Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 3 år siden snakket jeg lenge med en på tinder, typ i flere måneder. Vi endte opp med å ligge sammen 2-3 ganger, avtalte overnatting og rett etterpå møtte han ei dame som han ble sammen med. Han hadde da skrevet til meg ting som «gleder meg til du flytter inn» etc, noe som var spesielt selv om vi hadde snakket mye. Jeg endte opp med å slette han på snap og Instagram siden han tydeligvis hadde funnet seg noen. Har han fortsatt på Facebook 

Rett etterpå fant jeg meg også en, og er idag forlovet - noe han ganske sikkert har sett på Facebook. Jeg legger ofte ting ut av kjæresten min i tillegg. 

Plutselig har jeg begynt å få opp at han stalker Instagram storyene mine, og lurer på hvorfor han gjør dette? Han er fortsatt i ett forhold og kjenner det nesten er litt creepy at han plutselig stalker meg etter så mange år. Dette er ikke ett engangstilfelle heller, men hver gang jeg legger ut ting

Anonymkode: daaf8...8d4

Videoannonse
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet

Å lese ting du har lagt ut offentlig er ikke å stalke men å lese offentlig informasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis å se på stort er stalking, så stalker jeg tydeligvis mange 😂

Anonymkode: 30826...e50

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

*story 

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke stalking..

Personforfølgelse, eller stalking, er en eller flere typer handlinger som i seg selv kan være mindre alvorlige, men som gjentas systematisk og over noe tid og dermed innebærer en alvorlig krenkelse av den som rammes, https://snl.no/personforfølgelse_-_stalking

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han søker meg jo opp hver gang siden han ikke følger meg da, er vell heller dette jeg mener er stalking 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg også 👀

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (Akkurat nå):

Dette er ikke stalking..

Personforfølgelse, eller stalking, er en eller flere typer handlinger som i seg selv kan være mindre alvorlige, men som gjentas systematisk og over noe tid og dermed innebærer en alvorlig krenkelse av den som rammes, https://snl.no/personforfølgelse_-_stalking

Det er jo ett ordtak for at man blir overvåket jevnlig av en person, noe jeg blir 

AnonymBruker
Skrevet
theTitanic skrev (4 minutter siden):

Å lese ting du har lagt ut offentlig er ikke å stalke men å lese offentlig informasjon. 

Du hørtes gammeldags ut. Fordi om jeg legger ut noe offentlig er det ikke slik at alle på jordkloden ser dette, det er jo kun de som følger med på meg 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ett ordtak for at man blir overvåket jevnlig av en person, noe jeg blir 

Å se på story til andre land personer er ikke å overvåke de, eller føler du at du stalker og overvåker en venninne om du klikker på storyen hennes? 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Å se på story til andre land personer er ikke å overvåke de, eller føler du at du stalker og overvåker en venninne om du klikker på storyen hennes? 

Leser du hva jeg skriver eller velger du bare å lese det du selv vil? Selvfølgelig er det ikke det om det er en venninne, men her er det snakk om at han ikke følger meg, men søker meg opp daglig og ser alt jeg legger ut 

• Liker 2
Skrevet

Antagelig er han vel bare nysgjerrig. Trenger ikke ligge mer bak heller. Blokker ham, så slipper du å tenke på det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du legger ut story som er offentlig og blir ikke stalket. Hva med å blokkere vedkommende??

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Leser du hva jeg skriver eller velger du bare å lese det du selv vil? Selvfølgelig er det ikke det om det er en venninne, men her er det snakk om at han ikke følger meg, men søker meg opp daglig og ser alt jeg legger ut 

Blokker da vel.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg åpner første instagramstory som kommer opp, følger resten etter i rask rekkefølge. Så jeg ser stort sett alles story, vil det si at jeg kommer opp som "stalker"? 

Anonymkode: 8d5ee...a10

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ananas. skrev (5 minutter siden):

Antagelig er han vel bare nysgjerrig. Trenger ikke ligge mer bak heller. Blokker ham, så slipper du å tenke på det. 

Syns bare det er rart han plutselig er nysgjerrig nå etter så mange år 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg åpner første instagramstory som kommer opp, følger resten etter i rask rekkefølge. Så jeg ser stort sett alles story, vil det si at jeg kommer opp som "stalker"? 

Les innlegget da… du får jo selvfølgelig bare opp storyene på de du følger, og han følger ikke meg 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på hvordan du tror at vi kan vite hvorfor han gjør det?

Anonymkode: 7fb8c...c62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett ikke stalking å se på noens profil eller story. Stalking er å forfølge noen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heter han Morten eller? 

Anonymkode: 5a706...ad7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...