AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Noen som har vært i Phuket i Juli/August og kan si noe om været? Anonymkode: ffe34...851
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Det er regnsesong. Men det regner ikke som i Norge. Her regner det litt hele tiden. Der kommer det styrtregn i en kort periode, så er det sol igjen. Men plutselig kommer det en ny bølge med styrtregn. Er du ikke på en egnet plass når plutselig begynner å regne blir alt vått. Er du riktig uheldig er du på et sted med dårlig drenering og så står du plutselig med skittent vann opp til ankelene. Anonymkode: 37899...40b
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 Regnsesong. Men vi valgte allikevel tre ukers bryllupsreise i Krabi-området for noen år siden, og hadde det helt supert! Godt og varmt, fuktig til tider, og en skikkelig skur i ny og ne - men alt i alt var det helt topp for vår del! Anonymkode: 3b846...9ee
FriSomFuglen Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 (endret) Som andre skriver så er det regntid, gjerne med svært kraftig styrtregn sent på ettermiddagen/ tidlig på kvelden. Men det kan også regne i flere timer midt på dagen – ingen garantier. Likevel får dere gode doser med bra vær nærmest daglig, men det vil nok for det meste være overskyet. På den annen side er overskyet fint – er ikke stas med stekende sol når temp ligger på +/- 32 grader. Jeg ville ikke bekymret meg noe for nedbøren, bra tur uansett, men vær klar over at det blir noe inni helsike klamt (og varmt) på sommeren, og da mener jeg virkelig klamt... Koh Samui (på den andre kysten) har forbausende nok langt bedre vær i juli etter min erfaring. Men det er jo enklere å komme seg til Phuket. Til Samui er det litt mer knotete og dyrt(!) siden øyas eneste flyplass eies av Bangkok Airways. Endret 30. april 2023 av FriSomFuglen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå