Gå til innhold

Dra ut å dyrke egen hobby på barnets bursdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn som fyller 5 år på lørdag. Denne dagen spilles det kamp, og min samboer ønsker å dra på denne kampen, som alle andre kamper ellers i året. Jeg mener han kunne avstått fra akkurat denne kampen for barnets del.

Barnet har fått tilbud om å bli med, men er litt liten enda til å ha tålmodighet til å sitte stille en hel kamp.

Vi skal ha familiebursdag denne dagen, og samboer vil måtte dra før alle gjestene har rukket å dra (noen blir nok lengre enn kun et par timer).

Hva tenker dere?

Anonymkode: 2e7a9...32d

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Inviter gjestene en time tidligere. 

Anonymkode: 6669b...100

• Liker 39
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Han bør tilpasse seg barnet sin bursdag! Ønsker han ikke det selv..?

Anonymkode: 62539...5c5

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Han kan vel droppe denne kampen/legge til side sine ønsker denne ene dagen! Ofre seg litt for deg og deres felles barn. Skikkelig ego..,

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at jeg er glad jeg ikke har en mann som prioriterer seg selv foran alt annet. Tviler sterkt på at dette er den eneste gangen han har vist deg hvam som er øverst på prioriteringslisten.

Anonymkode: d9c48...2c2

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Bursdager er veldig viktig for barn! Som far bør han prioritere barnet sitt & vise det i handlinger. 

• Liker 23
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å legge bursdagen 1 time før? Så blir alle fornøyde 

Anonymkode: 0640f...b34

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Inviter gjestene en time tidligere. 

Anonymkode: 6669b...100

Vi inviterer allerede tidligere enn hva vi har gjort ellers, for å tilpasse oss denne kampen..

Ts

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte mannen var dust da jeg begynte å lese, for jeg regnet med at han ikke kom til å få med seg selskapet i det hele tatt. Når du etterhvert skriver at han skal dra et par timer etter at selskapet har startet, så ser jeg egentlig ikke problemet. Er han forresten spiller selv, eller fotball-fan som skal se en kamp? Det første er litt mer problematisk å droppe. Er han tilskuer, så kan han godt droppe det, men samtidig er det ikke veldig problematisk at han drar når feiringen egentlig er over. 

Anonymkode: 72d1a...9e5

• Liker 21
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Altsp det er ikke en hobby, han er med på idrett og bør selvsagt stille opp. Han er jo der deler av bursdagen

Anonymkode: fe228...d73

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenker at jeg er glad jeg ikke har en mann som prioriterer seg selv foran alt annet. Tviler sterkt på at dette er den eneste gangen han har vist deg hvam som er øverst på prioriteringslisten.

Anonymkode: d9c48...2c2

Vet du, han har faktisk droppet et par kamper for min bursdag, så jeg skjønner ikke helt hvorfor han er så bastant på å dra på akkurat denne kampen 🤔 Men han mener at han er med barnet hele dagen ellers, så da burde det ikke være et problem. Barnet har jo også fått tilbudet om å være med..

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet du, han har faktisk droppet et par kamper for min bursdag, så jeg skjønner ikke helt hvorfor han er så bastant på å dra på akkurat denne kampen 🤔 Men han mener at han er med barnet hele dagen ellers, så da burde det ikke være et problem. Barnet har jo også fått tilbudet om å være med..

Ts

Jeg er enig med han

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts

Så barnet skulle dratt fra sitt eget selskap for å se kamp? Kamp er det jo hver  helg!

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte mannen var dust da jeg begynte å lese, for jeg regnet med at han ikke kom til å få med seg selskapet i det hele tatt. Når du etterhvert skriver at han skal dra et par timer etter at selskapet har startet, så ser jeg egentlig ikke problemet. Er han forresten spiller selv, eller fotball-fan som skal se en kamp? Det første er litt mer problematisk å droppe. Er han tilskuer, så kan han godt droppe det, men samtidig er det ikke veldig problematisk at han drar når feiringen egentlig er over. 

Anonymkode: 72d1a...9e5

Han er tilskuer, ja.

Jeg er litt uenig med deg, fordi jeg vet at han kommer til å dra før flere av gjestene og at barnet ikke kommer til å ville at han skal dra. Da synes jeg det blir litt egoistisk å prioritere egne ønsker fremfor barnet på barnets bursdag.

Ts

• Liker 16
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altsp det er ikke en hobby, han er med på idrett og bør selvsagt stille opp. Han er jo der deler av bursdagen

Det er hobby, ja. Han spiller ikke selv. Han sitter på tribunen og ser på.

Ts

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Egoistiske fedre er noe av det verste. Dagen handler om barnet deres, ikke han. Han kan dra på kamp alle andre dager.

Anonymkode: d8055...9d0

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er hobby, ja. Han spiller ikke selv. Han sitter på tribunen og ser på.

Ts

Ah sånn å forstå. Hvor lenge før leggetid dor barnet drar han?

AnonymBruker
Skrevet

Egoistiske fedre er noe av det verste. Dagen handler om barnet deres, ikke han. Han kan dra på kamp alle andre dager.

Anonymkode: d8055...9d0

Eh kamper spiller ikke hver dag akkurat 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er enig med han

Ok, jeg vet hva jeg mener, men mulig jeg er urimelig. Derfor jeg forhører meg her. For å høre om dette er en «kamp» verdt å ta.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er enig med han

Så de som er med barnet til vanlig/hele dagen, trenger ikke være med på selskap? Gjelder dette søsken og mor også..?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...