Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et avstandsforhold med en mann nå og kjenner at det tærer på å bare møtes i ny og ne.  Det å ikke få hverdagen sammen og føle at livet bare passerer.  Så nå spekulerer jeg veldig i om jeg skal flytte til han eller om jeg bare skal fortsette å bo her jeg bor. Jeg ønsker en å dele livet med og det føles ganske tomt ut å bare jobbe og gjøre det samme hver dag.  Jeg er heller ikke en ungdom lenger og det er ikke enkelt å finne noen å slå seg til ro med.  Samtidig er det skummelt å si opp en trygg jobb, selge leiligheten og flytte for en mann.  Samtidig som man vil ikke risikere muligheten til få en bedre hverdag og være lykkelig for en jobb man er lei av og et sted man ikke føler seg hjemme i etter flere år.    

Hva hadde dere gjort? Jeg er så i tvil.  

Anonymkode: 70a54...fb1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du føler det er den rette ville jeg tatt sjansen. Men ikke før jeg hadde fått ny jobb, og leiligheten kan du leie ut. 

Anonymkode: 1f738...fb3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Siden du spør her så er det noe som gir deg en dårlig magefølelse på at dette kan gå galt eller er et for stort offer og da tror jeg det er best av deg å la være. 

Anonymkode: acedc...ef1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan du komme på noe kjæresten din har gjort som du synes er dumt?

Og ikke selg og si opp jobb her før du har fått jobb der!

Anonymkode: e3939...0ec

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare prøve, YOLO

Anonymkode: 020a2...8bd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette avhenger jo i høyeste grad også av hvilken innstilling han har. Ønsker han at du skal flytte til ham? Hvorfor er det du som i tilfelle må flytte?

Det er et stort skritt å flytte sammen, og i tillegg bytte jobb og selge bolig. Da skulle jeg vært ganske trygg på at den løsningen var den riktige. Her ofrer ikke han noe, mens du er den som tar all risikoen. Han kan bare fortsette som før om det ikke går veien for dere, mens du vil måtte skaffe deg ny bolig og ny jobb om du vil flytte tilbake dit du kom fra.

Anonymkode: 10b55...d3d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: 9dc55...19a

AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo hvordan du trives med han og om du kan trives med å flytte inn i et annet hjem. Selv har jeg hatt et avstandsforhold i seks år. Det fungerte helt perfekt. Men etter å ha testet ut å være hos han i en lengre periode noen ganger, så ble konklusjonen at jeg savner virkelig livet mitt hjemme. Pluss at vi ikke egentlig var kompitable med å bo sammen, for det var liksom ikke rom for  meg. Alt skulle gjøres på hans måte, noe som gjorde at jeg aldri klarte å føle meg hjemme. 

Tanken på å kjøpe noe sammen var heller ikke så forlokkende. For han ville ikke ha noe med hage osv osv osv. Så enden på visen var at jeg aldri ville trives med å følge hans greier på ting. Og at vi ikke var kompitable for hverandre. Og at jeg var glad for å ikke falle for fristelsen med å bo med han. 

Så vurder dette veldig godt, før du gjør noe slikt. 

Anonymkode: 41cd6...889

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spørs jo hvordan du trives med han og om du kan trives med å flytte inn i et annet hjem. Selv har jeg hatt et avstandsforhold i seks år. Det fungerte helt perfekt. Men etter å ha testet ut å være hos han i en lengre periode noen ganger, så ble konklusjonen at jeg savner virkelig livet mitt hjemme. Pluss at vi ikke egentlig var kompitable med å bo sammen, for det var liksom ikke rom for  meg. Alt skulle gjøres på hans måte, noe som gjorde at jeg aldri klarte å føle meg hjemme. 

Tanken på å kjøpe noe sammen var heller ikke så forlokkende. For han ville ikke ha noe med hage osv osv osv. Så enden på visen var at jeg aldri ville trives med å følge hans greier på ting. Og at vi ikke var kompitable for hverandre. Og at jeg var glad for å ikke falle for fristelsen med å bo med han. 

Så vurder dette veldig godt, før du gjør noe slikt. 

Anonymkode: 41cd6...889

Hvordan fikk du til å bo i lengre perioder hos han?  Permisjon fra jobb?  Å hvor lang avstand hadde dere?  Ble litt spørsmål:p  TS.

AnonymBruker
Skrevet

Han kvier seg for å flytte fordi han er redd for at han ikke skal trives på et nytt sted. Det er jo selvfølgelig jeg også, men det kan vi jo ikke vite på forhånd. Må jo bare prøve. Kan trives veldig godt.  Han vil være nært sin familie og det som er kjent.  Så det er jo noe jeg også blir betenkt til.  Sitter langt inne å være den eneste som må ofre alt.  

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke alternativ at han flytter inn hos deg? Ikke selg leiligheten! Lei den ut!

Anonymkode: d3fac...e38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...