Gå til innhold

Hvor viktig er inntekt og karriere for en manns attraktivitet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor høyt vektlegger du en manns jobb og karriere om du vurderer han som potensiell partner? Oppgi gjerne din egen alder.

Er det likegyldig så lenge han har en jobb, eller synes du det er bedre med en ambisiøs mann med lovende karriere? Er f.eks. kassa på Rema helt greit? Og hva med uføretrygd?

Anonymkode: 13ac8...c58

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg foretrekker menn som trives i jobben sin, men som ikke vier all sin tid til den. Ikke storfan av dressnisser som jobber overtid for å nå lengst mulig i karrieren eller tjene status og penger. Jeg er også svak for menn med fysiske yrker som gir skitt på hendene. 

Så svaret på spørsmålet ditt er at ja, jeg vektlegger det, men mer som at det ikke er positivt med for mye karrierefokus. Jeg selv har 5 års universitetsutdannelse og skal ta ny master neste år. Mannen min jobber i anleggsbransjen og har ikke høyere utdanning. Vi klaffer godt sammen og tjener ganske likt. 

K31

Endret av Frkego
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er 39, jeg vil bare at en mann skal trives i jobben sin og har "landet" i sitt valg. Å være 40 og ikke vite hva man vil med livet er litt turnoff for meg. 

Har datet både advokater, barnehagelærere og snekkere, så lenge kjemien er der så spiller ikke lønn noen rolle. 

Anonymkode: 54d6d...c87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg nærmer meg 50, så for meg er det viktig at han har landet en balanse i livet. Han må ha god arbeidsmoral og ha en jobb han trives med, men uten å jobbe døgnet rundt. Han må ha god nok økonomi til at penger ikke er en bekymring for han. 

Anonymkode: c6dc4...4ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner vil ha vinnere. Det spiller ikke så stor rolle hva slags yrket mannen har, så lenge han er en vinner innen sin kategori, 

Kvinner vil gjerne ha fotballspillere, men ikke en hvilken som helst fotballspiller. De vil ikke 4. divisjonsspilleren med kroniske kneproblemer. De vil ha toppscoreren i Premier League. 

De tar gjerne en håndverker. Men da en håndverker som har lykkes i bransjen. Enten i form lederansvar, fagansvar eller som selvstendig næringsdrivende. De vil ikke ha han som de siste 10 årene har sittet på brakka og tvinnet tommeltotter i vente på nye byggeprosjekter han får beskjed om at får jobbe på. 

Musikere er også populære blant kvinner. Men bare de med suksess. De må være kjent lokalt eller nasjonalt. Trenger ikke å tjene så mye penger, bare de spiller bra musikk og er anerkjent i bransjen. 

Uansett hvilke yrkesvei du velger, sørg for å være en vinner. De som ikke er vinnere får ikke dame. 

Anonymkode: c67d3...07a

• Liker 2
Skrevet

Har ingenting å si, så lenge han er økonomisk selvberget - og har en eller annen form for lønn eller trygdeytelse.
Jeg liker at folk brenner for noe, men det bør ikke ta alle døgnets timer, og det trenger ikke å være jobbrelatert.

Skulle jeg ha ønsket en samboer ville jeg ha ønsket meg praktiske og emosjonelle bidrag, men penger har jeg selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvinner vil ha vinnere. Det spiller ikke så stor rolle hva slags yrket mannen har, så lenge han er en vinner innen sin kategori, 

Kvinner vil gjerne ha fotballspillere, men ikke en hvilken som helst fotballspiller. De vil ikke 4. divisjonsspilleren med kroniske kneproblemer. De vil ha toppscoreren i Premier League. 

De tar gjerne en håndverker. Men da en håndverker som har lykkes i bransjen. Enten i form lederansvar, fagansvar eller som selvstendig næringsdrivende. De vil ikke ha han som de siste 10 årene har sittet på brakka og tvinnet tommeltotter i vente på nye byggeprosjekter han får beskjed om at får jobbe på. 

Musikere er også populære blant kvinner. Men bare de med suksess. De må være kjent lokalt eller nasjonalt. Trenger ikke å tjene så mye penger, bare de spiller bra musikk og er anerkjent i bransjen. 

Uansett hvilke yrkesvei du velger, sørg for å være en vinner. De som ikke er vinnere får ikke dame. 

Menn bør ikke uttale seg om hva kvinner vil ha, for det vet de sjelden noe om. 

Selv om du ikke får dame, betyr det ikke at kvinner er såpass kresne. 

Anonymkode: 54d6d...c87

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er en gjengangerløgn i alle slike tråder, der misogyne menn svarer på kvinners vegne.
Kvinner flest ser det ikke som noen ulempe at kjæresten er helsefagarbeider eller vaktmester. Vi ser etter menneskelige kvaliteter, ikke pokaler og berømmelse. Vi vil ha en som blir lykkelig av å klø oss på ryggen, som nyter å se at vi lykkes og har tid til å skure dassen og pakke ungenes skolesekker.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Er ikke viktig hva de jobber med eller om de har/hvilken utdanning de har. Så lenge man ikke har masse gjeld og er kandidat til luksusfellen. Er litt kjipt forsåvidt med en mann som lever for jobben sin og vier all sin tid til den. 

Er veldig mange andre karaktertrekk som er viktigere. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg blitt glad i en fyr, hadde jeg til syvende og sist ikke dumpet han kun på grunnlag av karriere og inntekt, men det er klart man ønsker en som klarer å ta vare på seg selv i første omgang. Jeg ville også kjent på det biologiske med at det er viktig at mannen er i stand til å ta vare på familien sin. Noe utover det er det ikke så ekstremt nøye hva han tjener eller jobber med. Det er derimot viktigere at mannen trives, eller klarer å jobbe mot målene sine slik at han ikke blir en surpomp som furter over livet sitt og aldri gjør noe med det. Så om han jobbet i kassa på Kiwi, og hatet livet, så må han klare å gjøre noe med det. I tillegg viktig at hans arbeid/inntekt ikke hadde stått i veien for det livet jeg ønsker å leve (og motsatt så klart). Feks hvis jeg var veldig glad i å reise, og han aldri hadde råd til det, så hadde jeg nok til slutt endt med å bli ulykkelig. Slike ting er viktigere enn akkurat tittel og inntekt.

Anonymkode: 714ec...446

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hilsen bitter naver som aldri får seg noe via tinder 💔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha en som tar ansvar for  livet sitt.Var sammen med en som ikke Eide nåla i veggen , er uføretrygdet og i tillegg en snylter. Han ville ikke betale for mat eller noen ting.

Anonymkode: 13661...706

AnonymBruker
Skrevet

En venn kom med denne observasjonen: "Kvinner går aldri frivillig ned i levestandard." 

Anonymkode: 63580...708

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 33 her. For meg er det viktig at han er ambisiøs og har en interessant jobb. 

Jeg tjener godt selv og vil ikke sponse en som tjener halvparten av min lønn. 

Anonymkode: ac1e9...ad4

• Nyttig 1
Skrevet

Spørsmål som dette er helt meningsløse. Det er bare å se på kvinners valg. Hvilke menn har størt suksess på datingfronten? Er det menn som har høy sosioøkonomisk status eller ikke det? Folk har en tendens til å svare idelogisk på slike spørsmål, men se til virkeligheten og du trenger ikke spørre.

La oss si at det ikke var karrieren som var viktig, men alle de egenskapene i han som ga han den karrieren. Hvor lenge hadde man klart å holde på eller utvise slike kvaliteter om man på et eller annet tidspunkt ikke fikk noe ut av dem og realitetene hele tiden slo deg i fjeset. Som nevnt tidligere opp her - kvinner velger vinnere. Det at de anser en mann for en vinner eller en potensielt vinner er helt essensielt for kvinner. Feilen mange kvinner gjør er at de tror vi menn tenker på samme måte om dem, så de tror gjerne at deres markedsverdi stiger proporsjonalt i forhold til egen økonomi og karriere. Men sånn er det jo ikke. Det er lettere å bli ansett som en vinner av en ung og enkel jente på 23 enn det er av en næringslivstopp godt inn i 30 årene. Ikke glem det.

AnonymBruker
Skrevet

Hallo, skjønner dere ikke dette med "vinnere". Har sett det i mange tråder nå. Det er bare en annen måte å si at tapere ikke får dame. Det motsatte av en vinner er en taper. Og selvsagt vil ikke kvinner ha en taper.

Anonymkode: 9fa33...556

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, kar90 said:

Spørsmål som dette er helt meningsløse. Det er bare å se på kvinners valg.

Ts her, ja det er nok et poeng. Men synes likevel det er interessant å høre hva folk har å si.

Mitt personlige inntrykk er at uføre og arbeidsledige menn stiller svakt. Og at menn i litt "enkle" jobber som ikke er fysiske heller ikke står først i køen. F.eks. menn som jobber i butikk, som bussjåfør, i SFO / barnehage etc.

Mens håndverkerjobber og andre fysiske jobber (fisker, anleggsarbeider osv) kanskje er de mest attraktive. Det er kanskje litt sånn at mange damer synes det er bra om mannen har en tradisjonell mannejobb som er fysisk, og hvor han blir skitten på henda. Typiske karriere-jobber slår nok og an hos enkelte, men det litt mer nisje føler jeg.

Uansett, interessant å høre hva damer selv har å si om saken!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ts her, ja det er nok et poeng. Men synes likevel det er interessant å høre hva folk har å si.

Mitt personlige inntrykk er at uføre og arbeidsledige menn stiller svakt. Og at menn i litt "enkle" jobber som ikke er fysiske heller ikke står først i køen. F.eks. menn som jobber i butikk, som bussjåfør, i SFO / barnehage etc.

Mens håndverkerjobber og andre fysiske jobber (fisker, anleggsarbeider osv) kanskje er de mest attraktive. Det er kanskje litt sånn at mange damer synes det er bra om mannen har en tradisjonell mannejobb som er fysisk, og hvor han blir skitten på henda. Typiske karriere-jobber slår nok og an hos enkelte, men det litt mer nisje føler jeg.

Uansett, interessant å høre hva damer selv har å si om saken!

Men når damer svarer hva de faktisk emner så kommer en mann med et svar av typen "det alle skriver her er feil bla bla" også tror alle menn på det istedenfor å høre på hva faktiske damer mener. Så hva er poenget da? Når menn uansett har bestemt seg for hva de mener er en realitet. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hilsen bitter naver som aldri får seg noe via tinder 💔

Jeg liker hvordan du delvis bekrefter meningene hans ved å slenge ved "naver" som et skjellsord.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor viktig er inntekt og karriere for en manns attraktivitet?

Du får si fra hvis du kun ønsker utsagn fra kvinner om hva de ønsker så skal jeg holde meg unna tråden, men inntil det kommer noen tanker under:

Ut fra forskningen er det kanskje lurt å skille mellom hva en sier/ønsker å foretrekke og hva en velger. Det virker temmelig godt etablert blant forskere at "status og inntjeningsevne" vurderes som relativt viktig av kvinner. Så finnes det sikkert mange kvinner som avviker fra denne normen, noen av de kanskje i denne tråden, men jeg tenker det i alle tilfeller bør være en god motivator for unge menn til å stå på og lykkes. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...