tulla23 Skrevet 30. april 2023 #41 Skrevet 30. april 2023 Jeg pleier å ta med en kaffekopp og en sjokolade på do, låser døra og har en timeout 😇 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #42 Skrevet 30. april 2023 tulla23 skrev (Akkurat nå): Jeg pleier å ta med en kaffekopp og en sjokolade på do, låser døra og har en timeout 😇 Hadde det vært sært å ha kaffemaskin og et lite sjokoladelager på badet? Spør for en venn? 😅 Anonymkode: 4fc0a...b2e 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #43 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fordi jeg ikke forstår hvorfor dagens foreldre ikke vil være sammen med ungene sine. Anonymkode: 91b71...772 «Dagens foreldre» vil da være sammen med ungene sine, men det må være lov til å trenge en pause en gang i blant. Anonymkode: 8da4d...b35 5
tulla23 Skrevet 30. april 2023 #44 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde det vært sært å ha kaffemaskin og et lite sjokoladelager på badet? Spør for en venn? 😅 Anonymkode: 4fc0a...b2e Smart idé! Det skal jeg skaffe meg 😅 Har 4 små så har hendt at jeg har spist frokosten min på do også! Pleier å ha ei flaske med Pepsi max i badskapet faktisk 😅
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #45 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så barna dine leker aldri i et annet rom enn deg? I praksis er det jo null forskjell. Er ikke som om ts har låst seg inne på do en time mens ungen leter rundt og går for lut og kaldt vann. Ungen leker, ts får seg en pause. Anonymkode: bfe14...445 Jeg var alltid der hvis de hadde behov for meg. Jeg gikk ikke å gjemte meg fordi jeg ikke orket mine egne barn. Anonymkode: 91b71...772
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #46 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var alltid der hvis de hadde behov for meg. Jeg gikk ikke å gjemte meg fordi jeg ikke orket mine egne barn. Anonymkode: 91b71...772 Har du lest hva ts skriver? Barnet leker for seg selv. Står ingen steder at hun ikke er der for barnet, hun har tatt seg en liten pustepause. Alle kan bli slitne av egne barn. Er ikke som om ts har dratt på 4 ukers ferie til Spania for å hente seg inn, hun tok 7 min på naborommet med døra på gløtt. Jesus. Anonymkode: bfe14...445 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #47 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Fordi jeg ikke forstår hvorfor dagens foreldre ikke vil være sammen med ungene sine. Anonymkode: 91b71...772 Synes litt synd på deg. Du dikter jo bare opp ting i ditt eget hode. Ts skriver hun har behov for en liten pause, og dette betyr for deg at «dagens foreldre ikke vil være sammen med barna sine». Anonymkode: f19fa...7e7 4 3 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #48 Skrevet 30. april 2023 Nei nå har du gjort det. Fysjameg, nå har han sikkert funnet internett og er på darkweb og har lært å lage klasebomber. Du bare tror det er lego. Uansvarlig! Ville sjekket posten ekstra godt de neste dagene, om det kommer et flygersertifikat så ville jeg faktisk ha konfiskert det, uansett hvor hysterisk dere på KG mener det er. Unger har ikke noe i jagerfly å gjøre!! Anonymkode: 04e38...60d 3 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #49 Skrevet 30. april 2023 Gjemt meg flere ganger for 2åringen 😂 Han henger konstant i buksekanten min og uler men lar pappaen være i fred. Pleier å gjemme meg litt på vaskerommet de dagene det er verst. Vasker litt for å kamuflere at jeg har gjemt meg bort. J*vlig rent der nå iallefall. Anonymkode: bb113...af0 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #50 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har du lest hva ts skriver? Barnet leker for seg selv. Står ingen steder at hun ikke er der for barnet, hun har tatt seg en liten pustepause. Alle kan bli slitne av egne barn. Er ikke som om ts har dratt på 4 ukers ferie til Spania for å hente seg inn, hun tok 7 min på naborommet med døra på gløtt. Jesus. Anonymkode: bfe14...445 Hun mener vel at man aldri skal la unger sitte alene og leke, eller være alene ute og leke. Merkelig nok vokste hun opp på en tid der man omtrent bare var ute å lekte alene. Slik som verden er nå, så er det mer vanlig å være sammen med ungene sine ute. Før løp vi rundt alene dagen lang..Stakkars oss som er voksne nå da. 😂 Anonymkode: d2d78...35c 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #51 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun mener vel at man aldri skal la unger sitte alene og leke, eller være alene ute og leke. Merkelig nok vokste hun opp på en tid der man omtrent bare var ute å lekte alene. Slik som verden er nå, så er det mer vanlig å være sammen med ungene sine ute. Før løp vi rundt alene dagen lang..Stakkars oss som er voksne nå da. 😂 Anonymkode: d2d78...35c Ja, og jeg tør vedde på at hennes mor som var husmor satte seg ned et øyeblikk og slappet av med alle ungene ute av huset og tok seg en pust i bakken hun og 😅 Anonymkode: bfe14...445 1 3
CrazyCatLady2500 Skrevet 30. april 2023 #52 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes bare synd på dagens barn. Anonymkode: 91b71...772 For det var så mye bedre på 80-tallet når vi fikk høre at vi måtte holde kjeft og slutte å mase? Kred til ts som tar seg en pause i stedet for å bli sprø! ❤️ 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #53 Skrevet 30. april 2023 CrazyCatLady2500 skrev (8 minutter siden): For det var så mye bedre på 80-tallet når vi fikk høre at vi måtte holde kjeft og slutte å mase? Kred til ts som tar seg en pause i stedet for å bli sprø! ❤️ Ja, det var faktisk mye bedre. Anonymkode: a7d1f...d8e 2
CrazyCatLady2500 Skrevet 30. april 2023 #54 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det var faktisk mye bedre. Anonymkode: a7d1f...d8e Da er vi veldig uenige!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #55 Skrevet 30. april 2023 CrazyCatLady2500 skrev (Akkurat nå): For det var så mye bedre på 80-tallet når vi fikk høre at vi måtte holde kjeft og slutte å mase? Kred til ts som tar seg en pause i stedet for å bli sprø! ❤️ Ja. Vi som har vokst opp på 70, 80 og 90 tallet hadde foreldre som vokste opp med omsorgspersoner som var traumatiserte av krigstiden. De hadde de ikke overskudd til å være emosjonelt tilstedeværende for sine barn. De barna som vokste opp da, hadde lite leker og var mye ute. TV hadde de vel ikke tilgang på. Det var best at de ikke plagde de stakkars foreldrene sine som slet sånn da. Min mor mente at jeg og min bror var heldige fordi vi vokste opp på en tid da vi kunne få klær, leker og gaver til jul og bursdag. Et tak over hodet. Altså det som er helt basisk av behov. hun tenkte ikke på hva pedagogikk var for noe, eller at barn hadde følelser og tanker og noe å si og behov for å bli sett. Ja jeg dro på fisketur med min far, men snakket han med meg om mine tanker og følelser og fikk meg til å føle meg trygg? nei. Begge mine foreldre vokste opp med at barn ikke skulle plage sin traumatiserte far og mor med vissvass og tullete barnefølelser og helst skulle de ikke bli sett eller merket noe til. Heldigvis er det andre tider nå. Men når jeg ser tilbake så var det ikke så ille å vokse opp med fine leker, og i en tid der vi ikke hadde telefoner og iPad. Men barna nå er heldige som har foreldre som er oppdaterte og tilstede, fordi vi har tilgang på masse kunnskap om barn og deres behov. Føler ikke anonym 772 er opplyst om dette i det hele tatt jeg, eller er interessert i en faktisk diskusjon. Der er det bare preik om hvor flink hun er i forhold til TS og hvor flinke hennes foreldre var. 🤷♀️ Anonymkode: d2d78...35c 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #56 Skrevet 30. april 2023 CrazyCatLady2500 skrev (8 minutter siden): For det var så mye bedre på 80-tallet når vi fikk høre at vi måtte holde kjeft og slutte å mase? Kred til ts som tar seg en pause i stedet for å bli sprø! ❤️ I dag er ungene i barnehagen fra tidlig om morgenen til kvelden. Ungene ser foreldrene toppen 2 timer når det er hverdag. Når det omsider er helg orker ikke foreldrene ungene heller. Da er det på tide med egentid. Anonymkode: 91b71...772 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #57 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I dag er ungene i barnehagen fra tidlig om morgenen til kvelden. Ungene ser foreldrene toppen 2 timer når det er hverdag. Når det omsider er helg orker ikke foreldrene ungene heller. Da er det på tide med egentid. Anonymkode: 91b71...772 tull på deg. Anonymkode: d2d78...35c 4
CrazyCatLady2500 Skrevet 30. april 2023 #58 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Vi som har vokst opp på 70, 80 og 90 tallet hadde foreldre som vokste opp med omsorgspersoner som var traumatiserte av krigstiden. De hadde de ikke overskudd til å være emosjonelt tilstedeværende for sine barn. De barna som vokste opp da, hadde lite leker og var mye ute. TV hadde de vel ikke tilgang på. Det var best at de ikke plagde de stakkars foreldrene sine som slet sånn da. Min mor mente at jeg og min bror var heldige fordi vi vokste opp på en tid da vi kunne få klær, leker og gaver til jul og bursdag. Et tak over hodet. Altså det som er helt basisk av behov. hun tenkte ikke på hva pedagogikk var for noe, eller at barn hadde følelser og tanker og noe å si og behov for å bli sett. Ja jeg dro på fisketur med min far, men snakket han med meg om mine tanker og følelser og fikk meg til å føle meg trygg? nei. Begge mine foreldre vokste opp med at barn ikke skulle plage sin traumatiserte far og mor med vissvass og tullete barnefølelser og helst skulle de ikke bli sett eller merket noe til. Heldigvis er det andre tider nå. Men når jeg ser tilbake så var det ikke så ille å vokse opp med fine leker, og i en tid der vi ikke hadde telefoner og iPad. Men barna nå er heldige som har foreldre som er oppdaterte og tilstede, fordi vi har tilgang på masse kunnskap om barn og deres behov. Føler ikke anonym 772 er opplyst om dette i det hele tatt jeg, eller er interessert i en faktisk diskusjon. Der er det bare preik om hvor flink hun er i forhold til TS og hvor flinke hennes foreldre var. 🤷♀️ Anonymkode: d2d78...35c Mine foreldre var født etter krigen. Men ellers kjenner jeg igjen alt du beskriver! Og jeg beundrer så dagens foreldre som prøver å være best mulig foreldre og få fram det beste i ungene og gjøre dem trygge på seg selv og verden. Ikke bare oppdra høflige (egentlig fryktsomme) unger. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #59 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Vi som har vokst opp på 70, 80 og 90 tallet hadde foreldre som vokste opp med omsorgspersoner som var traumatiserte av krigstiden. De hadde de ikke overskudd til å være emosjonelt tilstedeværende for sine barn. De barna som vokste opp da, hadde lite leker og var mye ute. TV hadde de vel ikke tilgang på. Det var best at de ikke plagde de stakkars foreldrene sine som slet sånn da. Min mor mente at jeg og min bror var heldige fordi vi vokste opp på en tid da vi kunne få klær, leker og gaver til jul og bursdag. Et tak over hodet. Altså det som er helt basisk av behov. hun tenkte ikke på hva pedagogikk var for noe, eller at barn hadde følelser og tanker og noe å si og behov for å bli sett. Ja jeg dro på fisketur med min far, men snakket han med meg om mine tanker og følelser og fikk meg til å føle meg trygg? nei. Begge mine foreldre vokste opp med at barn ikke skulle plage sin traumatiserte far og mor med vissvass og tullete barnefølelser og helst skulle de ikke bli sett eller merket noe til. Heldigvis er det andre tider nå. Men når jeg ser tilbake så var det ikke så ille å vokse opp med fine leker, og i en tid der vi ikke hadde telefoner og iPad. Men barna nå er heldige som har foreldre som er oppdaterte og tilstede, fordi vi har tilgang på masse kunnskap om barn og deres behov. Føler ikke anonym 772 er opplyst om dette i det hele tatt jeg, eller er interessert i en faktisk diskusjon. Der er det bare preik om hvor flink hun er i forhold til TS og hvor flinke hennes foreldre var. 🤷♀️ Anonymkode: d2d78...35c Da hadde du ikke de rette foreldrene. Vi fikk aldri kjeft fordi vi ville prate om ting med foreldrene våre. Vi hadde ikke tv og savnet det heller ikke. Hvis det var noe vi og foreldrene våre ville se på tv, var vi til naboene og vi var alltid velkomne. Anonymkode: 91b71...772 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #60 Skrevet 30. april 2023 CrazyCatLady2500 skrev (1 minutt siden): Mine foreldre var født etter krigen. Men ellers kjenner jeg igjen alt du beskriver! Og jeg beundrer så dagens foreldre som prøver å være best mulig foreldre og få fram det beste i ungene og gjøre dem trygge på seg selv og verden. Ikke bare oppdra høflige (egentlig fryktsomme) unger. Ja, mine også, men min mor og min far hadde foreldre som levde under krigen og hadde traumer av det. Tyskerene angrep på 40 tallet. Min mor ble født på 50 tallet. Så da hadde hun foreldre som opplevde krigen, og det var dårlig økonomi og vanskelige kår og alkoholisme som preget livene deres. Anonymkode: d2d78...35c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå