Gå til innhold

Nå driter SV på draget igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nei, det veit jeg:)

Jeg føler rett og slett at det er blitt vanskelig å komme med kritikk til Israel uten å bli beskyldt for antisemittisme, antisionisme osv i det uendelige.

Så enig så enig, Diktern! Ser i Aftenposten i dag at "Det er vondt å være jøde i Norge i dag"da en boikott ses på som en antisemittisk aksjon. For noe sprøyt! Det må være mulig å skille snørr og bart å se på en prostest mot den israelske stat som nettopp det - og ikke jødehat. For noen år tilbake var det en boikottaksjon mot fransk vin (og andre franske varer) Det var da ingen den gang som ble mistenkt for av den grunn hate franskMENN??

Ambi

:smoke:

Forstår forøvrig ikke hvorfor et engasjement i en sak skal undermineres fordi engasjementet ikke er like strekt rettet mot andre saker (ref. Syria/Iran osv. ) Personlig er jeg engasjert mot ALL undertrykking enten den er rettet mot - eller utført av - kristne, muslimer, jøder eller hvilke som helst andre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eller komme med kritikk av muslimer/muslimske land uten å være rasist. Noe kanskje enkelte i RV bør tenke litt over ;).

Hehe

fullt lovlig å kritisere muslimer og muslimske land, gjør det sjøl jeg. Men det hører vel ikke helt til saka...

:forvirret:

Skrevet

Halvorsen brøt spillereglene i regjeringen. Men det var tross alt ikke noe særlig umoralsk det hun gjorde. Det som er umoralsk, det er å være "venn av Israel".

I den store sammenheng er det derfor regjeringen som har mest grunn til å skamme seg.

Skrevet

Tråden er ryddet. Remyline Moderator

Skrevet
Hehe

fullt lovlig å kritisere muslimer og muslimske land,

:forvirret:

Er det det?

Skrevet

Er det noen koalisjon regjering som ikke har hatt uenigheter? Jeg er helt enig ai at det er dumt av SV å gå så klart ut i media å fronte sine meninger, men de må jo faktisk vise sine standpunkt selvom de er i en regjering.

Npr det kommer til boikott av Israelske varer, så har jeg personlig gjort det i mange år, og blitt enda flinkere til det etter at de begynte å bygge en mur for å "stoppe" selvmordsbombere. Jeg blir lei meg hvergang jeg ser bilder at denne muren og hvis jeg kan ta et standpunkt mot det ved ikke å handle israelske varer, så gjør jeg det!

Jeg synes det er forferdelig at vi i 2006 som verden bare sitter å ser på at et land undertrykker deler av sin befolkning bare fordi de har en annen religion (Vet at det er mye mer komplekst, men gidder ikke å utdype det...!) FN har fordømt byggingen, men allikevel godtas det, det vitner om liten handle kraft, spør du meg!!!

Skrevet

Tror det er noen her som ikke kjenner konflikten i Midt-Østen godt nok. Riktignok har Israel okkupert landområder, men Israels vilje til fred er nå veldig stor. Men palestinerne må få stopp på terrorismen før de kan regne med forsoning. Ikke før.

Gjest Gjesten
Skrevet
Tror det er noen her som ikke kjenner konflikten i Midt-Østen godt nok. Riktignok har Israel okkupert landområder, men Israels vilje til fred er nå veldig stor. Men palestinerne må få stopp på terrorismen før de kan regne med forsoning. Ikke før.

Interessant standpunkt- for ikkje å snakke om interessant bruk av hersketeknikk. Det du seier er altså at dersom nokon okkuperer eit land for så å ville ha fred, så bør dei som opprinneleg budde i det området gje seg over og akseptere den utstrakte handa?

Skrevet
Interessant standpunkt- for ikkje å snakke om interessant bruk av hersketeknikk. Det du seier er altså at dersom nokon okkuperer eit land for så å ville ha fred, så bør dei som opprinneleg budde i det området gje seg over og akseptere den utstrakte handa?

Du vet, forhåpentligvis, at Israel nå, (iallfall med A Sharon) har gitt sterke signaler om ettergivelser mht landområder, og ryddet store jødiske bosettinger for å forberede en fredsoppgjørelse. Men med det ukontrollerte terroristanarki som råder på palestinsk side, så blir det neppe noe klima for fredsarbeid med det første. For hvert israelsk barn som palestinerne sprenger i filler, så kan man faktisk forstå at det blir lenger og lenger fram til fred i Midt-Østen.

Gjest Gjesten
Skrevet (endret)
Du vet, forhåpentligvis, at Israel nå, (iallfall med A Sharon) har gitt sterke signaler om ettergivelser mht landområder, og ryddet store jødiske bosettinger for å forberede en fredsoppgjørelse. Men med det ukontrollerte terroristanarki som råder på palestinsk side, så blir det neppe noe klima for fredsarbeid med det første. For hvert israelsk barn som palestinerne sprenger i filler, så kan man faktisk forstå at det blir lenger og lenger fram til fred i Midt-Østen.

Joa, signal og prat høyrer vi. Store jødiske busetningar? Nei, dei var ikkje store, dei var på langt nær mange nok og frå rett område til å stette krava og behova frå den opprinnelege befolkninga i området. For kvar palestinske barn som dør på grenseovergangane fordi dei ikkje kjem seg på sjukehus og blir sprengt i filler og skotne av israelske militære styrkar blir det også lenger og lenger frå fred ja. Dei palestinske områda er ikkje samanhengande og har ikkje god nok tilgang på reint vatn som er livsviktig for menneske. Dette må også takast hensyn til.

Endret av attegløyma
Skrevet
Joa, signal og prat høyrer vi. Store jødiske busetningar? Nei, dei var ikkje store, dei var på langt nær mange nok og frå rett område til å stette krava og behova frå den opprinnelege befolkninga i området. For kvar palestinske barn som dør på grenseovergangane fordi dei ikkje kjem seg på sjukehus og blir sprengt i filler og skotne av israelske militære styrkar blir det også lenger og lenger frå fred ja. Dei palestinske områda er ikkje samanhengande og har ikkje god nok tilgang på reint vatn som er livsviktig for menneske. Dette må også takast hensyn til.

Hvis du ikke skjønner at det palestinske selvstyret må få kontroll over sine terroristreir, før fredsprosessen kan komme videre, så ser jeg liten grunn til å fortsette denne diskusjonen.

Nøyer meg med å konstatere at SV har boikottstøtte fra følgende stater: Syria, Jordan, Egypt, Irak og Iran. INGEN andre nasjoner. Fint selskap, som vår finansminister og framtredende regjeringsmedlem, er i.

Gjest Gjesten
Skrevet

Og så lenge du ikkje skjønnar at alle saker har meir enn ei side, også kven som bør få kontroll over kva, så er eg endeleg einig med deg; Det er ikkje noko poeng i å fortsette diskusjonen. Du bør arbeide litt med dei argumentative ferdigheitene dine, då hersketeknikkar som:

Hvis du ikke skjønner
blir gjennomskua av fleire enn meg her på KG.
Skrevet (endret)
Forstår forøvrig ikke hvorfor et engasjement i en sak skal undermineres fordi engasjementet ikke er like strekt rettet mot andre saker (ref. Syria/Iran osv. ) Personlig er jeg engasjert mot ALL undertrykking enten den er rettet mot - eller utført av - kristne, muslimer, jøder eller hvilke som helst andre!

Man må jo være rettferdig når man sitter med makt i en regjering. Nytter ikke bare å plukke ut ett land uten å se på de som har mye værre forhold. Israel undertrykker ikke kvinner engang - det gjør de landene som er enig med boykott som er nevnt her tidligere.

Endret av Utenriksmedister
Skrevet
Og så lenge du ikkje skjønnar at alle saker har meir enn ei side, også kven som bør få kontroll over kva, så er eg endeleg einig med deg; Det er ikkje noko poeng i å fortsette diskusjonen. Du bør arbeide litt med dei argumentative ferdigheitene dine, då hersketeknikkar som:  blir gjennomskua av fleire enn meg her på KG.

Registrerer med en viss undring at min person for deg er viktigere i dette debattbildet, enn terroraksjoner utført av Palestina-anarkiet. Det største hinderet for en fredsprosess, er visst ikke særlig relevant for deg.

Gjest Gjesten
Skrevet

Din blotte eksistens på denne jord er meg revnande likegyldig. No er det tilfeldigvis dine argument eg vel å argumentere mot. Og no melder eg meg ut, dette blir for einspora, forenklande og simpelt.

Skrevet
Din blotte eksistens på denne jord er meg revnande likegyldig. No er det tilfeldigvis dine argument eg vel å argumentere mot. Og no melder eg meg ut, dette blir for einspora, forenklande og simpelt.

Ikke særlig kreativ måte, men dog en måte å erklære sin motstand mot det ALLE nøytrale meklingsmiljøer verden rundt mener, nemlig at terrorismen må stoppes. Både nyttig og tragisk å registrere.

Gjest Gjesten
Skrevet

Billige argument. Ingen innlegg eg nokon gong har skrive er imot stans av terrorisme. Eg er no offisielt ute av diskusjonen.

Skrevet
Billige argument. Ingen innlegg eg nokon gong har skrive er imot stans av terrorisme. Eg er no offisielt ute av diskusjonen.

Ganske oppsiktsvekkende at du må bruke 5 innlegg i en Midt-Østen diskusjon, før du tilkjennegir at du er motstander av terrorisme. Dog bedre sent enn aldri.

Skrevet

Barn i mange religiøse islamske miljøer blir lært opp fra de er små at det er ok med terrorisme (Jihad). Mye bra folk som blir ødelagte av hjernevasking.

Skrevet (endret)
SV klarer ikke å være i regjering sammen med andre partier. De oppfører seg jo som ungdomsskoleelever. Partier vil sky SV som pesten som samarbeidsprtnere i fremtiden. De passer best i opposisjon:

"Finansminister Kristin Halvorsen og SV bryter med regjeringens linje og ber norske forbrukere og kommuner boikotte israelske varer og tjenester.

Ifølge Dagbladet kommer utspillet fra Halvorsen som en overraskelse på utenriksministeren

"

http://pub.tv2.no/nettavisen/na24/article526975.ece

Denne saken har vel ikke blitt mindre aktuell nå som Kristin fremmet forslag om boykott igjen i dag og stemte ja til det.

"Motsetning

Kristin Halvorsens forslag og stemmegivning står i skarp kontrast til beklagelsen hun la ut på Finansdepartementets hjemmesider fredag."

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle530274.ece

Dette kan nok virke temmelig ammatørmessig av et regjeringsmedlem.

Jeg må innrømme at det var ihvertfall ordet ammatør som slo inn i mitt hode da jeg leste artikkelen.

Endret av Utenriksmedister

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...