Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er invitert i en konfirmasjon til min beste venninne sin datter. Jeg takket ja, men angrer. Jeg kjenner bare henne og mann og datter. Så jeg har ikke lyst å dra. Men er redd for at hun blir lei seg. 

Hvordan hadde du reagert hvis din venninne ikke kom pga at hun ikke kjenner noen der? 

Anonymkode: 85bec...bc3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du har takket ja så har du takket ja. Da synes jeg bare sykdom er grunn nok. 

En konfirmasjon varer ikke veldig lenge, det klarer du

Anonymkode: 513af...3b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt såret. For barnet er det en kjempeviktig dag, og det er barnet som bør stå i fokus. 

Men om du aldri deltar på ting hvor du ikke kjenner alle, så blir du heller aldri kjent med noen. Kan du heller tenke på at det er en fin måte å bli kjent med andre på?

Anonymkode: ad6cb...873

AnonymBruker
Skrevet

Utmerket sjanse til å øve opp sosiale ferdigheter, med andre ord. 
Konfirmasjon er viktig for konfirmanten. Men for all del, du velger selv hva du vil gjøre. Om du har hatt mye med ungdommen å gjøre, ville jeg selvsagt dratt for å hedre ungdommen. 

Anonymkode: e5337...0e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Utmerket sjanse til å øve opp sosiale ferdigheter, med andre ord. 
Konfirmasjon er viktig for konfirmanten. Men for all del, du velger selv hva du vil gjøre. Om du har hatt mye med ungdommen å gjøre, ville jeg selvsagt dratt for å hedre ungdommen. 

Anonymkode: e5337...0e5

Har ikke hatt veldig mye med ungdommen å gjøre. Men mor har jeg daglig kontakt med. 

Jeg er på byen av og til og snakker med folk jeg ikke kjenner. Så jeg takler det. Men litt uvant uten alkohol 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg hadde blitt såret. For barnet er det en kjempeviktig dag, og det er barnet som bør stå i fokus. 

Men om du aldri deltar på ting hvor du ikke kjenner alle, så blir du heller aldri kjent med noen. Kan du heller tenke på at det er en fin måte å bli kjent med andre på?

Anonymkode: ad6cb...873

Nå har jeg allerede sagt at jeg ikke kommer. Jeg går gjennom noe på jobb akkurat nå og orker ikke å møte så mye folk 

AnonymBruker
Skrevet

Spesielt av mor å invitere sin venninne til datterens konfirmasjon.

Men, du må gå. Fordi du har takket ja.

Anonymkode: 304e1...873

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært konfirmanten hadde jeg ikke brydd meg en døyt om mine foreldres venner kom eller ikke...
Jeg hadde vært opptatt av min familie og mine venner.

I min familie og omgangskrets er det i alle fall ikke vanlig å be foreldres venner i konfirmasjon, med mindre de er svært nære konfirmanten, og nærmest for en tante eller onkel å regne. 

Anonymkode: a1a65...b82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du først takket ja, er det veldig ufint å takke nei. Hun har gjerne bestilt mat (og koldtbord kan koste 3-400 kr pr kuvert), stresset med å få tak i nok bord og stoler, stort nok lokale, osv. 

Konfirmasjon kan være veldig viktig for enkelte, for andre er det et glorifisert familieselskap. 

Anonymkode: 8218d...587

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 12.14):

Jeg er invitert i en konfirmasjon til min beste venninne sin datter. Jeg takket ja, men angrer. Jeg kjenner bare henne og mann og datter. Så jeg har ikke lyst å dra. Men er redd for at hun blir lei seg. 

Hvordan hadde du reagert hvis din venninne ikke kom pga at hun ikke kjenner noen der? 

Det er bestevenninnen din. Det betyr nok mye for henne at du kommer, om enn ikke så mye for datteren. Du kan komme og tilby deg å hjelpe til, så er du litt opptatt  og slipper å sosialisere så mye. Jeg hadde selv konfirmasjon for sønnen min nå, og tantene hans tok med kake, begynte å koke kaffe, fylte på drikke, ryddet søppel, ordnet til kakebord, ryddet opp etterpå osv uten at jeg trengte spørre dem! Helt fantastisk hjelp.

Anonymkode: 2ea20...fec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...