Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

“Andre begravelsesbyråer har opplevd at barn og voksne gjerne tar med seg kosebamsen i graven, eller kjæledyret. Men skal hunden eller katten følge med, må de være kremert først.”

Virker som det er flere forskjellige saker det er snakk om? Så det varierer nok fra gang til gang om dyret eller mennesket dør først.

Skrevet

hm, håper da inderlig ikke at folk avliver dyrene sine for å få de med i graven...

Skrevet

Det er en absurd tanke for meg. Helt historieløst er det derimot ikke, vikingene "sendte med" treller (og husdyr?) når mektige folk skulle begraves, som hjelp på reisen over til livet etter døden.

Men nå liker vi vel å kalle oss mer siviliserte enn folk var dengang, så da...

Jeg ville aldri bestemt at kjælesyret mitt skulle avlives og legges i kisten min når jeg døde. :ler: Men så har jeg hest og da... :ler:

Skrevet

jeg har 4 katter, x antall fisk og hadde hest før... ville blitt ei sabla stor kiste :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ville heller ikke ønsket å ta med de fire pusene mine i graven.

En veldig hengiven hund kanskje - man har jo hørt om hunder som sørger fryktelig når eieren dør... og man kan jo ikke akkurat forklare dem hva som har skjedd

Skrevet

Dersom et relativt vitalt og friskt dyr avlives for å følge eieren ut i det store intet, så synes jeg det er nogenlunde perverst. Hvis det derimot har seg at dyret er veldig gammelt (det vil sannsynligvis ikke leve så mye lenger) og det ikke eksisterer noen slektninger som kan passe på det, så forstår jeg hvorfor det nesten kan være mer humant å avlive det.

Jeg hadde ihvertfall aldri avlivet hestene og hunden min, dersom jeg skulle dødd.

Skrevet

Det som er mest vanlig er at om katten dør, så tar man matmor av dage også slik at katten har selskap i døden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...