Gå til innhold

Hvordan er egentlig kvinner som ikke får seg et forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Over en viss alder er jo de fleste, både menn og kvinner opptatt. Ingen har påstått at det blir enklere med årene.

Anonymkode: f36d5...bad

Så hvorfor skrive at «kvinner vasser i menn» der? Vasse i opptatte menn hjelper lite 

Anonymkode: f4aac...068

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hvorfor skrive at «kvinner vasser i menn» der? Vasse i opptatte menn hjelper lite 

Å vasse i opptatte menn, menn som ikke vil binde seg, ikke vil forplikte seg, ikke ønsker familie men bare fly fra blomst til blomst er jo ikke et privilegium. Man må nesten være mann med lav IQ for å tro det. 

Anonymkode: 44dfb...092

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men herregud. Den jeg svarte skrev at hennes single venninner jobbet i helse og derfor ikke traff menn. Da nevnte jeg at det finnes andre bransjer der det er mange menn. Og så kommer denne personen med at alle er opptatte. Da svarte jeg at over en viss alder er de fleste opptatte. 
Men alle er jo ikke over en viss alder! Og alle er ikke opptatte! I bransjer som rådgivende ingeniører, konsulentselskaper , finans osv er det selvsagt mange single menn. Og single/ opptatt går jo begge veier! Det er jo ikke flere single kvinner enn single menn. 

Altså! Noen her er jo så ekstremt problemfokuserte at jeg tror dere gjør smart i å gi opp. Det har aldri vært enkelt å finne kjærligheten, og det skal det ikke være heller.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Å vasse i opptatte menn, menn som ikke vil binde seg, ikke vil forplikte seg, ikke ønsker familie men bare fly fra blomst til blomst er jo ikke et privilegium. Man må nesten være mann med lav IQ for å tro det. 

Jeg er kvinne med høy IQ. Men begynner å skjønne hvorfor mange av dere er single hvis det er sånn dere snakker til folk.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne med høy IQ. Men begynner å skjønne hvorfor mange av dere er single hvis det er sånn dere snakker til folk.

Ser du hvordan DU snakker til folk? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg beskylder ikke andre for å ha lav IQ. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Problemet ditt er at du IKKE VIL TILFREDSTILLE NOEN! 
Det er ingen som krever at du skal operere deg. Du er slank og trent som du siger. Det er sikkert noen mann som vil ha deg men du må ha lyst til å tilfredstille en noen til å ha kjærlig forhold  –  og den noen må selvfølgelig ha lyst å tilfredstille deg, slik du ønsker bli tilfredsstilt. 
Ingen mann eller dame gidder å være sammen med noen som har et motto om at hen ikke ønsker den andre noe godt.

Anonymkode: c45d7...497

… og på side 8 kom endelig det riktige svaret:

Ufrivillig langtidssingle damer er ufrivillig langtidssingle fordi de ikke er tilstrekkelig interesserte av hva den andre parten i et forhold vil ha.

Og nei: Du er ikke ufrivillig singel hvis du ikke prøver å møte noen, eller hvis du mener at du er for bra for de mennene som faktisk vil ha deg. Da velger du selv å fortsette å være singel.

Alle kan være single en periode, uten å ville det. Å finne mr/ms You Might Do kan ta litt tid.

Men når det er snakk om lenge?

Da vet vi faktisk hva problemet er…

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg er en av disse evig single kvinnene kan jeg vel si. Dette var ett interessant tema og det fikk meg til å tenke litt over på hvordan jeg selv er oppi alt.  Jeg har bare 1 dårlig forhold i baggasjen som varte 6 år. Ellers har jeg hele tiden vært single. Jeg er nå 55 år. Ja man kan vel si at glanstiden er over og vel så det. 

Den videoen med han Kevin som plukket i fra hverandre den 29 årige frøkna sitt urealistiske krav om high value man og ikke hadde like mye å tilby en slik mann. Det fikk meg i hvertfall til å tenke litt.  Jeg tenker at han har nok ett poeng der. Er nok mange som tenker som henne at det er livsstilen til en slik mann som er mest attraktivt ikke han som person og tror at bare du er pen og vakker så kan du få hva som helst. Men så har hun dratt på seg noen minus poeng da som han sa og da trekkes det ned på den 10 er skalaen.  Tror jeg må se mer av han der. 

Jeg syns sjøl jeg har havna i en slags limbo. Jeg har ikke forholds "skills" som han snakker om det er jo en ting da jeg aldri har opplevd ett bra forhold enda. Jeg tenker og at ikke vet jeg om jeg ønsker noe forhold enkelte ganger, eller en kjæreste hadde vært fint men ikke samboer. Det jeg har havna borti er ons og fuck friends. Selv om det ikke har vært så mange så har det vært for mange for min del, det har nå igjen ødelagt litt mer i min søken. En vil bare ikke være kun bra nok til sex. Det gir meg ingenting.

Men skal jeg være brutalt ærlig ovenfor meg selv så er jeg nok litt sær, jeg tror jeg er litt introvert på fritiden og ekstrovert på jobb. Har bygd meg opp ett slags image at jeg er den som ler og fjaser rundt mest og lar sjelden noen slippe innpå meg lengre. Har opplevd så mye negativt med det å ha venner at jeg har funnet ut at jeg har det best uten.  Jeg har etter gått på en del smeller følt at jeg blir avvist over alt. Ikke bare med menn men også folk jeg trodde jeg kunne kalle venner. 

Jeg er ett følelses menneske, empatisk. Snill og hyggelig og trivelig er ting jeg hører da men for meg er det ett spill. Jeg er flink til å være hyggelig og snill og alt det der selv om jeg føler meg dritt innvendig. Hater å lyve. Men har gjort det som sikkert alle andre har. Jeg kan lyve når det er noe jeg har sagt ja til og så ombestemmer meg for å unngå å måtte forklare for mye. 

Jeg tror og at mobbing i ungdomsskolen som gikk på mitt utseende og kun ble mobbet av gutter har gjort at jeg har ett rart forhold til menn. Redd de skal syns jeg er stygg eller gjøre narr av meg. Så holder en avstand.  Det er vanskelig å være sårbar ovenfor en mann. 

De mannfolka jeg har likt så har jeg enten ikke turt å gjøre noe med det eller blitt avvist. 

Jeg har sære preferanser som ikke passer seg. Dvs jeg vil ha en yngre mann. Det er vanskelig nok i seg selv ha ha ha. Men jeg vil ha en yngre mann som liker meg for den personen jeg er selv om jeg er litt eldre. Dvs at jeg skjønner at denne yngre mannen må ha gått seg på noen smeller med jevnaldrende damer og ønsker å ha noen som er eldre og mer voksen. Og kanskje ikke ønsker det maset med barn.  Så her kjente jeg meg igjen i det Kevin sa da. Hva kan jeg tilby en yngre mann? Ikke annet en kjærlighet, omsorg, trofasthet, loyallitet, latter og moro. Ikke er jeg rik. Men ser heller ikke etter noe rik mann for jeg passer ikke inn i sånn livsstil. Det har jeg innsett. Jeg må ha en på samme nivå. 

Jeg har møtt noen få  yngre menn faktisk tro det eller ei som ikke hadde sagt nei til å bli kjæreste med meg men jeg har ikke følt noe for dem så derfor har jeg sagt nei. Jeg vet så  godt med meg selv at føles det ikke rett for meg at dette er en mann jeg vil bli bedre kjent med så er det ingen vits. Når det er sagt så vil de fleste yngre menn kun ha sex med en eldre dame mens de venter på å finne drømme dame, men det fins unntak og det er dem jeg leter etter. 

Samtidig har jeg blitt så uavhengig at jeg vil ikke ha en kjæreste for en hver pris. Det skal være the man hvis jeg skal slå til. Og han trenger ikke være rik, dritkjekk eller perfekt på noen måte, men må være perfekt for meg og passe inn i hverandres liv. Så lenge den personen ikke dukker opp så er jeg single. Jeg har troa på at møter jeg noen som har opplevd noe av det samme som meg i livet så har vi noe felles og har kanskje en større felles forståelse for hverandre. Men mulig det er feil. 

Tenkte jeg skulle legge ut som anonym men tror mange hadde kjent meg igjen uansett så skitt au.. ha ha ha... 

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

La meg forklare: jeg møter av og til menn som ikke forstår hvordan kvinner kan være single eller ensomme. I deres verden går det ikke an. Men man bygger jo ikke relasjoner med fuckboys. Sex har ikke like stor egenverdi som den gjengse kvinne på samme måte som en mann. Jeg mener at man har lav IQ dersom man tror menn og kvinner relaterer likt til uforpliktet sex. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

La meg forklare: jeg møter av og til menn som ikke forstår hvordan kvinner kan være single eller ensomme. I deres verden går det ikke an. Men man bygger jo ikke relasjoner med fuckboys. Sex har ikke like stor egenverdi som den gjengse kvinne på samme måte som en mann. Jeg mener at man har lav IQ dersom man tror menn og kvinner relaterer likt til uforpliktet sex. 

Jeg har aldri snakket om uforpliktende sex. Har aldri hatt det og er ikke interessert i det.  Ville aldri hatt noe med en «fuckboy» å gjøre. Skjønner ikke hvor du har det fra. Denne tråden handler om kvinner som er ufrivillig single over lang tid. Noen skylder på at alle menn er ute etter en ting og ikke vil ha forhold.

Det er jo åpenbart ikke sant. Kvinner og menn finner sammen hele tiden, flytter sammen, gifter seg og får barn.

Jeg så en gang et intervju med en amerikansk psykolog, og jeg tror han var inne på noe. Han sa (og han hadde vært langtidssingle selv) at det var litt som et tankskip som var vanskelig å snu. Jo lengre du har vært alene, desto vanskeligere er det å tilpasse seg en annen person og gjøre de endringene som må til for å få et forhold til å fungere. På samme måte er deg enklere for de som har vært i langvarige forhold å inngå nye.

Jeg synes at to av de kvinnene som forteller om egne erfaringer på denne siden sier noe av det samme.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har aldri snakket om uforpliktende sex. Har aldri hatt det og er ikke interessert i det.  Ville aldri hatt noe med en «fuckboy» å gjøre. Skjønner ikke hvor du har det fra. Denne tråden handler om kvinner som er ufrivillig single over lang tid. Noen skylder på at alle menn er ute etter en ting og ikke vil ha forhold.

Det er jo åpenbart ikke sant. Kvinner og menn finner sammen hele tiden, flytter sammen, gifter seg og får barn.

Jeg så en gang et intervju med en amerikansk psykolog, og jeg tror han var inne på noe. Han sa (og han hadde vært langtidssingle selv) at det var litt som et tankskip som var vanskelig å snu. Jo lengre du har vært alene, desto vanskeligere er det å tilpasse seg en annen person og gjøre de endringene som må til for å få et forhold til å fungere. På samme måte er deg enklere for de som har vært i langvarige forhold å inngå nye.

Jeg synes at to av de kvinnene som forteller om egne erfaringer på denne siden sier noe av det samme.

Tja… Det kan være at det er vanskelig å få forhold til å fungere, men før man får testa ut det, må man jo møte noen som er villig til å prøve. Og DET er det vanskelige for mange. 
At man sjelden får oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, eller at det bare er åpenbart ons-jegere.

Anonymkode: 5041b...b4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tja… Det kan være at det er vanskelig å få forhold til å fungere, men før man får testa ut det, må man jo møte noen som er villig til å prøve. Og DET er det vanskelige for mange. 
At man sjelden får oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, eller at det bare er åpenbart ons-jegere.

Eller at man kanskje ikke er så åpen for ulike typer menn selv. Nei, jeg snakker ikke om å «senke kravene», men om å kanskje se litt bredere. Noen kvinner (sier ikke at det er deg) er for eksempel veldig opptatt av at mannen har høyere utdannelse. Jeg har en sånn venninne. Men så traff hun en snekker, og etter å ha konfrontert sin indre snobb så er hun nå lykkeligere enn jeg noen gang har sett henne. Hun skjønte jo fort at han har massevis av kompetanse og kunnskap som er verdt å beundre.

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:
11 hours ago, AnonymBruker said:

Stemmer nok. Man må jo ha en jobb i næringslivet. Kvinnelige ingeniører og økonomer vasser i menn.

De mennene er allerede opptatt. 

Jeg kan garantere deg at mannlige ingeniører ikke er populære blant damene altså 😂

Men ja de fleste finner seg jo en dame til slutt. Om du kommer som 35-åring og tenker at nå skal du senke kravene så er det kanskje for sent. Sånn er livet, men da har du jo kasta bort ungdommen. Som ung vasser alle damer i menn, selv om de ikke vil ha dem

Anonymkode: ddb2e...c09

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eller at man kanskje ikke er så åpen for ulike typer menn selv. Nei, jeg snakker ikke om å «senke kravene», men om å kanskje se litt bredere. Noen kvinner (sier ikke at det er deg) er for eksempel veldig opptatt av at mannen har høyere utdannelse. Jeg har en sånn venninne. Men så traff hun en snekker, og etter å ha konfrontert sin indre snobb så er hun nå lykkeligere enn jeg noen gang har sett henne. Hun skjønte jo fort at han har massevis av kompetanse og kunnskap som er verdt å beundre.

Det er nok ikke meg, nei. Problemet er vel heller motsatt, at det er menn som ikke ser bredt nok. Deres drømmedame er vel ofte først og fremst og framfor absolutt alt slank og vakker. Og så blid, søt, og helst litt mindre smart enn dem.

Jeg er ofte ikke det. Men i perioder forsøkte jeg å lukke øynene (eller ørene) for at mannen kanskje var litt for langt fra meg i interesser… Det fungerte jo aldri. Og som regel likte han meg egentlig ikke og var ikke ordentlig interessert, selv om jeg forsøkte å være søt. Når folk som ikke kjente meg så godt sa at «kanskje du er for kresen», visste jeg ikke om jeg skulle le eller gråte. Faktisk ga jeg altfor mange en sjanse, for jeg ville jo så gjerne treffe noen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

. Som ung vasser alle damer i menn, selv om de ikke vil ha dem

Anonymkode: ddb2e...c09

Det er ikke sant! Ikke når man snakker om kjærester, forelskelser, forhold.

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 10.59):

Jeg har stort sett vært alene hele mitt liv. Hadde på en måte bestemt meg fra veldig ung alder at et familieliv ikke var noe for meg. 

Mye av det folk skriver med å være ustabil psykisk og sær stemmer nok litt. 
Jeg ble mye mobbet som barn og stoler ikke 100% på andre mennesker og finner derfor trygghet i mitt eget selskap. Man legger også til noen sære vaner etterhvert. 

Ellers er jeg normalvektig, ikke spesielt vakker men ikke stygg. Har grei jobb og håndterbare utgifter. 

Anonymkode: 40442...9a0

Jeg ble også mobbet litt som barn, og har sosial angst som jeg har hatt hele livet. Dette med «tilknytningsskadd» stemmer nok for min del.

Jeg synes det er deilig, fredelig og trygt å være alene i min lille hule der jeg kan trekke meg tilbake når jeg vil. 

Dating og forhold derimot utløser den sosiale angsten til fulle høyder. 

Anonymkode: cbd0f...cdb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke meg, nei. Problemet er vel heller motsatt, at det er menn som ikke ser bredt nok. Deres drømmedame er vel ofte først og fremst og framfor absolutt alt slank og vakker. Og så blid, søt, og helst litt mindre smart enn dem.

Jeg er ofte ikke det. Men i perioder forsøkte jeg å lukke øynene (eller ørene) for at mannen kanskje var litt for langt fra meg i interesser… Det fungerte jo aldri. Og som regel likte han meg egentlig ikke og var ikke ordentlig interessert, selv om jeg forsøkte å være søt. Når folk som ikke kjente meg så godt sa at «kanskje du er for kresen», visste jeg ikke om jeg skulle le eller gråte. Faktisk ga jeg altfor mange en sjanse, for jeg ville jo så gjerne treffe noen!

Men kanskje problemet ditt var det motsatte? At du ikke var kritisk nok? En ting er å se litt bredere, men jeg ville da aldri vurdert en mann som bare ville ha en søt og mindre smart dame. Med å se bredere mener jeg å se forbi ytre ting som høyde, hårmengde, utdannelse osv, men selvsagt ikke kompromisse når det gjelder holdninger til kvinner.

Jeg skal ikke påstå at jeg vet hvorfor akkurat du er single. Men jeg tror det kan være greit å ha i bakhodet at forelskelse og kjærlighet er ikke noe som skjer hver dag, og absolutt ikke på bestilling. Jeg mener å ha lest at vi i snitt forelsker oss skikkelig bare to ganger i løpet av livet. Det er mange som kan fortelle at det skjer når man minst venter det og når man ikke prøver for hardt. Bytte miljø, finne en ny hobby, bli kjent med menn i en annen setting enn dating er vel det som funker for mange.

Ønsker ikke å komme med lettvinte råd egentlig, men ønsker å oppmuntre deg til å ikke tenke for negativt om egne muligheter.

Og så synes jeg fenomenet er litt interessant da jeg har et par langtidssingle venninner selv. Tidligere i tråden har jeg gitt min «tolkning» på hva det er med dem som gjør at det har blitt sånn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 3.34):

Tenker da på kvinner som er ufrivillig single og som i tillegg har prøvd aktivt å få seg kjæreste. Hvilke faktorer gjør at noen kvinner blir valgt bort? 

Anonymkode: abec4...284

De har fått alt av mødre. Dermed har dem fått en uvane, og det merker gutter. 

Anonymkode: 684fb...adf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min venninne er slank og vakker, ingen barn, smart og hele pakka. Hennes "problem" er at hun er utenlandsk. Så hun sier at "på grunn av fordommer vil ikke notmale menn date meg fordi de ser ned på meg, og dem, som ingen andre vil ha, vil jeg ikke ha selv". Forståelig nok. 

Skrevet

Jeg ønsker ikke noe forhold. Gjør ikke noe for å treffe noen. Jeg er i sorg over 20 år. Jeg har god familie som tar vare på meg. Jeg har hobbyer som jeg ønsker å jobbe med. 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...