AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Hei! har blitt anbefalt mørkleggende gardiner fra tak til gulv, evt plissegardiner på vinduet. Men hvordan får man luft inn i rommet med gardiner fra tak til gulv? Noen som har tips til gode løsninger?☺️ Anonymkode: 42735...2d4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Jeg har en portabel aircondition. Du finner de hos power. Da får du det ganske kaldt. Anonymkode: 6ac27...eca
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 På lang sikt så er vel det beste å kjøpe bolig med klimaanlegg. Utenom det, har du mulighet til å ha åpen soveromsdør? Det kan ha mye å si for luft. Det blir raskt tett luft omden er lukket Anonymkode: b5a07...13f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en portabel aircondition. Du finner de hos power. Da får du det ganske kaldt. Anonymkode: 6ac27...eca Med frisk uteluft. Glemte å si det😊 Anonymkode: 6ac27...eca
Brunhilde Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 Hvorfor må du ha gardiner som går helt ned til gulvet? Jeg har lystett persienne fra Ikea, og får inn godt med luft når vinduene er åpne selv om de er trukket ned. Du vil nok få inn luft med slike gardiner du beskriver også, selvfølgelig litt avhengig av hva de er laget av. I tillegg til åpent vindu har jeg alltid ventil åpen, men det er jo slett ikke alle hus som har ventiler lenger.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #6 Skrevet 30. april 2023 Installer balansert ventilasjon Anonymkode: dda3e...369
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #7 Skrevet 30. april 2023 10 minutter siden, Brunhilde said: Hvorfor må du ha gardiner som går helt ned til gulvet? Jeg har lystett persienne fra Ikea, og får inn godt med luft når vinduene er åpne selv om de er trukket ned. Du vil nok få inn luft med slike gardiner du beskriver også, selvfølgelig litt avhengig av hva de er laget av. I tillegg til åpent vindu har jeg alltid ventil åpen, men det er jo slett ikke alle hus som har ventiler lenger. 15 minutter siden, AnonymBruker said: På lang sikt så er vel det beste å kjøpe bolig med klimaanlegg. Utenom det, har du mulighet til å ha åpen soveromsdør? Det kan ha mye å si for luft. Det blir raskt tett luft omden er lukket Anonymkode: b5a07...13f TS: Bor i en byleilighet fra 1940, så ingen balansert ventilasjon her dessverre😅 Jeg tenker at hvis man ikke skal ha noe lys, må man jo nødvendigvis tette alle sprekker og da vil det jo heller ikke komme luft? Vanskelig balansegang det her☺️ Kan sette opp soveromsdøra, men da kommer det jo en del lys inn der..? Og får å få litt gjennomtrekk bør man vel få noe luft fra vinduet også? Anonymkode: 42735...2d4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #9 Skrevet 30. april 2023 46 minutter siden, sommermor said: Mørke gardiner og åpent vindu. Ok, da er hemmeligheten kanskje å gardiner som ikke er helt tette, da vil det jo ikke slippe gjennom luft.. Anonymkode: 42735...2d4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #10 Skrevet 30. april 2023 Bruk sovemaske når morgenlyset kommer. Anonymkode: 15d84...07f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #11 Skrevet 30. april 2023 Det går ikke. Så jeg bruker sovemaske, Manta sin. Den er den eneste som ikke slipper inn lys eller er dødsvarm. Jeg har slimversjonen fordi jeg sover på siden. Har i tillegg lystette rullegardiner+gardin, men det slipper jo inn lys absolutt. Anonymkode: e79c9...64f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har en portabel aircondition. Du finner de hos power. Da får du det ganske kaldt. Anonymkode: 6ac27...eca Bråker vel mye på natta? Anonymkode: cda61...72c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå