AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Del Skrevet 30. april 2023 Barnet mitt har kommet inn på NTG-U og vi har en uke på å bestemme oss. Er det verdt skolepengene ? Hvor slitne blir de om de har litt reisevei. Noen som takket nei etter inntak ? Inntaksprosessen i seg selv var lærerik, men føler ikke jeg vet nok om skolen til å takke ja på barnets vegne uten litt mer input. Hva er bra og hva er dårlig ? Anonymkode: 959bc...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Del Skrevet 30. april 2023 Fortell litt mer om hvorfor dere søkte der? Anonymkode: 06e08...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Del Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fortell litt mer om hvorfor dere søkte der? Anonymkode: 06e08...d47 Leksefri og trening hver dag var det som fristet. Anonymkode: 959bc...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cissacissa Skrevet 10. mai 2023 #4 Del Skrevet 10. mai 2023 Hvilken sport har han/hun kommet inn med? Og hvilken ntgu? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #5 Del Skrevet 10. mai 2023 NTG-U Asker, der er det ikke inndelt på sport… Anonymkode: 959bc...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cissacissa Skrevet 3. juni 2023 #6 Del Skrevet 3. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 17.02): NTG-U Asker, der er det ikke inndelt på sport… Anonymkode: 959bc...ed2 Min sønn starter der til høsten. Han får ca 30 min reisevei, og tenker det er virkelig verdt det. Endret 3. juni 2023 av Cissacissa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #7 Del Skrevet 3. juni 2023 "Toppidrett" som det kalles, selv om nær sagt alle som ønsker å gå der kommer inn, har både negative og positive aspekter. Det er topp fordi barnet får drive med den idretten man liker. Det negative er at veldig mange blir slått ut med belastningsskader fordi de ofte trener både på skolen og med klubblaget og ingen tar det overordnede ansvaret med å se på totalbelatingen for den enkelte. Nå er det håndballen jeg kjenner best, der sier mange trenere på junior- og seniornivå det samme som meg; man kan ikke spotte hvem på klubblaget som går på "toppidrett", de blir ikke noe spesielt bedre av å gå der kontra de andre. Snakker da om lag i 2. div og opp og tilsvarende nivå på junior. Min datter på 20 spiller nå i førstedivisjon. uten å satse spesielt og aldri gått idrettslinja på skolen mens de tre fra hennes opprinnelige lang som valgte "toppidrett" i dag ikke engang har fast plass på klubbens andrediv.lag, selv etter "toppidrett" både på ungdomsskolen og vgs. Så dere må vurdere hva dere ønsker å oppnå, det er ikke sånn at man automatisk blir dritgod av å gå en slik linje. Og vær forberedt på mye skader. Men hvis det er mest for gøy og linja frister mer enn vanlig studiespes. - hvorfor ikke? Anonymkode: 64efa...64a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #8 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Toppidrett" som det kalles, selv om nær sagt alle som ønsker å gå der kommer inn, har både negative og positive aspekter. Det er topp fordi barnet får drive med den idretten man liker. Det negative er at veldig mange blir slått ut med belastningsskader fordi de ofte trener både på skolen og med klubblaget og ingen tar det overordnede ansvaret med å se på totalbelatingen for den enkelte. Nå er det håndballen jeg kjenner best, der sier mange trenere på junior- og seniornivå det samme som meg; man kan ikke spotte hvem på klubblaget som går på "toppidrett", de blir ikke noe spesielt bedre av å gå der kontra de andre. Snakker da om lag i 2. div og opp og tilsvarende nivå på junior. Min datter på 20 spiller nå i førstedivisjon. uten å satse spesielt og aldri gått idrettslinja på skolen mens de tre fra hennes opprinnelige lang som valgte "toppidrett" i dag ikke engang har fast plass på klubbens andrediv.lag, selv etter "toppidrett" både på ungdomsskolen og vgs. Så dere må vurdere hva dere ønsker å oppnå, det er ikke sånn at man automatisk blir dritgod av å gå en slik linje. Og vær forberedt på mye skader. Men hvis det er mest for gøy og linja frister mer enn vanlig studiespes. - hvorfor ikke? Anonymkode: 64efa...64a Nå er ntg-u ungdomsskole og ikke en linje på vgs. Jeg tenker ikke at det skal være noe fokus på toppidrett, men har man barn som trener minst 4 dager i uka og ikke føler at det er nok og ikke er glad i å trene alene så er det greit å velge. Her er det noen som følger opp treningen. Det med belastningsskader og titalmengde har vi fokus på. Favorittfaget er gym, men det veldig mange på trinnet som misliker faget så gymtimer på skolen er triste greier når det går an å gjøre noe ballspill. Det er litt i den alderen at det er mer gøy å være med likesinnede og med likesinnede mener jeg andre barn som liker å være aktive. Mitt barn tenker ikke nå på å bli toppidrettsutøver, har ikke bra nok treningsmiljø for det. Anonymkode: 959bc...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå