Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vil gjerne høre deres erfaringer. :)

er en jente på 33 år som er plaget med kviser.har hatt det sånn i 3-4 år.har investert i div kremer og rens; dermalogica,MD,matis,decleor.men problemet blir ikke borte.

jeg har ikke gått til hudpleier.har tenkt tanken,men...

nå vil jeg sette i gang med noe,for dette er slitsomt.

lurer på om hudpleier er "dumt".siden det hele tiden popper ut så trenger jeg kanskje en pillekur,altså innenefra og ut?

må legge til at jeg er sunn;hverken røyker eller drikker,trener(lurer forresten på om svette og kviser henger sammen?)og spiser sunt.

hva tror dere;hudpleier eller hudlege?

takker for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tror at kviser som oftest henger sammen med det som skjer internt i kroppen, og så lenge du bruker bra produkter (som du gjør), er nok det lureste å gå til en lege.

Skrevet

Slenger meg på og sier lege. Jeg har alltid slitt med kviser, spesielt på ryggen. Etter jeg slutta på hormonprevensjon blusset de opp i ansiktet også. Nå har jeg fått en tablettkur for å se om det kan hjelpe. Legen min sa at kun medisiner ville hjelpe mot hormonrelaterte kviser, og de som har det på ryggen har de ofte pga. hormoner og overproduksjon av oljer i huden.

Lykke til.

Skrevet

takk! :)

det begynner å bli slitsomt.har mer kviser enn en fjortis jo...

har du merket noen bedring da?

og er det noen tabletter som hjelper mer enn andre?

Skrevet

Selve virkningen kommer vanligvis ikke før etter 1-3 måneder, og jeg er ikke ferdig med den første enda. Men jeg har merket at jeg ikke har fått noen særlig dype kviser i ansiktet mer. Ok, en kanskje. Men før jeg begynte kunne jeg få tre til fire skikkelig dype og vonde i uka. Huden i kinnene mine er blitt mye bedre.

Fikk aldri så mye som en hudorm der når jeg gikk på p-pille/p-plaster, men når jeg slutta. Åh! Herregud! :overrasket:

Huden på ryggen er så smått begynt å bli bedre. Jeg regner med at det vil ta litt tid.

De tablettene jeg går på er tetracykliner. Oxytetral heter de. Det er en type antibiotika. Nå i startfasen tar jeg to om dagen og to om kvelden. Etterhvert som virkningen virkelig vises skal jeg trappe ned til en hver morgen og kveld. Ikke er de dyre heller. 95,50 for en pakke på 96 tabletter.

For mer alvorlige tilfeller (seriøst store plager med acne og hudormer) kan en få utskrevet Roaccutane, men de har flere bivirkninger. De skrives sjelden ut for veldig mange får den hjelpen de trenger med tetracyklinene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...