Gå til innhold

Familiehytte og forskjellsbehandling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine svigerforeldre eier en hytte vi bruker ofte og er veldig takknemlig for å ha tilgang til.

(Den er arvet fra min svigerfars familie)

Men jeg reagerer litt på hvordan vi (mann, to barn og jeg) får bruke den i forhold til hans søster.

F.eks hun vasker aldri ut etter hun har vært der, vi kommer til stappfull skittentøyskurv og nesten tomt lintøyskap og tomt for de basisvarene vi har blitt enige om skal fylles på.

Vi nevnte det med utvask til svigers, da dro de inn og ryddet etter henne.

Men det betydde også at vi har fått nei til å bruke hytta fordi de ikke hatt tid til å  rydde eller vi måtte «ta det som det er der» om vi ville dit.

Vi har heller ikke fått lov å ta med våre venner dit men søsteren har hatt mange venner der, også utdrikkningslag.

Vi hadde litt lyst til å dra dit i 17.mai helga og spurte pent om vi kunne bruke den men et vennepar ville være med men kom med campingbil.

Fikk til svar at søsteren og de skulle dit med noen venner av søsteren.

Beklager langt men måtte få det ut..

Anonymkode: ff345...035

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånt hadde gjort at jeg hadde gitt faen i hele hytta og aldri mer reist dit. 

Anonymkode: 305e1...e3b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Får la være å vaske og fylle på dere også da

Anonymkode: 8b7b4...9ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere skulle jo sagt det direkte til søsteren, ikke til svigers.

Anonymkode: 26bc7...44c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så det var kjipt at søster kom dere i forveien og hadde spurt? 

Og det med utvask må dere jo ta med søster. 

Anonymkode: 6c5f5...338

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånne smågnisninger og irritasjoner på søsken om vasking og bruk av familiehytte osv har vi også i vår familie😅 Og de fleste av vennene mine opplever det samme, så tror det er vanlig. Min tilnærming er å bare akseptere at sånn er det når mange får benytte seg av et felles gode, og så får man heller være takknemlig for å få låne. 

Anonymkode: a8a99...34a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Svigers gidder ikke høre på gnål om at du ikke liker hvordan datteren deres etterlater hytta, det gir dem merarbeid. Derfor sier de nei til dere og ja til henne, så enkelt. Og så spurte hun vel først når det gjelder 17.mai da. 

Anonymkode: 4b062...726

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Svigers gidder ikke høre på gnål om at du ikke liker hvordan datteren deres etterlater hytta, det gir dem merarbeid. Derfor sier de nei til dere og ja til henne, så enkelt. Og så spurte hun vel først når det gjelder 17.mai da. 

Anonymkode: 4b062...726

Jeg tenker det ligger her. 

Anonymkode: d217d...64a

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor baksnakker dere henne til foreldrene hennes? hvis dere har noen problemer med hva hun har gjort på hytta, så burde dere vel klare å ta opp dette direkte med den personen dette faktisk gjelder. Jeg regner med at dere alle er voksne mennesker her?    

Og hvis dere ikke liker alt arbeidet som det fører med seg å være på denne hytta, så kan dere vel slutte å rydde etter dere? Resten av familien har vel allerede "satt standarden" her, og bevisst at de egentlig ikke bryr seg noe særlig om hvordan hytta blir satt igjen.  

Anonymkode: a2ad6...3ea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...