Liljerød Skrevet 4. mai 2023 #21 Del Skrevet 4. mai 2023 Du må tenke på deg selv og ikke på hva alle andre synes. Det er jo du som skal leve med navnet ditt. Jeg kjenner to stykker som har byttet fornavn, det gikk helt fint å venne seg til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 4. mai 2023 #22 Del Skrevet 4. mai 2023 Ville bare gjort det om navnet var virkelig ille, at det holdt meg tilbake på en måte, om jeg var ukomfortabel med det. Har et veldig vanlig navn selv, som er helt ok. På vgs hadde vi tre til med samme fornavn i klassen, som utrolig nok ikke var det vanligste navnet i klassen om vi tar med alle stavemåter. Har en kollega som har lagt til et ekstra fornavn, som er forståelig. Veldig uvanlig opprinnelig fornavn, vet ikke om andre som heter det samme. Han har sagt at det har med damer å gjøre, kanskje noen navn er et lite minus 😄 alle bruker det nye fornavnet hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #23 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Camilla er et belastet navn? 🤣 Anonymkode: 07024...fee Veldig! Anonymkode: 5ba39...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 4. mai 2023 #24 Del Skrevet 4. mai 2023 Har forresten en fetter og en kusine som begge har bytta, fra veldig ordinære navn til navn som er ganske fæle for å være ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #25 Del Skrevet 5. mai 2023 On 5/4/2023 at 10:26 AM, AnonymBruker said: At Camilla bytta forstår jeg godt. Det er jo dessverre et veldig belastet navn blitt.. Milla var ganske fint og. Litt Albert Åberg❤️ Anonymkode: 5ba39...429 Et belastet navn blitt? Er dette norsk setningsoppbygging? Camilla er ikke et belastet navn, med mindre du tenker å gruppere alle Camillaer sammen med dronningen av England. Anonymkode: 127fc...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #26 Del Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 18.23): Jeg har gjort det - ikke offisielt, men alle som kjenner meg, bruker nå kunstnerpsevdonymet mitt i stedet for døpenavnet. Dette var litt uvant til å begynne med, men ble en vane etter hvert. Anonymkode: 408ba...8f5 Hvorfor ikke gjøre det offisielt? Det er jo bare noen tastetrykk. Anonymkode: 28cc0...22c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 5. mai 2023 #27 Del Skrevet 5. mai 2023 Synes ikke Marianne er harry, men hvis du ikke er bekvem med det, står du jo fritt til å bytte, men hvis du først skal velge et nytt navn, hadde jeg valgt et navn som ikke er så oppbrukt som Maria. Det er verdens vanligste jentenavn og også ett av Norges vanligste navn med 19708 representanter bare her til lands. Fint navn, men litt kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #28 Del Skrevet 6. mai 2023 Hvis du føler navnet Maria passer deg bedre, så bytt. Det er så dumt å ikke være komfortabel i eget navn. Maria er jo også ganske likt, så det vil kanskje gjøre overgangen enklere. Anonymkode: 67258...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå