AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #61 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da hadde du ikke de rette foreldrene. Vi fikk aldri kjeft fordi vi ville prate om ting med foreldrene våre. Vi hadde ikke tv og savnet det heller ikke. Hvis det var noe vi og foreldrene våre ville se på tv, var vi til naboene og vi var alltid velkomne. Anonymkode: 91b71...772 Hvordan skal man savne TV når man ikke har det da? Og det er vel ingen som sier at dette var en tid man ikke var velkommen til noen. Så mye rart du skriver. Tror du er et troll jeg. Anonymkode: d2d78...35c 3
Gjest Made4u Skrevet 30. april 2023 #62 Skrevet 30. april 2023 Problemet her er TS sin manglende grensesetting, her har hun håndtert dette feil og så forlater hun eget barn og overlater barnet til seg selv når hun ikke takler hva hun selv ikke har evnet å unngå ved å være tydelig og å sette grenser. Ikke årets forelder der altså, det bør starte ved å lære barnet hva som er aksept for og ikke, så barnet vet hva å forholde seg til (hva som er greit og ikke). Er foreldrene som har sviktet dersom ikke det er på plass, og kan ikke skylde på barnet som plagsomt slik jeg føler TS gjør.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #63 Skrevet 30. april 2023 Du synes sikkert det var rart,men det var slik barndommen var på 50- og 60-tallet. Anonymkode: 91b71...772
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #64 Skrevet 30. april 2023 Jeg har mitt egen gjemmested. Har en skuff der med sjokolade. Deilig å ta noen minutter for meg selv. Sitter ofte der å drømmer om å ta inn på hotell noen netter...på Bahamas. Jeg har fått verdens nydeligste, fantastiske, morsomste, omsorgsfulle, sta og masete jævelbarn 😅🥰 Elsker å være mamma, men gud hvor godt det er med en pause 😄 Anonymkode: 5cd2a...98b 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #65 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har mitt egen gjemmested. Har en skuff der med sjokolade. Deilig å ta noen minutter for meg selv. Sitter ofte der å drømmer om å ta inn på hotell noen netter...på Bahamas. Jeg har fått verdens nydeligste, fantastiske, morsomste, omsorgsfulle, sta og masete jævelbarn 😅🥰 Elsker å være mamma, men gud hvor godt det er med en pause 😄 Anonymkode: 5cd2a...98b Vi foreldre er nok mye mer tilstede og krever mer av oss selv nå enn de gjorde før. Derfor trenger vi disse pausene for å hente oss inn ❤️ Mine besteforeldre og mine foreldre hadde sort belte i å ikke være tilstede. Der var det aviser og fokus på fred og ro hele tiden. Nåde oss om vi nærmet oss rundt middagshvilen 😅 Her også! Digger den lille deigklumpen med en ustoppelig vilje 😅❤️ Anonymkode: 4fc0a...b2e 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #66 Skrevet 30. april 2023 CrazyCatLady2500 skrev (25 minutter siden): Mine foreldre var født etter krigen. Men ellers kjenner jeg igjen alt du beskriver! Og jeg beundrer så dagens foreldre som prøver å være best mulig foreldre og få fram det beste i ungene og gjøre dem trygge på seg selv og verden. Ikke bare oppdra høflige (egentlig fryktsomme) unger. Amen til dette 🙌🙌🙌 Anonymkode: 4fc0a...b2e 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #67 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Nei nå har du gjort det. Fysjameg, nå har han sikkert funnet internett og er på darkweb og har lært å lage klasebomber. Du bare tror det er lego. Uansvarlig! Ville sjekket posten ekstra godt de neste dagene, om det kommer et flygersertifikat så ville jeg faktisk ha konfiskert det, uansett hvor hysterisk dere på KG mener det er. Unger har ikke noe i jagerfly å gjøre!! Anonymkode: 04e38...60d Syns det lukta hasj faktisk 😅 Anonymkode: 4fc0a...b2e 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #68 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du synes sikkert det var rart,men det var slik barndommen var på 50- og 60-tallet. Anonymkode: 91b71...772 Ja jeg tror vi kan være glade for at det er andre tider. Nå er også ikke foreldre avhengig av sine egne foreldre som kilder til kunnskap om oppvekst og oppdragelse. Takk og pris for det. Det var så mye rart før.. Anonymkode: d2d78...35c 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #69 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): I dag er ungene i barnehagen fra tidlig om morgenen til kvelden. Ungene ser foreldrene toppen 2 timer når det er hverdag. Når det omsider er helg orker ikke foreldrene ungene heller. Da er det på tide med egentid. Anonymkode: 91b71...772 Ja, jøss, hvis du definerer noen minutter i fred på et annet rom som egentid, så. Anonymkode: f19fa...7e7 3 1 1
