Gå til innhold

Hvordan er egentlig kvinner som ikke får seg et forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har enten 5 katter eller 5 hunder. 

Anonymkode: 5ade5...440

De fleste single bor i leiligheter i byer, der det som regel ikke er lov å ha noen dyr.

Anonymkode: 6da40...242

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det hadde altså vært noe annet om han hadde sagt at jeg er kjedelig eller frekk. Men han skyldte kun på utseende. Og jeg brukte også et annet eksempel lenger opp, som du kanskje ikke fikk med deg, om at en fyr ikke ville at jeg skulle bli med på vennetur, fordi vi var de eneste single, og han syntes jeg var stygg. 

Anonymkode: 84863...f75

Ånei det er kjipt! Teit av han fyren, om det er sånn et problem for han, kunne han blitt hjemme 🤷‍♀️

Anonymkode: 4b8f3...d71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det hadde altså vært noe annet om han hadde sagt at jeg er kjedelig eller frekk. Men han skyldte kun på utseende. Og jeg brukte også et annet eksempel lenger opp, som du kanskje ikke fikk med deg, om at en fyr ikke ville at jeg skulle bli med på vennetur, fordi vi var de eneste single, og han syntes jeg var stygg. 

Jeg kunne nok gitt deg noen tips om fremgangsmåte, men når du har bestemt deg for at du er «for stygg» basert på hva et par - tre menn har sagt, så er det jo ikke noe poeng.

Du må vel være enig i at damer av alle kategorier har kjærester, både de veldig overvektige og andre som er mindre heldig med utseendet. Ikke alle menn er superkjendiser heller. 

Anonymkode: f36d5...bad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 16.25):

Jeg tror nok ofte det går på psyken. De i min vennegjeng som er single og aktivt ser etter en kjæreste får ofte dates, men det ryker etter en stund pga usikkerhet (må ha bekreftelser ofte) og kontrollerende atferd. 

Anonymkode: 139c4...8d2

Helt enig og dette  er som oftest alltid avgjørende. Personligheten! Det er akkurat der det ligger. Om det  er psykiske problemer, manglende evne til å gi og ta, tilpasse seg, bidra like mye som de får. Det trenger ikke være et bekreftelses behov, eller kontrollerende adferd. Det kan rett og slett være at det å tilpasse seg i et forhold er noe de ikke klarer. Det er heller ikke helt enkelt. Mange av dagens unge er vant til å få det som de vil, og det er noe som ikke er kompatibelt i et forhold hele tiden. Litt eldre ? De har et levd liv, de er relasjons skadet og det er jo heller ikke vanskelig å forstå. Det er begrenset på hvor mange smeller man kan gå på, og så kunne gå inn i noe nytt og tro at det vil fungere med kommunikasjon og tillit.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kunne nok gitt deg noen tips om fremgangsmåte, men når du har bestemt deg for at du er «for stygg» basert på hva et par - tre menn har sagt, så er det jo ikke noe poeng.

Du må vel være enig i at damer av alle kategorier har kjærester, både de veldig overvektige og andre som er mindre heldig med utseendet. Ikke alle menn er superkjendiser heller. 

Jeg tror ikke det er noe vits i å fortsette denne diskusjonen, for det virker som du tror at du vet alt om meg basert på noen få setninger. Og nei, det har vært flere enn to-tre menn, men ok. Og jeg tror ikke fremgangsmåten har noe å si, når noen automatisk mener at jeg er stygg. 

Bare fordi man er overvektig, så betyr det ikke at man ikke er attraktiv. Mange menn som synes det er fint med damer som har former.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes dette høres merkelig ut.mange norske menn er jo sammen med utenlandske damer. Og hvis det stemmer at norske menn kun vil ha norske kvinner, så er det jo fortsatt plenty av utenlandske menn hun kan date?

Anonymkode: cbd0f...cdb

Hva slags menn er sammen med utenlandske damer? Er det menn som kunne fått hvem som helst eller er det menn som ingen andre vil ha? 

Anonymkode: f4aac...068

AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (2 timer siden):

Helt enig og dette  er som oftest alltid avgjørende. Personligheten! Det er akkurat der det ligger. Om det  er psykiske problemer, manglende evne til å gi og ta, tilpasse seg, bidra like mye som de får. Det trenger ikke være et bekreftelses behov, eller kontrollerende adferd. Det kan rett og slett være at det å tilpasse seg i et forhold er noe de ikke klarer. Det er heller ikke helt enkelt. Mange av dagens unge er vant til å få det som de vil, og det er noe som ikke er kompatibelt i et forhold hele tiden. Litt eldre ? De har et levd liv, de er relasjons skadet og det er jo heller ikke vanskelig å forstå. Det er begrenset på hvor mange smeller man kan gå på, og så kunne gå inn i noe nytt og tro at det vil fungere med kommunikasjon og tillit.

Men hvordan får andre vite hvordan personligheten hennes er hvis hun hele tiden er hjemme? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva slags menn er sammen med utenlandske damer? Er det menn som kunne fått hvem som helst eller er det menn som ingen andre vil ha? 

Er du ikke klar over at mennesker er mennesker uansett hvor de er fra i verden? 

AnonymBruker
Skrevet

De tenker jeg er enten overvektige, kjedelig utseende, eller mannlig personlighet. For mye karrierekvinne er også litt turn off hvis det går på bekostning av femininitet.

Anonymkode: 6f416...435

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er de, som ser ned på utenlandske damer, som ikke er klare over det 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er de. Men er det åpenbart en del norske menn som har vanskelig for å forstå, når de løser dameproblemene sine med å hente seg fattige damer fra f.eks Thailand som ikke forstår ett kvekk av hva de sier så lenge det varer, der de og stikker når de har mulighet til det.

Anonymkode: 6da40...242

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Alle typer menn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

De tenker jeg er enten overvektige, kjedelig utseende, eller mannlig personlighet. For mye karrierekvinne er også litt turn off hvis det går på bekostning av femininitet.

Hva vil «mannlig personlighet» si? Og hva er «femininitet»? 

Er det å være hjelpeløs og trenge en sterk mann som kan ordne opp? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Isambard skrev (På 30.4.2023 den 10.34):

Jeg må forsvare meg litt her. Poenget mitt er ikke å tråkke på single, men når de har 70% høyere dødelighet må må det være en forklaring.

Jeg skulle gjerne likt å tro at menn er veldig bra for helsa, men jeg tror heller at syke kvinner oftere er enslige.

https://forskning.no/demografi/ugifte-dor-langt-tidligere-enn-gifte/1644170

Jeg kjenner meg veldig godt igjen av det du linket til her. Jeg er 40 år nå og hadde virkelig hatt godt av å ha en flott dame i livet mitt, til å dra på turer med osv. Savnet etter nærhet og intimitet kan jo også til tider bli ganske stort. Gamle kompiser har også etter hvert falt ifra, da de har etablert egen familie og flyttet osv. Å ha sunne interesser kan hjelpe, men det kan ikke erstatte savnet etter det sosiale. Så ja, tror mange enslige menn i 30-50 årene er veldig lite tilfreds med livet, mens kvinner kanskje er flinkere til å opprettholde gode relasjoner med venner og familie og er derfor mer lykkelige som single.

Kvinner har jo også mer valgmuligheter på singel markedet, da mange menn er ganske "desperate" etter å finne en dame. Tinder er jo ett godt eksempel. Og tror de aller fleste menn, også de veldig attraktive, ønsker ett sunt forhold. Men hvor mer attraktiv man er, hvor mer kresen blir man som regel. Det gjelder vel begge kjønn, men menn derimot sier ikke  "nei takk" til sex med en kvinne de aldri kunne tenkt seg ett seriøst forhold med. Derfor får man denne ubalansen hvor mange kvinner tror at alle menn er useriøse og kun er ute etter sex. 

Endret av danbanan
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (På 30.4.2023 den 10.34):

Jeg må forsvare meg litt her. Poenget mitt er ikke å tråkke på single, men når de har 70% høyere dødelighet må må det være en forklaring.

Jeg skulle gjerne likt å tro at menn er veldig bra for helsa, men jeg tror heller at syke kvinner oftere er enslige.

https://forskning.no/demografi/ugifte-dor-langt-tidligere-enn-gifte/1644170

Men så kommer jo spørsmålet; hva er det verd å ofre for å leve lengre? For nye studier viser at single kvinner uten barn er lykkelige. https://www.nettavisen.no/livsstil/ny-studie-kvinner-er-lykkeligere-uten-barn-eller-ektemann/s/12-95-3423689780

Jeg vil si jeg gjerne ofrer 5-10-15 år med å sitte på gamlehjem, om jeg heller kan få 70-75 år som lykkelig, singel og barnløs 😄

Anonymkode: fd388...fd3

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De menn som tenker slik kan i hvert fall ikke klandre noen andre enn seg selv om de forblir evig single. Dette er jo akkurat samme type tankegang som det kvinner får kjeft for.

Både kvinner og menn som ønsker å finne en partner må roe litt ned på kravene. Man må sette seg ned og være ærlig med seg selv om hvilke krav som er helt nødvendige og hvilke krav som faktisk bare er tull.

Anonymkode: b4891...893

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men så kommer jo spørsmålet; hva er det verd å ofre for å leve lengre? For nye studier viser at single kvinner uten barn er lykkelige. https://www.nettavisen.no/livsstil/ny-studie-kvinner-er-lykkeligere-uten-barn-eller-ektemann/s/12-95-3423689780

Jeg vil si jeg gjerne ofrer 5-10-15 år med å sitte på gamlehjem, om jeg heller kan få 70-75 år som lykkelig, singel og barnløs 😄

En britisk ekspert ja.

Jeg har allerede poster en link i denne tråden som viser at i Norge er enslige kvinner (og menn) mye mindre lykkelige enn de i forhold.

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/levekar/artikler/darligere-livskvalitet-blant-enslige

Endret av Isambard
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

De menn som tenker slik kan i hvert fall ikke klandre noen andre enn seg selv om de forblir evig single. Dette er jo akkurat samme type tankegang som det kvinner får kjeft for.

Både kvinner og menn som ønsker å finne en partner må roe litt ned på kravene. Man må sette seg ned og være ærlig med seg selv om hvilke krav som er helt nødvendige og hvilke krav som faktisk bare er tull.

Anonymkode: b4891...893

Realiteten er at menn som har høye krav ikke er de mennene som er evig single. Mennene som er evig single er det fordi ingen vil ha dem, hvilke "krav" de eventuelt måtte ha er helt irrelevant.

Evig single kvinner har ofte krav som gjør at de forblir evig single derimot. Og det står de fritt til å ha, så lenge se ikke sutrer om å bare få sex etc. 

Anonymkode: ddb2e...c09

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

For å gni det inn. Denne britiske forskeren du viser til har rett og slett misforstått en setning i undersøkelsen han refererer til. Påstanden om at single kvinner er lykkeligst er altså grunnløs helt fra starten av:

https://www.catholicnewsagency.com/news/41408/are-single-women-actually-happier-study-misinterprets-data-researchers-say

Det interessante er hvordan en sånn nyhet sirkulerer og overlever i mange år. Sannsynligvis fordi den er litt provoserende og genererer mye klikk og diskusjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Realiteten er at menn som har høye krav ikke er de mennene som er evig single. Mennene som er evig single er det fordi ingen vil ha dem, hvilke "krav" de eventuelt måtte ha er helt irrelevant.

Evig single kvinner har ofte krav som gjør at de forblir evig single derimot. Og det står de fritt til å ha, så lenge se ikke sutrer om å bare få sex etc. 

Anonymkode: ddb2e...c09

Det stemmer det. Og det har jo blitt dokumentert i denne tråden, der flere er enige om at det er et minimumskrav at en mann har høyere utdannelse og ikke er overvektig. Da har man ekskludert minst 80% av menn….

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...