Gå til innhold

Telenor tar igjen betalt for online.no mail fra 1 juni 2023

NakenPanda

Anbefalte innlegg

Da er telenor i gang igjen de sendte ut en mail 14 april at de fra 1 juni vil ta 39 NOK per måned for folks online.no mail som har vært gratis i 20 år. Muligens er det fremdeles gratis hvis du har internet fra telenor, jeg har det ikke. De sier også at hvis vi ikke har automatisk efaktura kan det bli en fakturagebyr på 79 NOK!!!!

Det er sikkert 100tusenvis som har liggende en gammel mail fra telenor som fra 1 juni vil koste dyrt, kvitt dere med den og fjern den fra alle deres kontoer etc før det er for seint.

Telenor er sleipe som fan.

Her følger mailen:

Kjære kunde,

Denne våren får du en oppgradering av din Online e-post som gir deg en trygg og brukervennlig løsning for fremtiden.

I tillegg vil det fra 1. juni 2023 komme en prisendring i din avtale med Online e-post. Din månedspris vil endres fra kr 0 til kr 39.

Endringene gir deg:

• Økt lagringsplass til e-postene dine. Lagringsplassen vil øke fra dagens 2 GB til 5 GB.
  • Et forbedret spamfilter. Vi vet at det er viktig for deg å være beskyttet mot falske e-poster. Den nye e-postløsningen inkluderer derfor et sterkere spamfilter enn hva som har vært inkludert tidligere. I tillegg kan du stille inn filteret basert på egne preferanser. Les mer om dette her.
  • Våre kunder som logger inn på e-post på Online.no (og derfor bruker vår webmail-versjon) har fått en e-postleser med nytt design, med nye og oppgraderte funksjoner.

Telenor jobber systematisk med å sikre et godt personvern og som bruker av Online e-post blir dine personopplysninger ivaretatt. Dette innebærer blant annet at vi ikke deler informasjon med tredjeparter for bruk til kommersielle formål.

Endringen skjer automatisk fra 1. juni 2023. Du vil motta faktura fra Telenor med din nye månedspris. For å unngå papirfaktura-gebyr (kr 79) anbefaler vi at du har aktivert e-faktura i nettbanken din. Her finner du ut hvordan du gjør det.

Hvis du ikke ønsker å beholde e-postkontoen din, kan den slettes på Mine Sider. Les mer om fremgangsmåten for oppsigelse av kontoen på telenor.no/oppsigelse-epost.

Har du spørsmål eller vil du lese mer om endringene? Les videre på telenor.no/ny-epost.

Med vennlig hilsen
Telenor

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jepp! Har allerede begynt å endre på registrerte mailadresser. Gått over til Gmail, men hadde gjerne ville hatt en .no adresse.

Anonymkode: 399ee...bf3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke online.no, men fy fader så latterlig. Etter å ha vært gratis i 20 år, og i et marked full av gratismailer, så skal altså Telenor melke kua med å ta betalt for den simple mailadressen deres. 

Bare å gå over til andre. Snakk om griskhet. Dette bør ikke Telenor få gjøre seg rike på! 

Hadde jeg vært dere som hadde Telenor som leverandør så ville jeg byttet både mobilabonnement og eventuelt internettleverandør i samme slengen av prinsipp. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med de voldsomme prisøkningene de har hatt det siste drøye året skulle man trodd de klarte å tilby det uten ekstra kostnad, men mye vil ha mer.

Anonymkode: 5bda4...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det noen som bruker det da? 

Anonymkode: c9895...798

Overaskende mange siden dette kom automatisk med telenor internet adsl siden seint på 90 tallet og ingen har kvittet seg med kontoen siden den ble gratis da hotmail/gmail kom

Tror det ligger mange «hvilende» online.no kontoer som nå får en regning

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ironisk nok så fungerer ingen av linkene i mailen for å kansellere mailen på 🤮

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Med de voldsomme prisøkningene de har hatt det siste drøye året skulle man trodd de klarte å tilby det uten ekstra kostnad, men mye vil ha mer.

Anonymkode: 5bda4...d38

Da er det på tide å bytte til et annet selskap. Jeg har vært en trofast Telenor kunde i snart 15 år, men nå har de igjen økt prisen for mitt abonnement og da tenkte jeg «Jeg får akkurat samme tjenester, men må betale 100 kroner mer…just because? Nei, det gidder jeg ikke». Skal ringe dem i neste uke 

Anonymkode: c9895...798

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme online.no epostadressen i 20 år ca. Jeg må beholde den, har altfor mange kontoer og info knyttet til den. Så ja, jeg må nok betale.

Men den nye versjonen er elendig, ikke brukervennlig. Og treg. Og vanskelig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (21 minutter siden):

Jeg har hatt samme online.no epostadressen i 20 år ca. Jeg må beholde den, har altfor mange kontoer og info knyttet til den. Så ja, jeg må nok betale.

Men den nye versjonen er elendig, ikke brukervennlig. Og treg. Og vanskelig.

Samme her, alt for mye knyttet til den. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet synes jeg det er bra å betale for en tjeneste. Man kan ikke forvente å få noe gratis. Hva svarer dere på jobben når noen kommer og ber om et produkt eller tjeneste? De færreste gir noe gratis. Og i de tilfellene noe gis gratis er det markedsføring / goodwill.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (12 timer siden):

I utgangspunktet synes jeg det er bra å betale for en tjeneste. Man kan ikke forvente å få noe gratis. Hva svarer dere på jobben når noen kommer og ber om et produkt eller tjeneste? De færreste gir noe gratis. Og i de tilfellene noe gis gratis er det markedsføring / goodwill.

Når produktet er dårligere og koster mer en et annet produkt slutter man å bruke dette produktet.

Min online.no konto kom med et internett fra 90 tallet, de tok ikke penger så lenge var telenor kunde. Da jeg sa opp adsl skulle de ha 99 NOK per måned for mail, jeg sa jeg har hotmail som er gratis da sier jeg opp, da var det ok å ikke betale noe siden jeg hadde tv fra dem.

Når de nå 20 år seinere skal ha betaling igjen for et middles kjipt produkt som er veldig enkelt å kvitte seg med, blir det som de fleste telenor produkter unødvendig dyrt og ikke spesielt bra.

Ingen tar betalt for en webmail i disse dager, spesielt ikke når det koster såpass at man er nesten på et års office365 pris.

Det er en grunn til at Telenor har hatt null oppgang i aksjekurs siste 10 år+

Endret av NakenPanda
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 10.39):

Jepp! Har allerede begynt å endre på registrerte mailadresser. Gått over til Gmail, men hadde gjerne ville hatt en .no adresse.

er det ikke mulig å bruke for eksempel hotmail.no / outlook.no da? 

i så fall burde man vel få enn .no på epost-adressen sin...      

Anonymkode: 551bf...990

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 10.39):

Løsningen er enkel: For lavere pris enn Telenors kjedelige e-post, kan man webhoste sitt eget .no-domene for eksempel hos Domeneshop; der får man for kr.29 i måneden 20 GB lagringsplass for selve websiden, ikke mindre enn 50 reklamefrie e-postkontoer som kan deles med hvem som helst (de bruker webmail), og et ubegrenset antall e-postadresser som kan knyttes til domenet; eksempelvis [email protected].

Gmail er Google, og Google er ganske ivrig etter å samle alt av personlig informasjon, for å si det slik.

Uavhengig, reklamefri e-post er løsningen i alle fall jeg vil anbefale - tidligere brukte jeg Yahoo, men de siste ti årene har jeg brukt e-post tilknyttet et av domenene mine, og jeg har aldri snudd meg tilbake.

Anonymkode: f7f2e...8c4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også en 20 år gammel onlinekonto jeg ikke orker å bytte. 

Jeg har ikke fått den e-posten om endringene (eller jeg har sletta den uten å lese den). 

Men så kom jeg på at pappa lagde kontoen min til meg da jeg fortsatt bodde hjemme. Betyr det at foreldrene mine "eier" den og jeg mister den hvis de ikke betaler for den? 😱

Eller er det den som har passordet som eier en onlinekonto?

Anonymkode: 6d105...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har også en 20 år gammel onlinekonto jeg ikke orker å bytte. 

Jeg har ikke fått den e-posten om endringene (eller jeg har sletta den uten å lese den). 

Men så kom jeg på at pappa lagde kontoen min til meg da jeg fortsatt bodde hjemme. Betyr det at foreldrene mine "eier" den og jeg mister den hvis de ikke betaler for den? 😱

Eller er det den som har passordet som eier en onlinekonto?

Anonymkode: 6d105...996

Den som opprettet

Anonymkode: 4874f...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke syns Telenor har hatt den beste kundeservicen, mener jeg likevel de kan ta seg betalt for en tjeneste.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har registrert meg på Epost.no 250,- i året og en slipper og få masse spam :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Maskinfører said:

Har registrert meg på Epost.no 250,- i året og en slipper og få masse spam :D 

Du får da ikke noe mindre spam der?

Anonymkode: 4874f...6e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...