AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Hva svarer man til sånt? Anonymkode: 23aa5...9b0
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Bare svar at du har sett henne. Anonymkode: 00b59...e04 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva svarer man til sånt? Anonymkode: 23aa5...9b0 "Nei, ikke i dag." eller noe lignende. Hun har glemt svaret ditt etter noen få minutter uansett. Det har absolutt null hensikt å være ærlig med så langt kommet demente, de vil bare bli enda mer forvirret og fortvilte. Anonymkode: 484c5...1f7 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 Demente har ofte minner fra barndommen intakt, så de kan oppføre seg som barn. Bruk lik fremgangsmåte som når du prater med barn, forsiktig å pakk ting inn. Anonymkode: ddac9...45c 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 Jeg har jobbet på gamlehjem og har hatt demente beboere som har spurt etter sin døde ektemann eller mor. Jeg pleier å fortelle dem at jeg ikke har sett dem i dag, men har hatt kollegaer som rett frem har sagt at de ikke er i livet lengre også prøvd å distrahere dem med kake/kaffe. Men ville nok gjort som de andre sier, si at du ikke har sett dem i dag. De glemmer det fort og kommer nok til å fortsette å spørre uansett Anonymkode: b9b9e...b9a 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #6 Skrevet 30. april 2023 Det er vel ikke et poeng å virkelighetsorientere når den orienteringen blir glemt etter kort stund.. Det eneste jeg ville korrigert er hvis de trodde du var ektemann, tante etc. "jeg har ikke sett henne i dag. Kunne du fortalt litt mer om henne?" Anonymkode: 6648c...af6 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 Du må bare spille med.. si f eks, nei ikke i dag og før samtalen på noe annet. Hvis du realitetsorienterer henne og sier hun er død kan hun bli lei seg. Det er ikke verdt det. min demente fat spør stadig etter moren sin som døde for 18 år siden, jeg svarer at jeg ikke har snakket med henne i dag, så snakker vi videre om andre ting - ikke lett å være dement, de går tilbake til barndommen Anonymkode: 3a46a...af6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå