Gjest Utenriksmedister Skrevet 5. januar 2006 #1 Skrevet 5. januar 2006 SV klarer ikke å være i regjering sammen med andre partier. De oppfører seg jo som ungdomsskoleelever. Partier vil sky SV som pesten som samarbeidsprtnere i fremtiden. De passer best i opposisjon: "Finansminister Kristin Halvorsen og SV bryter med regjeringens linje og ber norske forbrukere og kommuner boikotte israelske varer og tjenester. Ifølge Dagbladet kommer utspillet fra Halvorsen som en overraskelse på utenriksministeren " http://pub.tv2.no/nettavisen/na24/article526975.ece
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2006 #2 Skrevet 5. januar 2006 De har vel ikke akkurat overbevist nei......
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 5. januar 2006 #3 Skrevet 5. januar 2006 (endret) JEg er uenig med SV i denne saken (også), men jeg ser ikke helt problemet. Det er da ikke noe nytt at ulike partier i en flerpartiregjering har ulikt syn i enkeltsaker? Eller mener du at AP driter på draget fordi de er for EU mens flertallet av regjeringspartiene er imot? Eller at KrF bæsjet på leggen da de var mot dagens abortlov, mens de andre partiene var for? Eller at Høyre gjorde seg umulig å samarbeide med fordi de ville ha 30 milliarder mer i skattelette enn de andre partiene i regjeringen? Endret 5. januar 2006 av barne- og familiemedister
Gjest Miloine Skrevet 5. januar 2006 #4 Skrevet 5. januar 2006 JEg er uenig med SV i denne saken (også), men jeg ser ikke helt problemet. Det er da ikke noe nytt at ulike partier i en flerpartiregjering har ulikt syn i enkeltsaker? ← Du skrev det jeg skulle skrive, derfor enig
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #5 Skrevet 5. januar 2006 De kan ha ulike meninger, fint det, men når de sitter sammen i regjering må man ha felles agenda og heller krangle på møterommet sitt. Istedet er de offentlig i opposisjon til egen regjering.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #7 Skrevet 5. januar 2006 "Unger som leker regjering lol". I motsettning til mer seriøse aktører som vil gi oss alle sammen 15000,- til shopping og festing! La oss gjøre det som vi alltid har gjort her i nisselandet, la oss gi bukken i oppdrag å passe på havresekken så blir alt så mye bedre.
Gjest Bodillen Skrevet 5. januar 2006 #8 Skrevet 5. januar 2006 Det er vel snarere Arbeiderpartiet som har driti på draget her... De visste godt hvem de gikk i regjering med. At kristin Halvorsen er ei dame som ikke er typen til å forstille seg, det vet Jens utmerket godt...
Gjest cecilia Skrevet 5. januar 2006 #10 Skrevet 5. januar 2006 Jeg synes hele regjeringa har driti på draget i denne saken her. Det blir mer og mer tydelig ettersom tiden går hvor desperate alle disse tre regjeringspartiene har vært gjennom valget for å komme til makten. Hva er det egentlig de er enige om i det heletatt bortsett fra at de mislikte den forrige regjeringen? Det har jeg hvertfall aldri skjønt. En annen urovekkende ting er at Kristin Halvorsen, som selveste statsminister går ut med en slik ting i media. Hun klarer liksom ikke å dy seg. Så ufattelig barnslig Vedder alt på at SV ikke sitter lenge, for makan til inkompetente folk skal du lete lenge etter.
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 5. januar 2006 #11 Skrevet 5. januar 2006 (endret) Hva er det egentlig de er enige om i det heletatt bortsett fra at de mislikte den forrige regjeringen? Det har jeg hvertfall aldri skjønt. En annen urovekkende ting er at Kristin Halvorsen, som selveste statsminister går ut med en slik ting i media. Hun klarer liksom ikke å dy seg. Så ufattelig barnslig Vedder alt på at SV ikke sitter lenge, for makan til inkompetente folk skal du lete lenge etter. ← Dette innlegget, derimot, stråler av kompetanse og modenhet. Tipper "selveste statsminister" Kristin Halvorsen er kry! Endret 5. januar 2006 av barne- og familiemedister
Gjest 2324 Skrevet 5. januar 2006 #12 Skrevet 5. januar 2006 (endret) Ok, jeg har ikke sett på nyhetene i det siste, men har Halvorsen blitt statsminister! Endret 5. januar 2006 av Milah
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 5. januar 2006 #13 Skrevet 5. januar 2006 Det påstås i hvert fall fra hold som anser seg mer kompetent enn Halvorsen.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #14 Skrevet 5. januar 2006 det er ett ord som dekker denne saken ganske godt, og det er "uprofessjonelt"
Gjest Gjest_Knut_* Skrevet 5. januar 2006 #15 Skrevet 5. januar 2006 Vi får den regjering vi fortjener,er vi sauer under valget så ja lev med det å tenk dere om neste gang.Garanterer en ting det blir værre fremover renta stiger skatten stiger norges forhold til usa vil forverre seg og livet generelt blir dyrere og mer tung grodd pga all styring kontroll og det ender opp med ansvarskrivelse fra ledene myndigheter.Det er ikke lenger ap det er funksjonærpartiet som har ett mål dekke egen bak!!!!!!!!!
Gjest cecilia Skrevet 5. januar 2006 #16 Skrevet 5. januar 2006 Beklager, mente selvfølgelig FINANSMINISTER
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #17 Skrevet 6. januar 2006 Den store skokken av SV-damer her inne, som var så veldig glad for at det ble en ny regjering, holder klokelig nok kjeft for tida. Jeg spår at SV er kastet ut av den rød-grønne regjeringen før stortingsperioden er over. Jens kan ikke regjere sammen med slike bavianer.
Champagnepiken Skrevet 6. januar 2006 #18 Skrevet 6. januar 2006 Jeg spår at SV er kastet ut av den rød-grønne regjeringen før stortingsperioden er over. Jens kan ikke regjere sammen med slike bavianer. ← Vel, da ryker jo hele flertallet i Stortinget, som var ideen med hele regjeringa. Derfor spår jeg at de holder sammen lenger enn vi tror.
Ambi Skrevet 6. januar 2006 #19 Skrevet 6. januar 2006 Nå er det jo en grunn til at SV sitter i regjering - nettopp et stort antall stemmer. Og for SV-velgere er ikke boikott av varer fra israel noen fremmed tanke - så hvorfor så overrasket?? Selv kan jeg ikke huske sist jeg kjøpte Jaffa-appelsiner Ambi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå