Gå til innhold

Telenor tar igjen betalt for online.no mail fra 1 juni 2023

NakenPanda

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Domeneshop bruker Webmail.

Hva mener du, alle epost-tjenester er web-baserte i dag. Det er tilgangen dette handlet om.

Man skal være passende paranoid for å tro at Russland vier norske ISP'er oppmerksomhet.
At domeneshop driver "solid" faller på sin egen urimelighet når det bare et ett halvt år siden de sist ble hacket.

Anonymkode: df9e7...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
23 minutter siden, MalloryK said:

fc1, vennligst slutt å skrive her. Du ødelegger tråden

Du vil helst høre at det er fornuftig av deg å fortsette som Telenor-kunde? Og at de som måtte mene noe annet holder seg vekk?
Når epost.no blir lansert som alternativ til Telenor er det viktig at noen sier ifra.

Å fortelle andre hva de skal skrive tilfører tråden ingenting og viser at du har misforstått hvordan KG fungerer.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om du driver firma er det ikke bra at du bruker en så useriøs leverandør av epost.

Forøvrig har de endret vilkårene pga den saken som kom opp på fridiskusjon.no.

Punkt 6 er endret fra

til

De kan fortsatt tjene penger på å slå av strømmen... Og at kundene glemmer passordet.

Denne er heller ikke bra:

Lovstridig virksomhet og potensielt katastrofalt å bruke. På toppen koster det penger.

Driver inne firma gjorde det før men ble skattet ihjæl 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (20 timer siden):

Jeg har ikke vært Telenor kunde, verken på internett, tv eller mobil, på mange år. Husker ikke sist, må være over 10 år siden, og da frem og tilbake mellom ulike internettleverandører og mobiloperatører. 

Det var Telenor min arbeidsgiver hadde avtale med da vi fikk hjemme-pc via jobben i 1998, så da ble jeg Telenor kunde og var det i noen år den gangen. Det er fra 1998 min epostadresse stammer fra, og som jeg har hatt siden. Aldri betalt noe for å ha den - før nå når juni kommer.

EDIT;

ser at overskriften skrives det at "Telenor tar IGJEN betalt for online"....? Hva skal det bety? Igjen? Jeg kan ikke huske å noengang ha betalt for epost derfra. 

De tok betalt hvis du ikke hadde et annet produkt hos dem på 90 tallet, tidlig 2000 tallet. Tror det var noe sykt som 99 NOK per mnd for email.

De forlot dette når hotmail/gmail tok over hele markedet i Norge akkurat grunnet prisen

Endret av NakenPanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (Akkurat nå):

De tok betalt på 90 tallet hvis du ikke hadde et annet produkt hos dem på 90 tallet, tidlig 2000 tallet. Tror det var noe sykt som 99 NOK per mnd for email.

De forlot dette når hotmail/gmail tok over hele markedet i Norge akkurat grunnet prisen

Ok, men jeg var som sagt Telenor-kunde på internett privat gjennom jobben (og tror også mobil, hvis jeg husker riktig) så jeg betalte ikke for email.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (2 minutter siden):

Ok, men jeg var som sagt Telenor-kunde på internett privat gjennom jobben (og tror også mobil, hvis jeg husker riktig) så jeg betalte ikke for email.

Det stemmer men når jeg byttet adsl, begynte de med dette, men de ga seg da jeg hadde telenor eid TV og truet med å si opp hele greia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jøss, jeg trodde dette var tull, jeg har hatt online-mail siden 90-tallet. De siste årene har den vært inaktiv, men jeg har hatt på automatisk videresending til min gmail om det skulle dukke opp noe til min gamle mail. Men har ikke fått noen mail om at det skal tas betalt. Så logget jeg på kontoen for en stund siden og fant ut at mailen HAR kommet, men at de tydeligvis (og beleilig nok?) har sluttet å videresende mailer fra omtrent samme tidspunkt. Dette virker som en veldig tvilsom praksis, plutselig ta betalt for en inaktiv mail uten å varsle noe annet sted enn til den mailen? Men takk for tips, så jeg fikk slettet kontoen. Tror jeg... for det står nå at jeg ikke har noen e-post-konto, men kommer likevel inn på den...

Anonymkode: c8b44...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun webversjonen av eposten, altså online.no

Men etter at de "oppgraderte" så går det gørrtreigt og mange mange feilmeldinger hele tiden. Jeg ser ennå ingen forbedringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette koster nesten mer enn jeg betaler for eget domene og Exchange-basert e-post (som jeg da kan sjekke med en rekke ulike applikasjoner). Spamfilteret til Microsoft er nok ikke dårligere enn Telenors, og sikkerheten, samt åpenheten, til MS er veldig mye tydeligere enn Telenors.

I tillegg kan jeg ha så mange aliaser og domener jeg ønsker. Så jeg kan ha en e-postkasse hvor både [email protected] havner, men også [email protected] havner.

Telenor priser seg ut av markedet med dette stuntet.

Anonymkode: 1cedd...6af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med det sagt, det er ikke første gang Telenor forsøker å melke penger ut av privatkundene sine.

Husker godt tiden da de innførte datakvoter på ADSL, som eneste leverandør i Norge. De sluttet med det relativt raskt, da de så kundeflukten over til andre ISP-er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 hours ago, AnonymBruker said:

Hva mener du, alle epost-tjenester er web-baserte i dag.

Nei, exchange eksister stadig. Sjekk "exchange plan 1" - tilgjengelig både via webmail, men også programmer som Outlook og andre e-postklienter (apples "mail" ol.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MalloryK skrev (På 30.4.2023 den 11.24):

Jeg har hatt samme online.no epostadressen i 20 år ca. Jeg må beholde den, har altfor mange kontoer og info knyttet til den. Så ja, jeg må nok betale.

Men den nye versjonen er elendig, ikke brukervennlig. Og treg. Og vanskelig.

Det går helt fint an å endre kontoer du har knyttet til den epost adressen, de eneste begrunnelsene for at det ikke lar seg gjøre er:

1. Du har ikke oversikt.

2. Du velger å la vær.

Anonymkode: e198d...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det går helt fint an å endre kontoer du har knyttet til den epost adressen, de eneste begrunnelsene for at det ikke lar seg gjøre er:

1. Du har ikke oversikt.

2. Du velger å la vær.

Anonymkode: e198d...b59

Handler ikke nødvendigvis om manglende oversikt (Det er jo uansett ikke noe vanskelig å gå gjennom e-posten man har i dag og se gjennom alle e-poster man har fra diverse kontoer), men det kan ta tid. En del kan ha hundrevis av slike e-post kontoer i forhold til privatliv, jobb, skole, hobby osv. Så det tar naturligvis tid for å flytte over til ny e-post for en del. Jeg skjønner godt at det sitter langt inne for en del i en travel hverdag. 

Anonymkode: c75d4...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sterkt kritisk til Telenors e-post-løsning: - Låser inn kundene

Samtidig skal alle vite at de står fritt til å velge en annen e-post-tilbyder. Telenor har ingen binding på denne tjenesten, den kan altså sies opp når som helst.

Rørende omsorg fra Telenor, kundene slipper å binde seg..

Denne artikkelen forklarer hvordan man oppretter Gmail:

Slakter Telenors epost-betaling: - Utnytter en sårbar gruppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sånn at Telenor i alle år har tatt 29kr for spamfilter på online epost med mindre du ville ha innboksen full av søppel . Problemet har derimot vært at alt for mye spam har sluppet igjennom alikevel. Nå har telenor endelig innsett dette og "skrevet om" hele web eposten sin. Etter og ha prøvd denne nye oppdateringen  siden april ser jeg nå at omtrent INGEN spam e.l. slipper igjennom! Det har blitt utrolig mye bedre. Du kan til og med legge inn egne filtere og regler hvis du trenger det (slike som Gmail). Dette betaler jeg gladelig 10 kr mer for i måneden. Har prøvd mange epost programmer, men de har ikke vært i nærheten av den nye Online Epost når det gjelder og sile ut all dritten. Og den blir det mer og mer av for hvert år som går.   Anbefalt.

Endret av Mille54
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Fjerne all spam kan selv jeg klare. Å samtidig unngå at legitim epost ikke havner i spam er noe annet.

Vil være sensasjonelt om Telenor er verdens beste på dette. Bedre enn gmail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er det noen som har forsøkt å si opp epostadressen host Telenor? Jeg har hatt den siden vi fikk internett i hus på 90-tallet, men jeg har ikke brukt den på mange år og har ingen planer om å betale for å ha den.

Jeg slettet den som det står i guiden fra Telenor. Og når jeg går inn på Min Side for å se, får jeg beskjed om at jeg ikke har noen aktive e-psotkontoer. Men jeg klarer fortsatt å logge inn på den og får den vanlige spammen som vanlig.

Tenkte jeg skulle kontakte Telenor, men de er ikke tilgjengelig på chat. Bare en udugelig chatbot. Og kan heller ikke sende epost, siden de ikke svarer på spørsmål om epost på epost... Så eneste alternativet er å ringe inn... Frister lite å gjøre det, så tenkte jeg skulle høre her om noen andre har hatt samme problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ledwas skrev (7 timer siden):

Hei,

Er det noen som har forsøkt å si opp epostadressen host Telenor? Jeg har hatt den siden vi fikk internett i hus på 90-tallet, men jeg har ikke brukt den på mange år og har ingen planer om å betale for å ha den.

Jeg slettet den som det står i guiden fra Telenor. Og når jeg går inn på Min Side for å se, får jeg beskjed om at jeg ikke har noen aktive e-psotkontoer. Men jeg klarer fortsatt å logge inn på den og får den vanlige spammen som vanlig.

Tenkte jeg skulle kontakte Telenor, men de er ikke tilgjengelig på chat. Bare en udugelig chatbot. Og kan heller ikke sende epost, siden de ikke svarer på spørsmål om epost på epost... Så eneste alternativet er å ringe inn... Frister lite å gjøre det, så tenkte jeg skulle høre her om noen andre har hatt samme problemer.

Jeg ringte inn, og fikk god hjelp. De sa det ville ta et par dager før slettingen var komplett. Sjekk igjen om et par dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, ledwas said:

Jepp, akkurat det samme her. Det er så hinsides å ikke ha kundeservice på internett i 2023. Alle penga går vel til å lønne Arnfinn Baksletten. 

Anonymkode: c8b44...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...