Svartfugl Skrevet 30. april 2023 #70 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en 4 åring som i dag har på innpust og utpust mast non stop om 2 ulike ting som han ikke får. Fra han sto opp... Og uansett hva vi finner på så blir det ikke lenge før det er på an igjen. Nå trodde jeg seriøst hjernen min skulle kortslutte fullstendig.. Så nå måtte jeg bare gå å få fred. Altså jeg har gjemt meg... Jeg hører han såklart og han leker og er opptatt med Lego. Men om jeg viser meg så er det i gang igjen. Temmelig sært og despo å stikke av fra barna sine... Hvem gjør liksom det?! Noen av dere som har fått fullstendig makk i hjernebarken av konstant gnål (ja sorry det er vondt å si at barnet gnåler men nå ble det faktisk det) Så nå sitter jeg her med utrolig dårlig samvittighet men likevel så godt å få hvilt ørene litt.. Ps; det er lov å le... Sett utenfra så ser det ganske tragikomisk ut) Anonymkode: 4fc0a...b2e Det du gjorde var både naturlig og klokt. Det heter jo selvregulering. Voksne som ikke lan det, kan finne på å miste besinnelsen og slå eller skjelle ut barna sine. Du trakk deg unna og fikk et stille minutt for deg selv. Ungen din koste seg med lego. Det hadde vært noe annet om du gjorde deg utilgjengelig i en time nens gutten var redd og gråt etter mamma. Kanskje det var akkurat det han også trengte? Litt alenetid til å pusle med sitt? 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #71 Skrevet 30. april 2023 CrazyCatLady2500 skrev (45 minutter siden): Da er vi veldig uenige! Når man har forklart en gang eller to hvorfor vi ikke kan bo på slottet eller ha is til middag eller hest i hagen (eller hva det nå er en fireåring vil ha) så er det eneste rette å stenge ned den diskusjonen. Ikke med «hold kjeft» såklart , men å gi klar beskjed om at videre mas om samme tema ikke er aktuelt er faktisk det eneste rette. Det er ikke å gjøre barna en tjeneste å behandle dem som tilbakestående eller å la dem tro at dette er noe vi seriøst vurderer. Tydelige grenser gir trygge barn. Ikke rart lærere er oppgitte over dagens barn som ikke klarer å ta i mot beskjeder og innordne seg, men som skal ha spesialbehandling og degges for i det uendelige. «Per er ekstra sensitiv, Lise tåler ikke elektrisitet, Petter må få ros hver 5.minutt osv». Og psykiske lidelser blant barn eksploderer. Anonymkode: a7d1f...d8e 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #72 Skrevet 30. april 2023 Haha hvorfor? Du lar barnet overkjøre deg. Tør du ikke bare gi litt klar tale? Anonymkode: 7602d...19e 1
MammaMums Skrevet 30. april 2023 #73 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva skal dere med barn når dere ikke gidder å være sammen med dem på fritiden engang? Det neste blir vel at det blir en fødestue tilknyttet barnehagen, så kan mødrene bare overlate alle barna til barnehagen fra de er født. Anonymkode: 91b71...772 Der kom surmaga oppkast raskt ja... Ikke overraskende - Desverre😡 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #74 Skrevet 30. april 2023 Svartfugl skrev (19 minutter siden): Det du gjorde var både naturlig og klokt. Det heter jo selvregulering. Voksne som ikke lan det, kan finne på å miste besinnelsen og slå eller skjelle ut barna sine. Du trakk deg unna og fikk et stille minutt for deg selv. Ungen din koste seg med lego. Det hadde vært noe annet om du gjorde deg utilgjengelig i en time nens gutten var redd og gråt etter mamma. Kanskje det var akkurat det han også trengte? Litt alenetid til å pusle med sitt? Takk ❤️ Jeg tror helt ærlig at han kjedet noe veldig å fikk helt hakk i plata 😅 For etter time outen min så puslet vi et stort puslespill å det var ikke spm om noe siden 😅 Anonymkode: 4fc0a...b2e 1 3
Svartfugl Skrevet 30. april 2023 #75 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk ❤️ Jeg tror helt ærlig at han kjedet noe veldig å fikk helt hakk i plata 😅 For etter time outen min så puslet vi et stort puslespill å det var ikke spm om noe siden 😅 Anonymkode: 4fc0a...b2e Så fint at dere fikk en hyggelig stund sanmen etterpå. ❤️ 1
Andro Skrevet 30. april 2023 #76 Skrevet 30. april 2023 Har tatt meg et kvarter på badet innimellom ja... eller funnet på noe for å avlede tankene til barnet.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #77 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk ❤️ Jeg tror helt ærlig at han kjedet noe veldig å fikk helt hakk i plata 😅 For etter time outen min så puslet vi et stort puslespill å det var ikke spm om noe siden 😅 Anonymkode: 4fc0a...b2e Tror det var veldig greit at begge fikk restarta seg litt 😁 Anonymkode: 7a7c5...254 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #78 Skrevet 30. april 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva skal dere med barn når dere ikke gidder å være sammen med dem på fritiden engang? Det neste blir vel at det blir en fødestue tilknyttet barnehagen, så kan mødrene bare overlate alle barna til barnehagen fra de er født. Anonymkode: 91b71...772 Ahh….Man trenger ikke bruke 24 timer i døgnet på barna sine altså 🙄 Selv om man er blitt mor, er man fremdeles en person med behov for egentid og pauser. Anonymkode: d5a9e...eae 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #79 Skrevet 30. april 2023 Et annet tips til ungestyrt avslapping. La ungene tegne bane på ryggen din som de kan kjøre med bil på. Er det flere barn, så blir det kappløp! Du får ligge litt flatt på gulvet, ungene får gjøre noe litt kreisi, alle er fornøyde. Anonymkode: b2a25...9ac 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #80 Skrevet 30. april 2023 Selv om jeg setter grenser osv kan jeg godt finne på å ta meg en pause / gjemme meg litt. Det er sunt tror jeg. En time out for voksne. Anonymkode: 2105f...872 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå