AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 På tirsdag flytter det et par inn i utleiedelen vår. De flytter fra nord til sør dvs lang reisevei. Både jeg og mannen jobber tirsdag. Nå har de kontakter oss for å fortelle ca når på dagen de er fremme med flyttebil og det blir da litt ut på fotmiddagen. Det er ingen problem for meg å reise hjem for å gi de nøkkel når de kommer. Dette mener mannen min er tull og sier de får respektere at man faktisk er på jobb på dagtid. Min mann er redd for å få leieboere som tar seg til rette og utnytter. Men jeg tenker på det at de deres leieperiode starter faktisk kl 00:00 natt til tirsdag, da er leieenheten deres og de betaler for den. Får også litt vondt av å tenke på at de da må stå å vente med et digert flyttelass og muligens lastebil og vente på at vi skal komme hjem fra jobb. Det tar meg 10 minutter å reise hjem for å gi de nøkkel så de får begynt å flytte inn. Men min mann sier de får vente til vi kommer hjem fra jobb den dagen. Har han rett? Anonymkode: 344ff...e91 3 6 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 30. april 2023 Drømmeutleier han mannen din 😒 Overlever nøkkelen du, du står vel på husleiekontrakten du også. Anonymkode: 93919...d24 94 1 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 30. april 2023 Selvfølgelig har han ikke rett, og selvfølgelig skal de få nøkkelen når de kommer når du har mulighet til å dra hjem. Anonymkode: a0ad9...e29 67 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 Så lenge dere ikke har satt noe annet tidspunkt i kontrakten, så har de rett til å disponere leiligheten hele tirsdagen, ja. Anonymkode: 8842b...2a3 35 5
viren Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 Er dette tull? Selvsagt skal de få nøklene når de kommer. 25 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #6 Skrevet 30. april 2023 Det kan jo godt hende de blir forsinket, kanskje en ferge de ikke rakk osv. Men jeg forstår meg ikke på mannen din som vil nekte bare for at. Hvordan er han ellers? Tør du å trosse han på det med nøklene? Anonymkode: 01087...c2d 12
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #7 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Drømmeutleier han mannen din 😒 Overlever nøkkelen du, du står vel på husleiekontrakten du også. Anonymkode: 93919...d24 Min mann er veldig bra ❤️ Han er bare litt sær på ting som dette. Anonymkode: 344ff...e91 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #8 Skrevet 30. april 2023 Mannen din forstår åpenbart ikke hva det vil si å leie ut. De har rett til å "ta seg til rette" dvs flytte inn i en bolig de betaler for. Selvfølgelig bør du reise hjem og gi dem nøkkel, evt legge nøkkelen hos en nabo. Det handler om folkeskikk og å legge grunnlaget for et godt forhold mellom leietaker og utleier, samt at de etter loven har rett til å disponere leiligheten hele dagen. Anonymkode: 7e36a...3d6 45 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #9 Skrevet 30. april 2023 Mannen din høres ut som en vanskelig kverulant med drittsekkoppførsel. Stakkars leietakere. Anonymkode: 20ef9...cfe 37 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 Populært innlegg #10 Skrevet 30. april 2023 Mannen din er redd for kjipe leietakere, men tenker ikke over at han er den kjipe utleieren? 🤣 Anonymkode: a47a9...809 63 12
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #11 Skrevet 30. april 2023 Da må de også kun betale leie for halve tirsdagen. Han tar jo en dag fra dem! Din man er fullstendig urimelig her! evt kan du be dem kjøre forbi jobben din og møte deg utenfor. ELLER la leiligheten være åpen. Er vel ingenting noen kan stjele der uansett når den er tom? Anonymkode: da7b2...419 21 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #12 Skrevet 30. april 2023 Selvsagt skal de ha nøkkelen. Og hva mener han med ‘ta seg til rette’? De betaler og skal jo bo der Anonymkode: a3ccd...f8a 29 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #13 Skrevet 30. april 2023 Hvorfor skal du rette deg etter din manns konfliktskapende krav? Vet han overhodet hva det vil si å være utleier? Anonymkode: e22e7...7be 15 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #14 Skrevet 30. april 2023 Hvis det ikke er et problem for deg, drar du selvfølgelig hjem og overleverer nøkkel😊 Anonymkode: 05996...7b5 9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #15 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt skal de ha nøkkelen. Og hva mener han med ‘ta seg til rette’? De betaler og skal jo bo der Anonymkode: a3ccd...f8a Han mener at det er vanlig arbeidsdag selv om de flytter, og at de bør ha i betraktning at vi jobber på formiddagen. At de får vente til vi er ferdige på jobb før de får nøkkelen. Anonymkode: 344ff...e91
Norja Skrevet 30. april 2023 #16 Skrevet 30. april 2023 Hvis man ser bort fra det rent juridiske her, hvor de jo faktisk har begynt å betale for dette stedet allerede... Dersom du tar deg tid til å reise fra jobb for å gi dem nøkkelen, så starter dere utleieforholdet med god stemning. Dersom dere gjør som mannen din vil, så starter dere utleieforholdet med dårlig stemning. Hva er best i lengden? De fineste leieforholdene jeg har hatt, både som utleier og leietaker, har vært forhold med gjensidig respekt og takknemlighet der vi har tatt inn post for hverandre og vannet hverandres planter når det har vært nødvendig. Man vinner SÅ mye - i begge ender - på å ha en god tone! 41 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #17 Skrevet 30. april 2023 Hva mener han med at han er redd de skal ta seg til rette? Har han tenkt å gå gjennom flyttelasset før de får bære det inn? De skal bo der, de betaler for å leie og da må man legge til rette for at det kan gå mest mulig smertefritt for seg. Gi de nøkkelen du, sett foten ned for din mann og si at slik blir det. Anonymkode: 48fb3...1ea 23 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #18 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han mener at det er vanlig arbeidsdag selv om de flytter, og at de bør ha i betraktning at vi jobber på formiddagen. At de får vente til vi er ferdige på jobb før de får nøkkelen. Anonymkode: 344ff...e91 Han er ridig og lite fleksibel. Mye bedre at de begynner innflyttingen på dagtid og er ferdig i ok tid, enn at de holder på langt utpå kvelden. Og som sagt: Betaler de for hele dagen så skal de ha nøklene. Men jeg regner med at mannen din selvsagt vil gi reduksjon i husleia all den tid de ikke får tilgang til boligen Anonymkode: a3ccd...f8a 15
Tvist Skrevet 30. april 2023 #19 Skrevet 30. april 2023 Legg nøkkelen i postkassen, så kan de finne den sel og flytte inn. 10 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #20 Skrevet 30. april 2023 Støtter de andre svarene du har fått - dra hjem og gi de nøkkel, eller la det stå åpent (tomt, ingenting å stjele). Mye bedre å være hyggelig utleier enn en kjip. De fleste overtagelsene ved boligkjøp er også ofte tidlig eller midt på dagen, en vanlig hverdag. Anonymkode: bf5a3...d69 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå