Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at kvinner har mer forståelse for at veninne er utro.  

Hun er nok utro på grunn av mannen sin, eller for å finne seg selv,  for å bli selvstendig, for selvrealisering.

Mens menn tenker at det var dårlig gjort av kamerat.

Anonymkode: b2208...82a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pga. de er hyklere — det er så enkelt. 

Anonymkode: ecdff...d90

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri møtt en eneste kvinne som har støttet utroskap.

Anonymkode: 7bb27...c00

• Liker 21
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har aldri møtt en eneste kvinne som har støttet utroskap.

Da kan vi gå ut i fra at du ikke kjenner noen kvinner her inne på dette forumet. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke hvem som har gitt deg dette intrykket? Jeg har både gutte. og jentevenner og har samme forventninger til dem som jeg har til meg selv. Jeg droppet faltisk en venninne for 5–6 år siden da hun stadig ville bli med meg på byen, for å klage over mannen sin og få bekreftelse fra andre menn. Jeg gidder ikke sånt.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren sin kompis var notorisk utro og de tok avstand fra det med jevnlige moralprekener. Sa de likte ham som kompis men hatet måten han oppførte seg mot kona. Som de jo også kjente. Jeg syns likevel de ikke var stenge nok mot ham. Ei venninne var utro mot mannen sin i nesten ett år før hun dumpet ham til fordel for elskeren sin. Det forholdet varte kun 6 mnd. Hun mistet mange vennskap dette året og fikk lite støtte da hun selv ble dumpet av den nye kjæresten.

Jeg tror det er ganske tilfeldig hvordan vennekretsen tar utroskap enten det er menn eller damer. Det handler mer om hvilke typer mennesketyper man er. 

Anonymkode: 3e234...e34

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvem har såret deg?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hun er nok utro på grunn av mannen sin, eller for å finne seg selv,  for å bli selvstendig, for selvrealisering.

Hvor er dokumentasjonen din på denne påstanden?

Jeg har aldri støttet noen som har vært utro, og når man leser i trådene her inne er det massiv motstand mot utroskap.

Din påstand er nok i høyeste grad oppspinn.

Anonymkode: cc758...3e8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så de er sterkt imot utroskap, men er utro selv mener du? På hvilken måte er det relevant i forhold til trådens tema?

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde aldri støtte en venninne i det. Da hadde jeg gitt henbe ultimatum om å være ærlig å fortelle eller gå ut av forholdet. Gode venninner støtter ikke destruktiv oppførsel. 

Anonymkode: 9b8fd...409

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man støtter ikke utroskapen , men man støtter jo venninner gjennom tykt og tynt . Har ei venninne som var utro , da oppfordret vi henne til å gjøre det slutt med samboer og vi fortsatte å støtte henne etterpå , det er sånt gode venner gjør .

Anonymkode: 624c2...957

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en venninne av meg åpnet seg om utroskap hadde jeg aldri støttet henne, uavhengig av hva hun måtte ha som årsak/unnskyldning. Utroskap er aldri greit og jeg hadde strevd med å ha et godt forhold til den personen etterpå. Hadde i det minste endret syn på personen. Det strider så mot mine verdier.

Min svigerinne var utro for mange år siden og selv om hun er søsteren til mannen så har vi begge endret syn på henne. Hun hadde all verdens unnskyldninger, men evnet ikke å se hva det gjorde med mannen sin. Han har kommet seg videre i livet og hun står fortsatt på stedet hvil som alenemor til et barn hun fikk via en ons i fylla. Hun snakker negativt om eksen sin hele tiden og det oser av sjalusi over at han har ny kone, et stabilt forhold og to nydelige barn. Tror nok innerst inne hun vet at hun er skyld i alt dette selv. Menn i området vet også om utroskapen hennes, så ingen ønsker å etablere seg med henne. Hun blir ofte brukt til ons i fylla da. 

Anonymkode: 407b0...76e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også dette er rart, og har samme inntrykk som ts. Lurer på hvorfor kvinner kan forsvare utroskap slik mange av de jeg kjenner gjør. 

Anonymkode: cd490...228

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes også dette er rart, og har samme inntrykk som ts. Lurer på hvorfor kvinner kan forsvare utroskap slik mange av de jeg kjenner gjør. 

Da lurer jeg på hvilke kvinner du omgås. Har aldri hørt en kvinne forsvare utroskap med mindre de har vært utro selv. Og ja, dette er et tema som stadig har dukket opp i samtaler med andre kvinner. Opplever at flere menn forsvarer det, men også her kan det godt være at det gjelder menn som er utro selv. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Frkego skrev (1 time siden):

Da lurer jeg på hvilke kvinner du omgås. Har aldri hørt en kvinne forsvare utroskap med mindre de har vært utro selv. Og ja, dette er et tema som stadig har dukket opp i samtaler med andre kvinner. Opplever at flere menn forsvarer det, men også her kan det godt være at det gjelder menn som er utro selv. 

Tja. Det er fra studietiden, men og ei venninne av kona mi som var utro. Min kone sa at hun forstod det, siden mannen var mye borte og de hadde vokst fra hverandre. Det ekteskapet tok slutt, og venninnene mente han måtte ta konsekvensene av å velge å jobbe mye borte. Utroskapen hennes ble bagatellisert, og han var kjip. Denne venninna har nå 5 barn, med 3 forskjellige menn. "Alle" er enige om at de tre er dårlige fedre. Kjenner og godt ei som var i et forhold i 7 år. Var utro med 4 forskjellige menn på den tiden. Hun fikk nyss i at en kollega var utro mot konen sin, og kalte han for en bedriten drittsekk. Så det kan godt hende at du har rett. De som er utro selv ser igjennom fingrene for egen og andre kvinners adferd. Men hvorfor kollegaen var en drittsekk, det er en gåte for meg. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du? Selvsagt er kvinner utro. Menn bidrar ikke med noe i forholdet , så de må få bekreftelse hos andre.

Anonymkode: 2c316...4e9

AnonymBruker
Skrevet

Tvert imot, det er jo brocode som er kjent for dette? At kompiser dekker for hverandre når de er utro.

Anonymkode: 61ee4...951

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Haha… møtt SÅ mange menn på byen eller reiser hvor kompiser nærmest heier på utroskap. 

Er nok mer individuelle forskjeller enn kjønnsforskjeller her altså. Om noe, så føler jeg kvinner - til tross for at de statistisk sett er like utro som menn - har en høyere tendens til å fordømme det. 

Anonymkode: 24254...c80

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har aldri kjent en dame som har støttet utroskap

Skrevet

Jeg ble overrasket over hvor sint jeg ble.. Utrolig skuffet over at hun tok det steget.

Så har man heldigvis et repertoar som består av noe utover svarthvitt. 

Man trenger ikke altså ikke forstå, for å inneha litt forståelse.

Det betyr ikke at man godtar eller synes det er greit.

Soleklar og tydelig ta avstand.

Kanskje kompiser er mer spontane når det kommer reaksjoner. I "mitt" tilfelle var det viktig at mannen hennes fikk vite.

Utover det, var det ikke i min interesse å drive sladder eller hat. Men innrømmer at jeg håper det aldri skjer igjen. 

💔❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...