AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #161 Del Skrevet 2. mai 2023 Visste ikke at det var vurdering på finn. Da skulle jeg ha gitt en ener til et av de kanskje 3-4 kjøpene jeg har gjort der. Møtte opp for å hente tingen og ringte på veien. Fikk ikke svar. Så ringte på nytt når jeg var ved huset, fremdeles uten svar. Så gikk opp til døra og ringte på og hørte at de var inne og spiste middag hørtes det ut som. Men ingen kom ut. Så ringte på to ganger til uten svar og en telefon til uten svar før jeg gav opp. Sendte en oppgitt melding om at jeg syns det var ufint å ikke svare når jeg kom som avtalt for å hente tingen, hvor selgeren latet som at de ikke hadde hørt noen ting. Anonymkode: 8b00a...cec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #162 Del Skrevet 2. mai 2023 Denne kjøperen burde selvfølgelig være fullstendig klar over hva slags Pokemon det faktisk var snakk om her. Så ganske spesielt at man liksom skal komme i etterkant for å klage. Og enda mer spesielt dersom tråd-starter faktisk går med på å sende tilbake alle pengene, bare på grunn av noe sånn. I så fall burde man i alle fall få alle Pokemon-kortene tilbake igjen først. Anonymkode: cd787...09e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #163 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jo, det kan en. Jeg fikk det. Og når en selger noe så kan en velge mellom alle de som har sendt en melding via annonsen. Du har tydeligvis ikke peiling på hvordan finn fungerer. Anonymkode: d7ab1...969 jeg har kjøpt og solgt mange hundre ting på finn. Jeg har fått 65 tiere, og gitt enda flere. Jeg føler jo egentlig at jeg har ganske god peiling på hvordan finn fungerer, selv om jeg ikke har kommet på at funksjonen kan vurderingsfunksjonen kan misbrukes🤷♀️ Anonymkode: 3a53d...b0c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #164 Del Skrevet 2. mai 2023 Når det gjelder vurderinger så er det en frist på 3 uker til å vurdere hverandre på finn. Det er jo kanskje greit å vite om. Anonymkode: 817bd...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #165 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når det gjelder vurderinger så er det en frist på 3 uker til å vurdere hverandre på finn. Det er jo kanskje greit å vite om. Anonymkode: 817bd...6c1 Jeg godkjente og skrev kommentar på vurdering fra i fjor sommer nå nettopp. 5 minutter siden. Anonymkode: 6b842...ea7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #166 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg godkjente og skrev kommentar på vurdering fra i fjor sommer nå nettopp. 5 minutter siden. Anonymkode: 6b842...ea7 Ok, jeg leste det på finn, men da går det kanskje alikevel da. jaja Anonymkode: 817bd...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #167 Del Skrevet 2. mai 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Visste ikke at det var vurdering på finn. Da skulle jeg ha gitt en ener til et av de kanskje 3-4 kjøpene jeg har gjort der. Møtte opp for å hente tingen og ringte på veien. Fikk ikke svar. Så ringte på nytt når jeg var ved huset, fremdeles uten svar. Så gikk opp til døra og ringte på og hørte at de var inne og spiste middag hørtes det ut som. Men ingen kom ut. Så ringte på to ganger til uten svar og en telefon til uten svar før jeg gav opp. Sendte en oppgitt melding om at jeg syns det var ufint å ikke svare når jeg kom som avtalt for å hente tingen, hvor selgeren latet som at de ikke hadde hørt noen ting. Anonymkode: 8b00a...cec Du kan ikke gi vurdering hvis ikke selgeren har krysset av for at du har kjøpt av selgeren Anonymkode: 95a7b...84b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #168 Del Skrevet 3. mai 2023 Jeg fikk en urettferdig dårlig vurdering for noen år siden. Har en profil fra 2006 med kun 10ere. Sendte mail til finn og forklarte, spurte om de kunne fjerne vurderingen. De sa at jeg selv måtte ta dette oppmed selger. Dette var under covid (første halvdel av 2020), selger var smittet og jeg ønsket da å vente med å hente til hen var frisk (hen bodde i blokk så ikke mulig å legge gjenstanden utendørs). Gav meg da dårlig score på bakgrunn av at vi ventet en uke med henting/betaling. Snakket med selger som gikk med på å slette vurderingen heldigvis. Ts, kan du ikke bare forklare at dette er veldig ødeleggende for deg at denne ene gjør at du aldri vil få perfekt score igjen? Bare vær helt ærlig om det og spørr rett ut om han kan slette den. Anonymkode: d0131...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #169 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 14.00): Hva skal jeg gjøre med dette? Føler det er veldig passivt aggressivt Ts Anonymkode: a5f84...90f Herregud for en idiot. Tar ingen selvkritikk og det stakkars barnet da som begynte å gråte. Men om du vil kan du Vippse noe tilbake så de kan kjøpe seg en is eller noen kort 🤡🤡 Skjønner det er frustrerende men du må nesten bare la det går. Anonymkode: 9ba64...818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #170 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 22.50): Han sa at han ikke trengte pengene tilbake i en frekk tone. «Ok. Trenger ikke pengene tilbake, skulle sikkert undersøkt mer. Men om du vil vippse noe tilbake så kan du bestemme det selv. Så får de kjøpe en is eller noe kort selv» Han har ikke heller svart på den siste meldingen jeg skrev «Men hvorfor skal det gå utover en selger på Finn som prøver å gjøre ting rett når kjøper ikke er fornøyd? Har du et forslag hvordan vi kan løse dette?» Har heller ikke nummeret hans da han kjøpte via fiks ferdig fra Finn.no ts Anonymkode: a5f84...90f Men hjelpes , det er vurdering , tenk å lage så mye styr Anonymkode: cf0eb...7a9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #171 Del Skrevet 3. mai 2023 Hvis han ikke har fått noe tilbakemelding etter siste dialog så er det vel kanskje bare og la det ligge. Ikke godt og si. Jeg skjønner frustrasjonen... Anonymkode: 817bd...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 6. mai 2023 #172 Del Skrevet 6. mai 2023 Jeg har svart tidligere i tråden, men når jeg ser at en selger eller kjøper har en dårlig vurdering leser jeg alltid denne. Om du kommenterer ryddig under kommentar til vurdering vil det være det beste. Da retter man opp igjen inntrykket. Så gjør det og glem saken. Finn kundeservice hjelper ikke med slike tvister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
upa Skrevet 28. desember 2023 #173 Del Skrevet 28. desember 2023 Avtalte å kjøpe en brukt seng for en 50-lapp. Møtte opp på avtalt tidspunkt og ringte på. En sur jente lukket opp, og jeg sa høflig hei og sa det gjaldt en seng. Hun forsvant, og rett etter kom samboeren hennes ut. Han virket litt blidere. Han viste meg den demonterte sengen i gangen, og sammen bar vi den ut i bilen utenfor huset (han tilbudte seg å bære, jeg spurte ikke om hjelp). Betalte, han takket, jeg sa ha det og kjørte av sted. Gav ham 10 poeng. Av en eller annen uforståelig grunn ga han meg bare 9.2 poeng til gjengjeld. Det mest provoserende jeg har opplevd gjaldt ikke poenggiving. Har som de fleste andre opplevd selgere som ikke gidder å svare, eller sier "beklager, kan ikke finne det, var sikker på jeg hadde den", eller som selger varen til andre enda de allerede har inngått avtale med deg. Men for et par år siden skulle jeg kjøpe en madrass av en fyr. Møtte opp, og han var ikke hjemme. Etter noe venting kom han. Fant madrassen, og han spurte om jeg skulle ha med en overmadrass, siden det var inkludert. Jeg sa jeg trodde ikke det. Etter at vi hadde fått madrassen inn i bilen fant jeg frem beløpet vi var blitt enige om. "Det var en så fin madrass, at jeg må nesten be om et par hundre ekstra", sa han. Siden jeg allerede hadde ekstra sedler (som han så da jeg bladde opp), ble jeg så perpleks at jeg ga ham hva han spurte om. Men det tok ikke lang tid etter at jeg hadde reist av gårde før angeren gjorde seg gjeldende. Skulle enten bare ha nektet eller levert madrassen tilbake (om han da hadde nektet å gi fra seg pengene han allerede hadde fått er usikkert). Men ble så overrumplet og var alt annet enn mentalt forberedt på en slik frekkhet. Overmadrass virker som en god ide likevel da jeg kom hjem, og sendte så en beskjed til ham der jeg skrev "overmadrassen fulgte med på kjøpet uten ekstra kostnad, var det ikke så?". Han svarte "Ja, det var det som var utgangspunktet". Da gadd jeg ikke mer. Vurderte å klage til Finn, man fant ikke ut hvordan man gjorde det, så jeg gadd bare ikke mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anita666 Skrevet 17 timer siden #174 Del Skrevet 17 timer siden Finn har forbedret seg mye de siste årene,de tar etter plattformer som Ebay,og en kan nå kjøpe varen direkte via "kjøp nå"-funksjonen.En slipper da mye unødig mas frem og tilbake.Tilbakemeldings systemet deres må forbedres.På Ebay blir en negativ feedback kun regnet med i scoreberegningen i 6 mnd.Har feks en negativ feedback gitt deg 97,4 % positive,så nullstilles dette etter 6 mnd,og en er tilbake til 100%.Dette burde Finn også innføre.Det er urimelig at selger for all fremtid skal slepe med seg en dårlig score. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #175 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har bare 10-ere men får aldri 10 som grad igjen pga en idiot gav meg 9,2 selv om han skrev at alt var tipp topp og at han var veldig fornøyd med handelen… 🙄 Anonymkode: 90a67...da0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #176 Del Skrevet 15 timer siden Ta dere sammen, livet inneholder utrolig mange positiviteter og godsaker. Hvorfor henge seg opp i noe så ubetydelig? Dessuten så er f.eks ikke 8/10 noen dårlig karakter overhodet. Det er bare det at dere absolutt forventer å få 10/10? Anonymkode: 05c37...b55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anita666 Skrevet 13 timer siden #177 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ta dere sammen, livet inneholder utrolig mange positiviteter og godsaker. Hvorfor henge seg opp i noe så ubetydelig? Dessuten så er f.eks ikke 8/10 noen dårlig karakter overhodet. Det er bare det at dere absolutt forventer å få 10/10? Anonymkode: 05c37...b55 På Ebay og Etsy har det stor betydning!!Du får lavere visibilitet i søkeresultater,og anmerkninger i statistikken din,hvis det blir for dårlig.Nå er ikke Finn så avansert,men det at det står 8/10 betyr faktisk noe.Det betyr at ett eller annet,hva det enn er,ikke er optimalt.Hvis jeg er på jakt etter noe der inne,og kikker på deres tilbakemeldinger,og ser 7,5,så kan det være jeg ikke kjøper,eller velger en annen selger.Spørs hva det står.Jeg synes iallefall at som selger er det urimelig at vi skal ta slaget for at en kjøper ikke vet hvordan en "rater"en handel.Og at det ikke finnes et utjevnings-system på plass hos Finn,som beskrevet på Ebay. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #178 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 17.07): Ja syns det var veldkg unødvendig og sært! Jeg har opplevd kjøpere som ikke dukker opp, lager ny avtale og ikke dukker opp da heller og selgere som har solgt meg jakke med hull i og sendt i posten uten å si fra om hullet. Personer som helt klart hadde fortjent dårlig vurdering men da lar jeg heller være å gi de noe vurdering enn å være så smålig å ødelegge profilen deres.. Anonymkode: 0635c...479 Men er det ikke akkurat derfor man har rating, for å kunne gi en vurdering på selgere. Du skriver jo selv at de helt klart hadde fortjent en dårlig vurdering. Om alle skulle gjøre som du, så ville jo ikke rating systemet fungere, alle ville stått med 10/10. Når det gjelder selgere med lavere enn 10, så går jeg inn og sjekker kommentar feltet og visst det er 1/50 som har gitt en dårlig rating, så tenker jeg at det kanskje er kjøperen som har vært en smule vanskelig. Anonymkode: e9f25...7a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #179 Del Skrevet 13 timer siden Capazitet skrev (På 30.4.2023 den 2.20): Kontakt Finn kundeservice og forklar situasjonen De sier bare at de ikke har sett varen eller vært til stede ved handelen så de kan ikke gjøre noe... Anonymkode: 6e281...2e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #180 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har ca 180 vurderinger, har 4-5 som er på 7,5 / 10 men scoren min står fremdeles som 10. Så en dårlig anmeldelse trekker ikke nødvendigvis ned totalscoren? For øvrig enig i at det er grusomt irriterende med folk som gir 7,5 når alt er tipp topp. Standard på finn er at 10/10 = alt ok / ingenting å klage på. Ferdig snakka. Anonymkode: bb510...548 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå