt hva andre ville ha gjort. 

Takk for svar. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...