AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Hei! Nå er jeg uføre og alene mor, men far har barnet annen ver helg og vi har blitt enige om at vi skal ha 3 uker ver med 5 åringen i sommerferie, det vil si at barnet begynner med sommerferien sin 26.06.23 til og begynner i barnehagen igjen 07.08.23 det blir hele 6 uker. Men kan barnehagen kreve at barnet ikke kan ta mer en 4 ukers sommerferie? Synes det er teit. eller er det bare anbefalt? Anonymkode: 85447...5db
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Ingen barnehage krever at barnet tar maks 4 uker ferie i sommerferien. Anonymkode: 1840d...801 32
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 Hvor har du det fra at det er maks 4 uker med sommerferie? Man får vel ta så mange uker man ønsker. I vår barnehage er det minst 4 uker som er kravet. Anonymkode: 09861...8c1 14
Grüner Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Nå er jeg uføre og alene mor, men far har barnet annen ver helg og vi har blitt enige om at vi skal ha 3 uker ver med 5 åringen i sommerferie, det vil si at barnet begynner med sommerferien sin 26.06.23 til og begynner i barnehagen igjen 07.08.23 det blir hele 6 uker. Men kan barnehagen kreve at barnet ikke kan ta mer en 4 ukers sommerferie? Synes det er teit. eller er det bare anbefalt? Anonymkode: 85447...5db Hvilken barnehage er det som setter maksgrense på sommerferie? Aldri hørt om. Men alle må ha minimum 3 ukers sammenhengende sommerferie + én uke til med ferie i tillegg til planleggingsdager hvor bhg er stengt. 8
Gjest Sprite Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 Dette har du misforstått. Barnet skal ha MINST 3 uker ferie i sommerferien og 4 uker totalt i løpet av 1 år
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #6 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hei! Nå er jeg uføre og alene mor, men far har barnet annen ver helg og vi har blitt enige om at vi skal ha 3 uker ver med 5 åringen i sommerferie, det vil si at barnet begynner med sommerferien sin 26.06.23 til og begynner i barnehagen igjen 07.08.23 det blir hele 6 uker. Men kan barnehagen kreve at barnet ikke kan ta mer en 4 ukers sommerferie? Synes det er teit. eller er det bare anbefalt? Anonymkode: 85447...5db Selvsagt kan de ikkd kreve det. Min hadde 8 uker ferie hver sommer Anonymkode: c0341...9e2
Mezzosoprena Skrevet 30. april 2023 #7 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Nå er jeg uføre og alene mor, men far har barnet annen ver helg og vi har blitt enige om at vi skal ha 3 uker ver med 5 åringen i sommerferie, det vil si at barnet begynner med sommerferien sin 26.06.23 til og begynner i barnehagen igjen 07.08.23 det blir hele 6 uker. Men kan barnehagen kreve at barnet ikke kan ta mer en 4 ukers sommerferie? Synes det er teit. eller er det bare anbefalt? Anonymkode: 85447...5db Hvordan har du egentlig plukket opp at en barnehage krever at barnet ikke tar mer enn 4 ukers ferie? For det er det nemlig ingen barnehager som gjør.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #8 Skrevet 30. april 2023 Barn skal ha minimum 4 uker ferie, ikke maks. Kos dere med lang sommerferie sammen ❤ Anonymkode: 74b44...9ac 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #9 Skrevet 30. april 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Barn skal ha minimum 4 uker ferie, ikke maks. Kos dere med lang sommerferie sammen ❤ Anonymkode: 74b44...9ac Ikke her. Her er det 3 uker Anonymkode: 01b17...555
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #10 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Nå er jeg uføre og alene mor, men far har barnet annen ver helg og vi har blitt enige om at vi skal ha 3 uker ver med 5 åringen i sommerferie, det vil si at barnet begynner med sommerferien sin 26.06.23 til og begynner i barnehagen igjen 07.08.23 det blir hele 6 uker. Men kan barnehagen kreve at barnet ikke kan ta mer en 4 ukers sommerferie? Synes det er teit. eller er det bare anbefalt? Anonymkode: 85447...5db Har jobbet i barnehage, og det som nok har blitt uttalt er at de ønsker at barnet ikke har mer enn 4 ukers feire, da de nok mistenker at barnet blir sittende hjemme med deg og far i 6 uker fremfor å sosialisere med andre barn. Vi hadde tilfeller i vår barnehage hvor vi så enkelte barn fikk en mye mer negativ oppførsel etter å ha vært for lenge hjemme med foreldre uten å være i barnehagen, hvor disse foreldrene ble bedt om å sende barnet i barnehagen hver dag. Anonymkode: dd5da...774 1 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #11 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ikke her. Her er det 3 uker Anonymkode: 01b17...555 Nei, det er fire. Planleggingsdager regnes som ferie. Anonymkode: 99e57...edd 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #12 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke her. Her er det 3 uker Anonymkode: 01b17...555 Minimum 4 uker i året Anonymkode: 74b44...9ac 1
Visla Skrevet 30. april 2023 #13 Skrevet 30. april 2023 Det tviler jeg på er noe problem. Mine barn har omtrent alltid hatt fri nesten hele skoleferien da far er lærer. nå etter vi skilte oss har vi to uker sammenhengende hver i juli. Så da har yngste som fortsatt går i barnehagen minst 4 uker fri 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #14 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har jobbet i barnehage, og det som nok har blitt uttalt er at de ønsker at barnet ikke har mer enn 4 ukers feire, da de nok mistenker at barnet blir sittende hjemme med deg og far i 6 uker fremfor å sosialisere med andre barn. Vi hadde tilfeller i vår barnehage hvor vi så enkelte barn fikk en mye mer negativ oppførsel etter å ha vært for lenge hjemme med foreldre uten å være i barnehagen, hvor disse foreldrene ble bedt om å sende barnet i barnehagen hver dag. Anonymkode: dd5da...774 Det har bhg ikke noe lov til å anta. Uproft Anonymkode: c0341...9e2 8
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #15 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har jobbet i barnehage, og det som nok har blitt uttalt er at de ønsker at barnet ikke har mer enn 4 ukers feire, da de nok mistenker at barnet blir sittende hjemme med deg og far i 6 uker fremfor å sosialisere med andre barn. Vi hadde tilfeller i vår barnehage hvor vi så enkelte barn fikk en mye mer negativ oppførsel etter å ha vært for lenge hjemme med foreldre uten å være i barnehagen, hvor disse foreldrene ble bedt om å sende barnet i barnehagen hver dag. Anonymkode: dd5da...774 Er dette sant?! Jeg har aldri hørt noe lignende, det er sjokkerende (for meg). Dere ber foreldre om at barnet ikke skal ha mer enn fire ukers ferie, at det er bedre at barnet er i barnehagen? Å mene det i sitt stille sinn er en ting, men SI det? Det er et problem at barn «blir sittende hjemme»? Anonymkode: 74075...d50 9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #16 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er dette sant?! Jeg har aldri hørt noe lignende, det er sjokkerende (for meg). Dere ber foreldre om at barnet ikke skal ha mer enn fire ukers ferie, at det er bedre at barnet er i barnehagen? Å mene det i sitt stille sinn er en ting, men SI det? Det er et problem at barn «blir sittende hjemme»? Anonymkode: 74075...d50 ts Er akkurat denne jeg framstår til at det er anbefalt får barnet og ha maks 4 uker sommerferie, da tenker jeg at er det så gale å ta 6 ukers sommer ferie? Tviler på fleste som har barnet 6-8 uker i sommerferien sitter bare hjemme med barnet i det fine været. Mange går ut og barnet har venner, søsken og søskenbarn, så det er ikke slikt at barnet ikke skal se noen andre barn for barnehagen. Anonymkode: 85447...5db 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #17 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er dette sant?! Jeg har aldri hørt noe lignende, det er sjokkerende (for meg). Dere ber foreldre om at barnet ikke skal ha mer enn fire ukers ferie, at det er bedre at barnet er i barnehagen? Å mene det i sitt stille sinn er en ting, men SI det? Det er et problem at barn «blir sittende hjemme»? Anonymkode: 74075...d50 Det er ikke vanlig, da er det snakk om svært dårlig omsorgsevne , ikke st de bare skal være hjemme Anonymkode: c0341...9e2 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #18 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har jobbet i barnehage, og det som nok har blitt uttalt er at de ønsker at barnet ikke har mer enn 4 ukers feire, da de nok mistenker at barnet blir sittende hjemme med deg og far i 6 uker fremfor å sosialisere med andre barn. Vi hadde tilfeller i vår barnehage hvor vi så enkelte barn fikk en mye mer negativ oppførsel etter å ha vært for lenge hjemme med foreldre uten å være i barnehagen, hvor disse foreldrene ble bedt om å sende barnet i barnehagen hver dag. Anonymkode: dd5da...774 Hadde barnehagen ytret noe sånt til meg, hadde jeg byttet barnehage tvert! Barnehagen har lite med å anta, eller dømme hvordan foreldrene ønsker å anvende barnas/sin egen ferie. Dersom dere er redde for at omsorgsevnen ikke er god nok. Er det barnevernssak. ut over det, får det være opp til foreldrene, hvordan de ønsker å disponere barnehagen, som faktisk er det frivillig tilbud. Mine barn har aldri vært i barnehagen i skolens ferier, nettopp fordi vi har muligheten til å la være. Har aldri hørt noe annet en positive holdninger rundt dette i barnas barnehager. Anonymkode: 00e74...667 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #19 Skrevet 30. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Minimum 4 uker i året Anonymkode: 74b44...9ac Det er bare en anbefaling, ikke noe krav. (Hos oss) Anonymkode: 01b17...555 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #20 Skrevet 30. april 2023 Jeg er lærer og har barnet hjemme 6-7 uker hver sommer, nesten 2 uker til jul, hele påsken og halve høst- og vinterferien. Aldri fått beskjed om at det er for mye ferie, heller at det er bra for barnet å få så mye fri Anonymkode: 854b2...df2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå