Gå til innhold

Tips til oppbevaring av plastavfall

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Disse store posene man skal legge plastavfall i er så irriterende for det er liksom ikke noe sted jeg kan ha den. 
Prøvde å henge den opp på en krok på husveggen, men vi har mye skjærer i området og de syns det er forferdelig gøy å rive posen i stykker. Og jeg har ingen plass innendørs heller uten at den stadig er i veien

Så noen som har tips til en enkel dunke man kan ha posen i og hvor det er enkelt å få ut posen før de henter søpla? 

Anonymkode: 359d6...b63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hengt den opp i et skap innendørs.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en gammel søppeldunk av denne typen stående utenfor, og legger plastavfallet nedi der etterhvert. 

image.jpeg.b1439646ef7e8140545588e013166346.jpeg

Anonymkode: 2f720...f7d

AnonymBruker
Skrevet
VitaSana skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hvor mye plast du/dere samler mellom hver henting eller hvor store plastsekkene til innsamlingen er, men denne hadde fungert for meg

f.eks. https://www.biltema.no/hjem/oppbevaring/avfallshandtering/soppeldunk-110-l-2000044117

Ikke all verden. Plastsekkene er like store som vanlig søppelsekk og vi fyller mellom halve og hele, men aldri sprengfullt. Er ca 3-4 uker mellom hver gang de henter plast her så må jo ha plass til å oppbevare det mellom hver gang 🙈 Den var jo ganske kjekk og anonym. Skal dra på Biltema på tirsdag og se på den 👍

Tvist skrev (1 time siden):

Jeg har hengt den opp i et skap innendørs.

Som sagt så har jeg ikke plass til den sekken innendørs

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har en gammel søppeldunk av denne typen stående utenfor, og legger plastavfallet nedi der etterhvert. 

image.jpeg.b1439646ef7e8140545588e013166346.jpeg

Anonymkode: 2f720...f7d

Var sånn jeg først tenkte på, men det virker som at de er litt vanskelige å få tak på. Eller selges til overpris 🙈 men jeg skal prøve å Google litt mer 😃

AnonymBruker
Skrevet

Vi har den på vaskerommet, men har god plass. Har også hatt den på gjesterommet når vi hadde mindre bolig. Har du ikke en bod f.eks?

Anonymkode: da6dc...075

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har den på vaskerommet, men har god plass. Har også hatt den på gjesterommet når vi hadde mindre bolig. Har du ikke en bod f.eks?

Anonymkode: da6dc...075

Nei. Eneste jeg har er garasjen (som blir brukt som bod), men det blir for tungt for meg å måtte dra opp og ned den porten hver gang man skal ut med ei lita pose. (Har kronisk prolaps 😅🙈) Hadde det vært en normal dør ved siden av så hadde jeg nok hatt sekken der. 
Men tenker nok at det blir ei sånn dunke fra Biltema. Så kan jeg bare ha sekken oppi der og ta den ut før hentedagen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begrenset plass på kjøkkenet, så under vasken har jeg kun rest og glass&metall. Første brukes oftest, den andre blir saktere fylt. Plast, papp og tomflasker har jeg faktisk i mitt gigantiske gang-skap. Jeg har tre sånne plastkasser fra rusta eller hvor de nå er kjøpt, så har jeg en ikea pose oppi der som jeg bare rasker med meg når den er full. De blir jo ikke så fort full heller.

Anonymkode: 24f59...fe8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei. Eneste jeg har er garasjen (som blir brukt som bod), men det blir for tungt for meg å måtte dra opp og ned den porten hver gang man skal ut med ei lita pose. (Har kronisk prolaps 😅🙈) Hadde det vært en normal dør ved siden av så hadde jeg nok hatt sekken der. 
Men tenker nok at det blir ei sånn dunke fra Biltema. Så kan jeg bare ha sekken oppi der og ta den ut før hentedagen

Om du har den tørre og rengjorte plasten i en eske eller kasse under kjøkkenvasken så skal det jo mye til før du fyller en slik på en uke. Altså er det snakk om å åpne garasjen feks ukentlig, noe man uansett kan anta du gjør (hvordan får du ellers tak i bilen, særlig vinterstid, når å måke snø av en bil kan antas være mer besværlig enn å åpne porten)?

Jeg er også helt sikker på at absolutt alle har plass til en sekk med plast. Legg den øverst i skapet på gangen, sammen med turutstyr i boden eller heng den i taket på vaskerom eller gjesterom. Har man ettroms med seng på stuen? Den går under senga helt uten å være til bry. Det virker usedvanlig bakvendt å skulle kjøpe en stygg søppeldunk til å ha ute et sted for å oppbevare plast. Du må jo gjemme den dunken også bak noe? 

Og får du det *virkelig* ikke til så har de fleste avfallselskap små poser til plast. Du kan bestille en rull slike heller enn de store.

Anonymkode: ca8aa...a8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...