AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Er det slemt? Vill de godta det? Hva burde man huske på da? Noen erfaringer? Anonymkode: 50c1b...c71
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Hvorfor vil du gjøre de til innekatter? Anonymkode: 0e906...8d0
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 Det er slemt, ja. Anonymkode: 94be8...a39 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 Jeg adopterte fra dyrebeskyttelsen med beskjed om at kattene skal holdes inne på grunn av traumer. De har det da bedre inne enn ute. Men en katt som er vant med å få gå fritt ute i 6 år bør ikke stenges inne, men mindre det er skjedd noe så alvorlig at de blir redd av å gå ut. Det er sannsynlig at de blir deprimert av det. Anonymkode: 788e2...776 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 Hvis det er pga flytting så synes jeg du skal omplassere eller revurdere flyttingen. Anonymkode: 4c077...adf 1
Tvist Skrevet 30. april 2023 #6 Skrevet 30. april 2023 Mine hadde ikke kunne levd lykkelig med det. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #7 Skrevet 30. april 2023 Det er ekstremt slemt. Anonymkode: 2567c...7fa 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #8 Skrevet 30. april 2023 Tok over en katt fra dyrebeskyttelsen. Hun hadde vært viĺlkatt i noen år. Vi hadde henne inne i nesten 1,5 år. Hele den perioden ville hun ut. Brukte nesten 1 år på å få henne frem frivillig fra et skap og få henne trygg. Hun ville nok ikke blitt lykkelig om hun nå ikke fikk ut. Nå har vi en sikkelig kosepus som går ut og inn. Så jeg tror ikke inne er dette er det beste for katten når den er vant med noe annet, ts. Anonymkode: 0bb2e...103
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #9 Skrevet 30. april 2023 Det går helt fint. Jeg adopterte to 11 år gamle katter som elsket å være ute. Var gjerne ute dagevis av gangen. Holdt de inne i 3 måneder. Var aldri et problem. Ikke noe mas eller forsøk på å komme seg ut. Jeg fostrer også katter. Hatt nærmere 100. INGEN har vært desperat eller vist noe ønske om å gå ut. De fleste får gå ute på verandaen om sommeren, men det er få som er interessert i det. Katter har det tryggest inne. Man kan også lage en innhegning ute sånn at de får frisk luft. Anonymkode: 4383c...9f5 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #10 Skrevet 30. april 2023 Dette er ikke noe man kan si det ene eller det andre om. For det kommer an på katten. Noen katter vil ikke bry seg noe særlig, mens andre vil aldri slutte å skrike ved døren. Om du har katt som er slik som skriker og vil ut, hele tiden. Sa vil det være slemt å endre på dette. Katten vil ikke kunne forstå hvorfor. Anonymkode: bc80d...f63
Helene Skrevet 1. mai 2023 #11 Skrevet 1. mai 2023 Overtok en katt fra dyrebeskyttelsen. Han var født ute. Han var villkatt da han kom til meg. Han måtte være inne først. Han måtte sosialiseres. Lang historie kort, han fikk gå ut etter 6 mnd. Han er sosialisert. Ligger i sengen min hver natt. Gi katten tid. Les katten. For meg er det naturlig at katter går ut.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 Helene skrev (13 minutter siden): Overtok en katt fra dyrebeskyttelsen. Han var født ute. Han var villkatt da han kom til meg. Han måtte være inne først. Han måtte sosialiseres. Lang historie kort, han fikk gå ut etter 6 mnd. Han er sosialisert. Ligger i sengen min hver natt. Gi katten tid. Les katten. For meg er det naturlig at katter går ut. Dette har jo niks og nada med TS sin problemstilling å gjøre Anonymkode: 4c077...adf 1
Phoenix Heart Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 Om du vil ha to ulykkelige katter, så kjør på.... Det er veldig slemt.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #14 Skrevet 1. mai 2023 Kjøpte ei katt som hadde vært holdt inne i 2 år fra fødselen. Hun var absolutt ikke lykkelig med det. Hun elsker å være ute. Da vi flyttet, tenkte vi selvsagt på hvordan det ville bli for henne. Endte opp med å være på landet, og hun blomsterer som aldri før. Om hun måtte vært innekatt igjen, så tror jeg hun hadde blitt kraftig deprimert. Anonymkode: 4a2ec...7d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå