AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #1 Skrevet 29. april 2023 Har ryggproblemer og syntes det er veldig pinlig når det er dugnad (der jeg ikke kan utføre noe særlig arbeid) og møter på naboer rundt. Er dugnad frivillig og er det flere som har det slik? Anonymkode: 9bd0a...d98 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #2 Skrevet 29. april 2023 Dugnad er frivillig, men det er jo mulig å finne oppgaver du kan gjøre. Anonymkode: a41ed...7de 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #3 Skrevet 29. april 2023 Jeg pleier aldri møte opp på dugnader pga dette. Har mange smertetilstander og er gradert ufør, og har ikke energi eller kraft til å gjøre noe annet enn det jeg allerede må i løpet av hverdagen. Anonymkode: 3ca56...db1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #4 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dugnad er frivillig, men det er jo mulig å finne oppgaver du kan gjøre. Anonymkode: a41ed...7de Ok, Men det er veldig begrenset hva man kan gjøre pga det. Anonymkode: 9bd0a...d98
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #5 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg pleier aldri møte opp på dugnader pga dette. Har mange smertetilstander og er gradert ufør, og har ikke energi eller kraft til å gjøre noe annet enn det jeg allerede må i løpet av hverdagen. Anonymkode: 3ca56...db1 Er selv ufør men jeg klarer å gå mye turer men kan ikke bøye meg noe særlig og løfte ting er vanskelig. Anonymkode: 9bd0a...d98 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #6 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har ryggproblemer og syntes det er veldig pinlig når det er dugnad (der jeg ikke kan utføre noe særlig arbeid) og møter på naboer rundt. Er dugnad frivillig og er det flere som har det slik? Anonymkode: 9bd0a...d98 Ja, føler også på skam for ikke å delta pga helsa. Jeg baker derfor en liten kake eller boller som de andre kan kose seg med i pausen Anonymkode: aa717...449 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #7 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, føler også på skam for ikke å delta pga helsa. Jeg baker derfor en liten kake eller boller som de andre kan kose seg med i pausen Anonymkode: aa717...449 Godt det er flere som føler det sånn 🙂 I mitt borettslag så er det allerede servering etterpå. Hyggelig av deg som baker da 🙂 Anonymkode: 9bd0a...d98
Friluftsmann70 Skrevet 29. april 2023 #8 Skrevet 29. april 2023 Jeg deltar på mye dugnad, og der er alltid veldig koselig om noen kan stelle i stand mat eller bare kaffe og drikke. Vis at du er der og still opp med det du kan. Veldig hyggelig med prat pauser og vennskap som blir til. 2
AnonymBruker 42 Skrevet 29. april 2023 #9 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er dugnad frivillig og er det flere som har det slik? For noen er det, og for andre er det ikke (dvs. man må betale noen riks-daler pr. leilighet for å stå over)... Vet ikke hvordan det er der du bor, men her er det er alltids noe å bidra med... F.eks stå for grillingen, e.l. Det at du ikke kan gjøre det samme som andre betyr jo ikke at du ikke kan ta del heller
Duff Skrevet 29. april 2023 #10 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Godt det er flere som føler det sånn 🙂 I mitt borettslag så er det allerede servering etterpå. Hyggelig av deg som baker da 🙂 Anonymkode: 9bd0a...d98 Ta kontakt med de som arrangerer dugnaden og spør om du kan hjelpe med servering/baking av mat evt kjøp en pakke med is og del ut til barna. 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #11 Skrevet 29. april 2023 Friluftsmann70 skrev (10 minutter siden): Jeg deltar på mye dugnad, og der er alltid veldig koselig om noen kan stelle i stand mat eller bare kaffe og drikke. Vis at du er der og still opp med det du kan. Veldig hyggelig med prat pauser og vennskap som blir til. Servering er allerede ordnet med står det så da utgår det, men får se om hvilke oppgaver som kanskje kan være for meg.Hvis det blir for tunge jobber så får man jo se 🙂 Anonymkode: 9bd0a...d98
MyMichelle Skrevet 29. april 2023 #12 Skrevet 29. april 2023 Jeg har møtt opp på dugnad noen ganger, men da ble det så mye mas, at jeg orket ikke mer. Mas både fra her jeg bor, og fra nabokommunen. Jeg har ikke barn, så dugnadene hadde ikke noe med barn å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #13 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker 42 skrev (14 minutter siden): For noen er det, og for andre er det ikke (dvs. man må betale noen riks-daler pr. leilighet for å stå over)... Vet ikke hvordan det er der du bor, men her er det er alltids noe å bidra med... F.eks stå for grillingen, e.l. Det at du ikke kan gjøre det samme som andre betyr jo ikke at du ikke kan ta del heller Det er nok flere oppgaver det sikkert kommer skriv om så da kan man jo notere seg det som ser enkelt ut og ta del i det 🙂 Syntes det er pinlig og ikke gå eller å stoppe opp pga helsen men regner med jeg møter denne gangen. Anonymkode: 9bd0a...d98 1
Fru Uperfekt Skrevet 30. april 2023 #14 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ryggproblemer og syntes det er veldig pinlig når det er dugnad (der jeg ikke kan utføre noe særlig arbeid) og møter på naboer rundt. Er dugnad frivillig og er det flere som har det slik? Anonymkode: 9bd0a...d98 Det er helt frivillig. Vær ærlig så får du oppgaver du kan klare 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #15 Skrevet 30. april 2023 Dugnad er i og for seg frivillig, men det er jo også arbeid som må gjøres. Hvorfor bosette seg i et borettslag hvis du ikke kan/vil bidra med slike oppgaver? Det er jo ikke greit å ikke bidra og la andre gjøre jobben. Foreslå som minimum at du bidrar med noe annet eller at dere som ikke deltar bidrar med en sum i steden. Anonymkode: 187c6...619 1 1
Januar2 Skrevet 30. april 2023 #16 Skrevet 30. april 2023 Kan du være den som trakter kaffe og baker kake/tenner grillen?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #17 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dugnad er i og for seg frivillig, men det er jo også arbeid som må gjøres. Hvorfor bosette seg i et borettslag hvis du ikke kan/vil bidra med slike oppgaver? Det er jo ikke greit å ikke bidra og la andre gjøre jobben. Foreslå som minimum at du bidrar med noe annet eller at dere som ikke deltar bidrar med en sum i steden. Anonymkode: 187c6...619 Det er dugnader i villaområder også. Anonymkode: 084a1...65a
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #18 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har ryggproblemer og syntes det er veldig pinlig når det er dugnad (der jeg ikke kan utføre noe særlig arbeid) og møter på naboer rundt. Er dugnad frivillig og er det flere som har det slik? Anonymkode: 9bd0a...d98 Jeg har ryggproblemer, skulderproblem, hofte,kne og fot problem. Revmatisk og autoimmunlidelse. Vi hadde dugnad forrige helg. Jeg klarte å feie litt og sone plikta mi. Det handler om å ta del og gjøre litt om man kan. Det viktigste er å være synlig og å vise at en er en del av gjengen. Det finnes sykere folk enn meg her og vedkommende tok en runde og slo av en prat med folk, jobbet ikke og det er helt innafor. Anonymkode: f8425...bf7 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #19 Skrevet 30. april 2023 Du skal ikke ha dårlig samvittighet. Da vi hadde dugnader i borettslaget måtte jeg de siste gangene kun delegere. Hadde store nakkeproblemer. Ingen sa noe på det. Men jeg hadde da alltid deltatt de siste 20 årene. Du har ingen plikt og fortelle hva problemer du har og ikke kan være med. Det er lov og si pga helseproblemer er det ikke mulig. Hos oss var det mest problem med at beboerne plutselig forsvant den dagen man hadde dugnad. Anonymkode: d1206...927 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #20 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Foreslå som minimum at du bidrar med noe annet eller at dere som ikke deltar bidrar med en sum i steden. Anonymkode: 187c6...619 Vi har i mange år på generalforsamlinger forsøkt å få et ja til at de som ikke kan bidra, betaler en liten sum hver, men vi fikk blankt nei. Da mangler det ikke på vilje til å delta. Styrets vilje til å finne løsninger er helt borte og det er trist. Da blir det dessverre "husmorgjengen" som finner nye grunner til å skule og baksnakke. Det er et problem hos meg her hvor jeg bor. Anonymkode: c24cc...344
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå