AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Vi har et barn på to år som har en fæl lukt i det ene neseboret. Vi trodde det var ånden i et par uker, men da lukten ikke gikk bort etter mer tannpuss eller endring av kosthold prøvde jeg å lyse inn i både nese og munn. Jeg så ingenting, så jeg prøvde å lukte litt nærmere. Kjente da at det kom direkte fra nesa. H*n plukker seg en del i nesa, snorker litt av og til om natta og jeg hører at h*n er litt tett. Lukta blir verre for hver dag og snørret fra det ene neseboret stinker helt grusomt! Har vært hos legen, men han sjekket ikke særlig grundig og virket som han ikke visste helt hva han skulle gjøre. Han sjekket en gang oppi nesa, men så bare snørr… Vi ble nesten sendt ut uten svar og han mente det «sikkert går bra»… Heldigvis fikk vi tatt en prøve fra neseboret, men det viser seg han bare testa etter virus… Prøven viste ingenting. Han hadde heller ingen svar på hva vi kan gjøre hjemme eller hva det kan være. Skal bestille ny time og be om henvisning til sykehus. Legen her var ikke til mye hjelp, så jeg lurer på om noen her har noe råd å komme med før vi får time på sykehuset… Er det lurt av oss å prøve å f.eks skylle nesa, prøve en sånn «nesesuger» for å se om det kommer noe ut, eller er det best å dra til en ny lege først? Vi har sprayet litt saltvannsspray i nesa nå og da, men lukten er der enda. Anonymkode: a056a...fdf
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Ville dratt tilbake ja. Kan han ha puttet noe i nesa? Uansett, så sterk lukt tyder på infeksjon Anonymkode: 79afe...fd2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 Min på 3 får en veldig betent lukt fra nesa og grønn snørr innemellom, også går det over av seg selv etter noen dager, har ikke feber eller noe, så tenker det ikke er noe farlig. Hvordan er almenntilstanden hos deres? Anonymkode: ef8cd...ecd
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ville dratt tilbake ja. Kan han ha puttet noe i nesa? Uansett, så sterk lukt tyder på infeksjon Anonymkode: 79afe...fd2 Det var det vi tenkte ja, derfor synes jeg det er rart han bare testa etter virus… Vi klarer ikke se noe i nesa, men regnet nesten bare med det er noe langt oppi der siden det kun kommer lukt fra en side og h*n høres litt tett ut. Er litt redd for å la barnet gå for lenge med infeksjon hvis det er det, så jeg håper jo vi får hjelp snart. Anonymkode: a056a...fdf
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Min på 3 får en veldig betent lukt fra nesa og grønn snørr innemellom, også går det over av seg selv etter noen dager, har ikke feber eller noe, så tenker det ikke er noe farlig. Hvordan er almenntilstanden hos deres? Anonymkode: ef8cd...ecd Det har vart i 6 uker og blir verre lukt for hver dag, så det er derfor vi har veldig lyst å finne ut av dette. 🫢 Ingen feber heldigvis, men h*n sliter litt med å puste med nesen om natta, tar seg mye på den siden det lukter, har hatt dårlig matlyst (nå tenker vi det kanskje er pga den dårlige lukten i nesa) og det har vært mye gråting i det siste. Vi har spurt om det er vondt, men h*n sier nei. Anonymkode: a056a...fdf
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #6 Skrevet 30. april 2023 Har dere mulighet til privat lege? Tok de crp? Anonymkode: 79afe...fd2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #7 Skrevet 30. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Har dere mulighet til privat lege? Tok de crp? Anonymkode: 79afe...fd2 Vi har dessverre bare to leger her og jeg har aldri sett den andre. Ingen private leger i området. Når jeg bestiller neste time skal jeg spørre om det er mulig å få time hos den andre legen. Det eneste som ble gjort var å lyse en gang oppi nesa og han tok en prøve (virus). Det var det. Jeg spurte om det kunne være andre ting å sjekke etter, men han virka usikker og sa at det sikkert går bra. 😓 Anonymkode: a056a...fdf
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #8 Skrevet 30. april 2023 Jeg var i nøyaktig samme situasjon. Da junior endelig ble henvist til ØNH, kikka spesialisten oppi nesen, stakk inn en lang pinsett og trakk ut en bit svart skumgummi. Anonymkode: f9561...045
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå